Saphiira skriver:
1-3 timer...
min mand prøver at putte hende nu, men hun ligger bare og griner, og vil fjolle osv.. det er sq frusterende.
Jeg ville sige at hun maks må sove 2 timer i den alder, for ellers rykker du bare hendes sengetid.
Jeg synes at du skal sige til dp imorgen at hun under ingen omstændigheder må sove formiddags lur imorgen! Det er virkelig vigtigt. Du behøver ikke at forklare hende hvorfor. Du er moren, og DU bestemmer... Det er så hårdt at afslutte dagen på den måde, for man har et lille håb hver dag om at idag bliver bedre, jeg kender det alt for godt.
Jeg synes at dig og din mand skal skiftes hver dag til at putte, så har man noget at se frem til når det er hårdt.
Vi gør det at kl 19 får han ren ble, nattøj på og børster tænder. Kl 19.15 læser vi godnat historie og slutter af med at synge en sang. Kl 19.30 siger vi godnat og sov godt og går ud og lukker døren. Så går der et øjeblik og så begynder han at kalde, så lader jeg ham kalde 5-10 minutter ( for ellers griner han bare ) og så går jeg ind og siger med meget bestemt tone at han skal sove nu, og at han ikke skal kalde eller græde mere. Jeg siger det samme til ham hver gang jeg er inde, men jeg bliver mere bestemt i tonen for hver gang jeg går derind. Sådan går jeg ind mellem 1-3 gange, og så sover han.
Vi er heller ikke "ude" af fasen endnu, men jeg tror heller ikke at man bare kommer ud af den igen, jeg tror det kommer tilbage med alderen.
Anmeld
Citér