Er jeg urimelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2017

Carina:-)

Jeg tænker i kan fordele det imellem jer med en morgen hver i weekenden hvor i kan sove længe for far har også brug for at sove med en lang uge på Job. 

Så en morgen til hver så i begge får hvilet ud.

Det kender jeg flere der praktiserer og vi gjorde det også førhen da vi havde børn der stod tidligt op.

De sidste rollinger har så været så nemme at de kun vågnede for at spise om natten og det gjorde jeg i sengen så der var der ikke behov for at sove ekstra .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2017

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg tænker i kan fordele det imellem jer med en morgen hver i weekenden hvor i kan sove længe for far har også brug for at sove med en lang uge på Job. 

Så en morgen til hver så i begge får hvilet ud.

Det kender jeg flere der praktiserer og vi gjorde det også førhen da vi havde børn der stod tidligt op.

De sidste rollinger har så været så nemme at de kun vågnede for at spise om natten og det gjorde jeg i sengen så der var der ikke behov for at sove ekstra .

Det gjorde vi også da den ældste var lille, men denne gang er vi ikke lige kommet ind i den rytme. Men det fungerede godt dengang og vil da forslå min mand det. Han har også brug for at sove, helt bestemt. Men han sover så også 8 timer i streg i hverdagen da jeg går ind på sofaen og sover så han ikke bliver vækket om natten i hverdagen, så han er som regel udhvilet hele ugen  De eneste dage han ikke er udhvilet er fordi han spiller computer til kl. 1 om natten og så skal op kl 7 og på job, men den er han selv udenom vil jeg sige 

Anmeld Citér

25. maj 2017

Soonmom

Anonym skriver:

No offense, men det synes jeg lyder sørgeligt. Som mor har man født og taget som udgangspunkt det meste af tiden med baby (og amning er i øvrigt drønhårdt arbejde), hvorfor er det så manden der skal have sin skønhedssøvn? Hvorfor i alverden finder du/man sig i sådan en arbejdsfordeling?

ALLE nyder godt af at mor er udhvilet, og imens mor sover kan far jo så få lov (i fred) at knytte bånd til hans børn.

No offence back 

Men hvorfor er moren arbejder meget hårde? - min kæreste arbejder fra kl. 7 +/- til kl. 22-23 om aftenen + Ca 12 timer i weekenden. Kan godt være jeg tager nætterne, holder hus osv. Men kl  19 om aftenen sover børnene og jeg har "fri" og kan i princippet ligge mig til at sove, det gør jeg dog aldrig da jeg ligger og slapper af og ser tv og venter på min kæreste kommer hjem eller er færdig på computeren. Så kan det godt være jeg er oppe om natten, men i hverdagen når storebror er i dagpleje har jeg jo også pauser når lillebror sover. Vi har det begge "hårdt" og det er ikke en konkurrence

Anmeld Citér

25. maj 2017

Tante15

Du vil helt sikkert få mange forskellige svar, da vi alle indretter os forskelligt ud fra at få tingene til at fungere i dagligdagen. I er jo nødt at få snakket om, hvordan tingene skal være hjemme hos jer. 

Jeg er en af dem, som helt naturligt har taget nætterne, da jeg ammede, og kan egentlig ikke se nogen grund til, at to skal have forstyrret deres nattesøvn. Til gengæld har jeg aldrig haft dårlig samvittighed over at tage en lur sammen med baby om formiddag/ middag fremfor at ordne praktiske ting, da jeg var på barsel. Min mand har til gengæld så ordnet flere praktiske ting, og har aldrig hørt utilfredshed over at jeg ikke lige havde fået gjort nogle praktiske ting, selvom jeg ikke lavede lige så meget som ham. Vi hjælper jo hinanden i sidste ende.

vi har forskellige udgangspunkter, men jeg kommer aldrig til at forstå 50/50 tankegangen, og er ikke enig med dig. I må få afstemt jeres forventninger, så I begge trives, selvom jeg ikke er i tvivl om, at der er mange, som vil give dig ret. 

