Sædbank - Nej Tak!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2017

Charlotte Tishøj

Thilde86 skriver:

Okay, jamen donorsæd. Hvis du ikke vil gå i en sædbank, så må du jo overveje om du kender nogen, som kunne være interesseret i at få et barn med dig (fx en enlig ven, som også gerne vil have børn - har før hørt om nogen der har gjort det sådan).

Men forstår ikke lige hvad du har imod sædbanker? Jeg kender en som har fået den dejligste datter på den måde.

Jeg har engang for nogle år siden prøvet metoden med sædbank. Dette gik dog IKKE godt, og derfor har jeg rigtig dårlige minder med dette. Jeg har derfor altid haft noget i mod sædbank.

Mht at prøve med en ven, så er det selvfølgelig også en mulighed jeg har tænkt over, men desværre er der ikke noget, jeg kender, som vil gå med til det. Og det kan jeg jo ikke gøre noget ved. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2017

Thea14

At snyde fyre på den måde er ikke ok. Samtidig aner du ikke hvad gener der medføres til et evt. Barn. Måske løber der en alvorlig sygdom i familien eller lign. - samtidig kan jeg ikke lade være med at tænke på alle de sygdomme du risikerer at have fået ved denne livsstil.

At tro du ikke kan blive gravid, fordi du endnu ikke er blevet det ved at knalde tilfældige, er også en alt for hurtig konstatering. Du har næppe været sikker på at ramme ægløsning hver gang og generelt prøver mange i længere tid for at opnå graviditet.

Du påstår at du er voksen, men din tilgang til tingene er ret så umodent. Hvis du virkelig var så voksen og moden som du påstår, ville du også vide at en sædbank er det mest sikre. Her er sæden tjekket for diverse sygdomme og du får hjælp og vejledning til hvornår i din cyclus der er størst chance for graviditet.

Og ellers finder der sider på nettet hvor folk der ønsker børn, men ikke et forhold, kan mødes og aftale et barn sammen. Disse er ofte brugt af homoseksuelle der af gode grunde ikke kan få børn med deres partner, men der er altså også en del i samme situation som dig selv. Oftest er det dog nogen der stadig vil være en del af barnets liv, men det er vel heller ikke så slemt igen.

Når nu du er så voksen, så tænk dog det hele ordentlig igennem. Ellers kan jeg ikke se hvordan du skal kunne stå med er barn alene, hvis det nogensinde sker.

- Om profilen er en troll eller ej, vil jeg ikke tage stilling til. Jeg vælger at lade som om at jeg tror på st det er seriøst ment - hvor skræmmende det end er...

Anmeld

12. juni 2017

AnoMom

Troll alert!! 

Anmeld

12. juni 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

det du gør er... at du for det første tænker dig om! Du kan ikke konstantere at du har svært ved at blive gravid, når du ikke kontinuerligt har haft sex i din ægløsningsperiode i minimum et år. Jeg tvivler simpelthen stærkt på at din Æl har ligget i en weekend hver eneste gang, hvor du så har gået ud og knaldet en eller anden (som kunne have Gud ved hvor mange arvelige sygdomme i generne! Jeg fatter slet ikke tanken, alene pga det! Og så er der alt det moralske ved siden af)

det du kan gøre er.. som de fleste andre selvvalgte singlemødre, find en donor!! Du kan vælge og vrage, mørkt hår, høj, lav osv og være sikker på at der ingen sygdomme er i generne. Hvis du brændende ønsker det her barn, så trodser du gerne de par dårlige erfaringer du åbenbart har fra tidligere.. find en anden klinik evt. ellers er du sgu ikke så voksen som du ellers har travlt med at forklare i den her tråd. Ked af at sige det. 

eller også kan du.. finde en mand der ligeså er single og ønsker et barn. (Der findes forums, facebooksider og "datingsites" for den slags. Søg evt på Regnbuebarn) Så er i fælles om det ja, men det er altså virkelig heller ikke en ulempe. Jeg kender flere donormødre der virkelig mangler nogen at trække på og sparre med, uden at det føles som en byrde de lægger på bedster og venner, som jo altså ikke har valgt at sætte de her børn i verden. 

God vind, bare du for guds skyld ikke bliver gravid med en tilfældig.. 

Anmeld

12. juni 2017

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi lukker tråden nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.