At være 'hippie-speltædende-ifavn"-mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2017

Celine89

Nu bliver jeg altså nysgerrig - hvem er det, der i den grad synes de skal blande sig i din måde at være mor på? Familie? Venner? 

Her friammer og vikler vi på livet løs, og jeg har aldrig nogensinde oplevet, at folk har kommenteret på det. Og det ville jeg egentlig også synes var mærkeligt, for det er jo mit barn, og andre kan være bedøvende ligeglade med, hvordan vi gør tingene, så længe det fungerer for os.

Jo, der var lige en påskefrokost i familien, hvor jeg fik et par kommentarer, fordi baby sov i viklen. Det var især min tante, der meget gerne ville være behjælpelig med at finde et sted, hvor hun kunne sove. Om hun dog ikke kunne sove selv?
Jeg er helt sikker på, at det udsprang af omsorg for mig, fordi hun syntes det var synd, at jeg skulle bære rundt på barnet hele tiden. Jeg forklarede selvfølgelig bare, at det var nemt og praktisk for mig at have hende i viklen, og så sluttede den der.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2017

Soonmom

Kunne aldrig finde på at kommentere på det, for det rager i princippet ikke mig. Men min kæreste og jeg snakker meget omkring det når nogen kommentere k debatter osv vi er bestemt ikke enige i den måde at opdrage på (hvis man overhovedet kan snakke opdragelse) hvor er intimiteten i forholdet, voksen tiden, alene tiden. Som for os er vigtigt ellers tror jeg hurtigt forholdet går skævt. 

Jeg opdrager slet ikke på den måde, men selvom jeg ikke gør set har mine børn aldrig grædt sig selv i søvn, de er bare blevet vænne til at falde i søvn selv fra starten, blevet vænne til at deres seng og værelse er et dejligt sted, vænnet til at være selvstændige individer der ikke altid får sin vilje. 

Jeg kan godt blive provokeret af de såkaldte speltmødres måde at se ned på os andre som om deres måde kun er den rigtigt og vi andre nærmest er børnemishandlere. 

Anmeld Citér

25. maj 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Kunne aldrig finde på at kommentere på det, for det rager i princippet ikke mig. Men min kæreste og jeg snakker meget omkring det når nogen kommentere k debatter osv vi er bestemt ikke enige i den måde at opdrage på (hvis man overhovedet kan snakke opdragelse) hvor er intimiteten i forholdet, voksen tiden, alene tiden. Som for os er vigtigt ellers tror jeg hurtigt forholdet går skævt. 

Jeg opdrager slet ikke på den måde, men selvom jeg ikke gør set har mine børn aldrig grædt sig selv i søvn, de er bare blevet vænne til at falde i søvn selv fra starten, blevet vænne til at deres seng og værelse er et dejligt sted, vænnet til at være selvstændige individer der ikke altid får sin vilje. 

Jeg kan godt blive provokeret af de såkaldte speltmødres måde at se ned på os andre som om deres måde kun er den rigtigt og vi andre nærmest er børnemishandlere. 

Det er sjovt, du lige vender den 180 grader og gør folk med TS' valg og praksis - "speltmødrene" - til dem, der ser ned på andre. Jeg synes jo netop, hun har afholdt sig fra at skrive negativt om andres valg, men holdt den på egen banehalvdel og kun beklaget sig over folk, der blander sig og kritiserer hendes valg. 

I stedet for at opfatte det som to lejre, der er i krig med hinanden, kunne man vel bare se sådan på det, at I gør tingene på hver jeres måde, og at det belastende ikke er dem, der gør det anderledes, men dem, der prædiker for andre og anfægter deres valg. Uanset hvilken "lejr", de kommer fra. 

Anmeld Citér

25. maj 2017

Soonmom

Mor og meget mere skriver:

Det er sjovt, du lige vender den 180 grader og gør folk med TS' valg og praksis - "speltmødrene" - til dem, der ser ned på andre. Jeg synes jo netop, hun har afholdt sig fra at skrive negativt om andres valg, men holdt den på egen banehalvdel og kun beklaget sig over folk, der blander sig og kritiserer hendes valg. 

I stedet for at opfatte det som to lejre, der er i krig med hinanden, kunne man vel bare se sådan på det, at I gør tingene på hver jeres måde, og at det belastende ikke er dem, der gør det anderledes, men dem, der prædiker for andre og anfægter deres valg. Uanset hvilken "lejr", de kommer fra. 

