Er jeg virkelig så dårligt lønnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Nu har jeg flere gange læst tråde herinde, hvor folk skriver, hvor meget de får udbetalt. Og hver gang slår det mig, at ALLE andre, ser ud til at have mere udbetalt end mig - også dem der arbejder deltid, har dårligere uddannelser etc.

Jeg arbejder fuld tid og tjener 28.000 kr. + pension. Det synes jeg egentlig er en OK løn, selvfølgelig ikke i den høje ende, men ganske ok i forhold til jeg har en relativt kort videregående uddannelse, og ca. 1,5 års erfaring på arbejdsmarkedet.

Udbetalt har 17.500 kr., og hvis jeg skal sammenligne med hvad jeg læser herinde, så er det bestemt i den lave ende. Så måske 28.000 slet ikke er så ok en løn, som jeg hidtil har troet. Er alle i dag oppe over de 30.000 før skat?

Jeg forhandler selv en stor del af min løn gennem diverse tillæg, så derfor er det relevant for mig at vide. Jeg troede jo egentlig at jeg havde gjort det godt nok indtil nu, men det kan være, jeg skal prøve at lægge langt mere pres på lønnen i fremtiden 

Anonyme svar er tilladt.

Jeg har en kort videre gående uddannelse og arbejder i den private sektor. Jeg tjener 22000 før skat, og ligger klart i den lave ende!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2017

FrkC

Jeg er sygeplejerske ansat i sekundær sektor, uddannet i 2014 (dvs ikke steget i ancennitet endnu) og har en grundløn på godt 23000,- før skat ...

Anmeld Citér

27. maj 2017

Kris89

Jeg er landmand. 

Udlært i 2010 og været i faget siden. Har lige ved nuværende arbejdsgiver fået en lille lønsdtigning. Indtil da hed min løn 143 kr. Pr. Time (23000 for 160 timer)

nu kommer jeg op på 153 kr. Pr time men altså uden pension og uden søn og helligdagspenge. 

Anmeld Citér

28. maj 2017

L-Mortil3

Jeg synes det er en flot løn!

Jeg har dels studentereksamen men valgte at læse til sosa og altså ikke bruge min eksamen...

det tog 3 år mener jeg (havde barsler imens) har været på nuværende job i 5 år, ansat ved kommunen siden 2008.

Jeg arbejder deltid 30 timer

Jeg får 20.421 kr incl tillæg + pension udbetalt omkring 14.000kr .... - se DET er lidt ...

Får dog nu en del funktionsløn, men disse tæller jeg ikke med da de forsvinder når jeg ikke har funktionen .

Anmeld Citér

28. maj 2017

1977

Profilbillede for 1977

Jeg er ansat på 32 timer og har en månedsløn på 19700 kr + pension  som sosa  min ansættelse gør at jeg får 1600 kr i "ulempe" tillæg samt 360 kr i funktionsløn. Jeg stiger med yderligere 360 kr pga anciennitet 1/6. Så der er laaaangt til de 29.000 

Anmeld Citér

28. maj 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg er uddannet jurist og arbejder med HR. Jeg tjener 41.000 + 17 % arbejdsgiverbetalt pension.

Anmeld Citér

28. maj 2017

Anonym

Jeg er pædagog og min løn for 37 timer er 26.000. Så kommer der tillæg for aften og weekend vagter �� 

Har været uddannet i 2 år til juni. 

Anmeld Citér

30. maj 2017

Anonym

Jeg er biokemiker, med en fejlslagen PhD i baggagen (men dermed lidt erfaring (3 år)), jeg får 35000 + pension. 

Jeg tænker det lyder som en fin løn du får 

Anmeld Citér

30. maj 2017

Anonym

Jeg er uddannet lærer med 8 års anciennitet. Løn før skat 35.000. Min mand er ingeniør i en privat virksomhed. Han får 60.000 før skat. Begge lønninger er excl. pension. Men altså... Når først skat har været forbi, føler man ikke man er i den høje ende af middel længere�� 

Anmeld Citér

30. maj 2017

Anonym

Min mand er salgs direktør og får omkring 250000 udbetalt per måned inklusiv provision/bonus. Han har ofte arbejdsdage på 12-14 timer og rejser konstant

Vi har så kun en indtægt da jeg går hjemme med vores børn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.