Er jeg virkelig så dårligt lønnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2017

Anonym

Venter på storken skriver:

Ja jeg har en cand.merc.aud men er ikke registreret/autoriseret.

Jeg er ansat i en af de større danske kæder på Vestsjælland, og har ikke haft mange skift i arbejdsgiver (som jo kan give et pænt nyk op i lønnen). Men det er lønnen, og de som jeg taler med løn om på min arb. plads ligger tilsvarende, selvom de der er registrerede og dermed skriver under på regnskaberne tjener mere (35-40).

Jeg har også set bogholdere til 35-40 t.kr./måneden men fælles for dem har været at de har haft en nøgleposition i en større virksomhed der ikke kunne undvære vedkommende. De fleste bogholdere jeg støder på får 25-30. Måske er det landsdelen? Eller også er i bare bedre stillet end I tror?

Jeg ved ikke om det er landsdelen, og det er muligt bogholdere ofte ligger på 25-30,000, men det er jo også den løn du får med en AUD - det er virkeligt lavt - og så med de vilkår en revisor har (overarbejde osv). Håber virkelig du er ekstremt glad for din arbejdsplads og "får" noget på den konto.

Jeg har de sidste 10 år arbejdet som bogholder adskillige steder i Østjylland:

2009 vikar hos større virksomhed i Aarhus med kun får års erfaring: 24,000

2010 hos større virksomhed i Vejle: 26,000. Her var der en revisor assistent der fik 30,000. Vores ene controller (cand.merc) fik på et tidspunkt nyt job, og hun fortalte sin løn i det nye firma i Aarhus: 45,000 (hun var dengang forholdsvis ung, max 10 års erfaring)

I 2013 startede jeg hos min nuværende arbejdsgiver med 27,000. Gik i 2014 op på 30,000, og i 2017 op på 33,000. Vi har desuden temmelig mange goder. Netop af den grund er firmaet "kendt" for ikke at give særlig god løn, og min chef er ihvertfald hård at forhandle med.

Jeg sidder ikke i en nøgleposition eller er uundværlig, jeg er blot en del af et team, hvor vi har regelmæssige udskiftninger. 4 af mine kolleger får mere end mig, og 4 får mindre. Men det er et spørgsmål om erfaring (og muligvis forhandlingsevner). 

Min bror startede for 15 år siden som controller (cand.merc = et trin lavere end dig), hans startløn uden erfaring var 30,000. 

Prøv da lige at tage et løntjek på www.jobindex.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

Løn udbetalt kan du ikke bruge til noget, dem med lån og fx kørsel vil jo have store fradrag og derved mere udbetalt (penge der så går til at betale renter & benzin), så dem får man jo ikke selv.

Du skal vide fultidslønnen før skat for at kunne sammenligne.

Anmeld Citér

26. maj 2017

Anonym

Jeg har en mellemlang videregående uddannelse som socialrådgiver og 12 års erfaring. Er privatansat.

Jeg tjener 43.000kr og får derudover 15 procent i pension.

min arbejdsuge er 35, 5 timer og jeg har 7 ugers ferie.

Anmeld Citér

26. maj 2017

Anonym

Jeg er  bibliotekar, uddannet cand.scient.bibl. det er en lang videregående.Jeg blev færdiguddannet i 2013 og fik job kort efter. Så jeg har ca. 3,5 års anciennitet. Min løn lige nu ligger på afrundet 29500 kr. Med pension er det 34900 cirka. 

Anmeld Citér

26. maj 2017

Anonym

Jeg er uddannet ergoterapeut, 5 års erfaring, tjener 31.000 for 35 timer

Anmeld Citér

26. maj 2017

Anonym

Jeg har en længere videregående uddannelse, arbejder i Region Hovedstaden, og har 5,5 års erfaring fra det private uden jobskift.

Jeg tjener 40.500 i grundløn og får 8% arbejdsgiverbetalt pension oveni. Jeg har en god fagforeningsstatistik at forhandle løn ud fra, så jeg kan sige med sikkerhed, at andre inden for mit fag med samme anciennitet gennemsnitligt får lidt mere end jeg. 

Anmeld Citér

26. maj 2017

Blop2

Udlært salgsassistent 10 års erfaring løn 19400kr. Udbetalt 12.300kr.

Anmeld Citér

26. maj 2017

Anonym

Nyuddannet læge og får 32.500kr før skat -plus eventuelle tillæg.

min mand er ingeniør (3,5-årig) med 8-9 års erfaring, han tjener omkring 80.000 plus pension.

Anmeld Citér

26. maj 2017

Anonym

Jeg er butiksansat og får 21.800 før skat 

Anmeld Citér

26. maj 2017

Anonym

Ja jeg har en cand.merc.aud men er ikke registreret/autoriseret.

Jeg er ansat i en af de større danske kæder på Vestsjælland, og har ikke haft mange skift i arbejdsgiver (som jo kan give et pænt nyk op i lønnen). Men det er lønnen, og de som jeg taler med løn om på min arb. plads ligger tilsvarende, selvom de der er registrerede og dermed skriver under på regnskaberne tjener mere (35-40).

Jeg har også set bogholdere til 35-40 t.kr./måneden men fælles for dem har været at de har haft en nøgleposition i en større virksomhed der ikke kunne undvære vedkommende. De fleste bogholdere jeg støder på får 25-30. Måske er det landsdelen? Eller også er i bare bedre stillet end I tror?

Jeg er også aud'er og heller ikke statsautoriseret, og jeg får 35.000,- med ét års erfaring. Og det er i et mindre revisionshus i København. Er det BDO el.l. du er i? Jeg har hørt, at de giver en ret lav løn. Anyways - det kommer jo ikke mig ved, men jeg synes godt nok, at du lyder som om, du kunne få mere et andet sted. Men som en anden skriver er der måske andre ting, der vejer op for det.

Det var i øvrigt mig, der svarede dig som den første - det kan være lidt svært at gennemskue, når mange er anonyme! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.