Anmeld Citér

25. maj 2017

Anonym

Soonmom skriver:

No offence back 

Men hvorfor er moren arbejder meget hårde? - min kæreste arbejder fra kl. 7 +/- til kl. 22-23 om aftenen + Ca 12 timer i weekenden. Kan godt være jeg tager nætterne, holder hus osv. Men kl  19 om aftenen sover børnene og jeg har "fri" og kan i princippet ligge mig til at sove, det gør jeg dog aldrig da jeg ligger og slapper af og ser tv og venter på min kæreste kommer hjem eller er færdig på computeren. Så kan det godt være jeg er oppe om natten, men i hverdagen når storebror er i dagpleje har jeg jo også pauser når lillebror sover. Vi har det begge "hårdt" og det er ikke en konkurrence

Nu er jeres situation jo så også en del anderledes end TS (og i øvrigt en gennemsnitsfamilie), det var jo ikke til at vide ud fra dit første svar. Jeg går ud fra at din mand har eget firma, og derfor vidste du formodentlig hvordan det ville blive allerede inden I fik børn. Men hvornår ser jeres børn egentlig deres far?

At kun få 4-5 timers afbrudt søvn hver nat er hårdt fysisk, og at have en baby klistret til sig dagen lang er hårdt psykisk. TS mand vælger at bruge sin tid på at spille computer og sove, fremfor at tage sin del af ansvaret. Det synes jeg er vattet, og det bør ingen kvinder finde sig i.

Anmeld Citér

25. maj 2017

Anonym trådstarter

Tante15 skriver:

Du vil helt sikkert få mange forskellige svar, da vi alle indretter os forskelligt ud fra at få tingene til at fungere i dagligdagen. I er jo nødt at få snakket om, hvordan tingene skal være hjemme hos jer. 

Jeg er en af dem, som helt naturligt har taget nætterne, da jeg ammede, og kan egentlig ikke se nogen grund til, at to skal have forstyrret deres nattesøvn. Til gengæld har jeg aldrig haft dårlig samvittighed over at tage en lur sammen med baby om formiddag/ middag fremfor at ordne praktiske ting, da jeg var på barsel. Min mand har til gengæld så ordnet flere praktiske ting, og har aldrig hørt utilfredshed over at jeg ikke lige havde fået gjort nogle praktiske ting, selvom jeg ikke lavede lige så meget som ham. Vi hjælper jo hinanden i sidste ende.

vi har forskellige udgangspunkter, men jeg kommer aldrig til at forstå 50/50 tankegangen, og er ikke enig med dig. I må få afstemt jeres forventninger, så I begge trives, selvom jeg ikke er i tvivl om, at der er mange, som vil give dig ret. 

Hvis du læser i mit indlæg så skriver jeg at jeg ikke forventer 50/50 

Anmeld Citér

25. maj 2017

Tante15

Anonym skriver:

Hvis du læser i mit indlæg så skriver jeg at jeg ikke forventer 50/50 

Jeg ved godt, at du ikke forventer 50/50, men det var generelt i forhold til 50/50 tankegangen, som jeg ikke deler.

Det vigtige er jo i sidste ende, at I bliver enige om, hvordan det fungerer bedst for alle hjemme hos jer - måske kunne du bede ham om at tage mere over i forhold til praktiske ting, men få afklaret forventninger til hinanden.

Anmeld Citér

25. maj 2017

Muffinmus

Det er vel forskelligt fra par til par...

Mens jeg ammede forventede jeg ikke min mand tog babyen, hverken om natten eller efter morgenamning.

At du forventer anderledes, må i jo prøve at tage op igen, så i kan få afstemt jeres forventninger og så kan skiftes til at sove.

Anmeld Citér

25. maj 2017

Anonym trådstarter

Muffinmus skriver:

Det er vel forskelligt fra par til par...

Mens jeg ammede forventede jeg ikke min mand tog babyen, hverken om natten eller efter morgenamning.

At du forventer anderledes, må i jo prøve at tage op igen, så i kan få afstemt jeres forventninger og så kan skiftes til at sove.

Det var også noget andet da det var den første men vi har også et barn på 3 år som skal have morgenmad og børstet tænder og som også har brug for tid med sin mor. 

Anmeld Citér

25. maj 2017

Anonym trådstarter

Tante15 skriver:

Jeg ved godt, at du ikke forventer 50/50, men det var generelt i forhold til 50/50 tankegangen, som jeg ikke deler.

Det vigtige er jo i sidste ende, at I bliver enige om, hvordan det fungerer bedst for alle hjemme hos jer - måske kunne du bede ham om at tage mere over i forhold til praktiske ting, men få afklaret forventninger til hinanden.

Det med de praktiske ting har du ret I, der må vi snakke om at han tager lidt mere over. Han har støvsuget og sørget for aftensmad i dag så det er jo fint  og sørget for badebassin til den ældste. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.