Men i og med at hun skriver at hun ikke lade sit barn græde sig i søvn siger hun jo at det gør "vi andre" derfor er jeg ikke fan af disse mødre

Anmeld Citér

25. maj 2017

Ai sha

Velkommen i klubben lol

Skid hul i hvad folk siger!! Din datter trives du trives og nej børn skal ikke græde sig i søvn ( ingen skal græde sig i søvn)

Du gør det bedste for dit barn godt gået

Hilsen en anden ifavnsk spelt mor 

Anmeld Citér

25. maj 2017

januar16

Soonmom skriver:

Men i og med at hun skriver at hun ikke lade sit barn græde sig i søvn siger hun jo at det gør "vi andre" derfor er jeg ikke fan af disse mødre

Det med at græde sig selv i søvn er jo ikke skyts mod alle ikke-speltmødre. Det er da en henvisning til at det er sådan rådene hun får og snakken i mødregruppen går på. 

Det er rigtig fint at du har vænnet dine børn til at falde i søvn selv uden gråd. Det er også noget som jeg selv arbejder på med min dreng. Nogle dage kan han godt falde til ro selv. Andre dage skal han ammes i søvn eller falder i søvn mens vi ligger og putter efter amning. Uanset uden gråd. 

Men derfor tager jeg det ikke som et angreb at hun har det godt med sine valg og er træt af at blive kritiseret og belært, og at hun ikke har nogen at vende sine (speltmor)problemstillinger med i mødregruppen da de åbenbart der er enige om at børnene bare skal lære det ved at græde sig selv i søvn. 

I er i bund og grund ikke i vidt forskellige lejre, da i begge ønsker at jeres barn falder til ro et trygt og dejligt sted, uden at barnet er ulykkeligt. Hos dig er det i egen seng hos hende er det i fælles seng.  

Anmeld Citér

25. maj 2017

Bananaalice

Håber bare du har lige så stor respekt for folk der gør det direkte modsatte af dig  

Anmeld Citér

25. maj 2017

NRO

Altså.. måske jeg bare er totalt naiv! MEN er der stadig nogen der lader baby græde sig i søvn? Jeg har altid tænkt, at det er så skide underligt når folk snakker om i favnsk metoder, fordi jeg tænker, at alt det der gør jeg da og alle jeg kender næsten... troede efterhånden at det var normalen? Det er vel ikke så specielt at være i favnsk mere?? Jeg ser ikke mig selv som en der praktiserer en bestemt metode, men en helt almindelig mor der føler mig frem... Er jeg helt blank? 

Anmeld Citér

25. maj 2017

migxher

Ih hvor jeg kender det. I min svigerfamilie er jeg hende den skøre hippie med alle de underlige ideer  især fordi jeg hjemmepasser den store på 2 mens jeg er på barsel med den lille på 7 måneder. Nu har jeg så forlænget det fra august til januar og de var lige ved at falde bagover af forargelse.

Vi har også flere gange fået af vide at ungerne nok aldrig forlader soveværelset hvis ikke vi tager kampen nu. Så er det jo heldigt at det er på der skal leve med det og ikke alle andre  jeg har efterhånden lært at lukke af for det.

Anmeld Citér

25. maj 2017

Sandratoft

NRO skriver:

Altså.. måske jeg bare er totalt naiv! MEN er der stadig nogen der lader baby græde sig i søvn? Jeg har altid tænkt, at det er så skide underligt når folk snakker om i favnsk metoder, fordi jeg tænker, at alt det der gør jeg da og alle jeg kender næsten... troede efterhånden at det var normalen? Det er vel ikke så specielt at være i favnsk mere?? Jeg ser ikke mig selv som en der praktiserer en bestemt metode, men en helt almindelig mor der føler mig frem... Er jeg helt blank? 

Helt enig. Har godt hørt om "godnat og sov godt" metoden, men kender nogen der har benyttet sig af den, og troede faktisk heller ikke at nogen praktiserede at lade deres børn græde indtil de har "forstået budskabet"

Jeg tror de fleste forældre hjælper deres børn med at falde i søvn, hvad enten det er på maven, i favnen, ved siden af, holde i hånden osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.