At være 'hippie-speltædende-ifavn"-mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.425 visninger
50 svar
105 synes godt om
24. maj 2017

grinny

Ja mange ord kan jeg skrive som jeg er blevet kaldt op til flere gange! 

Ja jeg vikler, ja vi samsover, ja vi kører BLW, ja jeg elsker de ifavnske principper! 

Nej hun græder sig ikke i søvn, nej jeg lader hende ikke falde i søvn selv, nej jeg har ikke brug for at du aflaster mig!

Jesus hvor er jeg til tider træt af folk! Jeg får så meget negativ respons fordi vi har valgt vores måde at gøre det på. Kan slet ikke tælle på 10 hænder hvor mange gange jeg har fået fortalt, at vi får en kamp når hun skal på eget værelse, men folk forstår jo ikke at hun ikke SKAL på eget værelse, men selv kommer til at sige fra! Tror de færreste har en teenager i sengen 

Aya sover formiddag og middagslur i sin barnevogn, men ville aldrig bare ligge hende ud og lade hende græde, jeg står ved hende og hey... Det tager max 5 minutter. Hun bliver puttet i vores seng om aftenen, Johnni eller jeg ligger med hende om indtil videre har det taget max 30 minutter at give mad, ble, nattøj og putte - så intet besværligt i det.

Hvorfor er det så underligt at min baby på kun 7 måneder ikke "kan klare sig selv"? Altså hun er kun 7 måneder og har stadig rigtig meget brug for mor og far! Hvorfor er det så underligt at jeg ikke føler jeg skal aflastes? Det er da mig og hendes far der har valgt at få en baby? 

Ahh er lidt træt af folk og deres "gode" råd altid  Og det gik så ud over jer 

Ja selvfølgelig er vi lidt mere følsomme, omklamrende, bekymret om man vil - men nu var det heller ikke lige den sjoveste kamp at få hende, og så store chancer er der altså ikke for flere! 

Nå men til at bløde teksten op kan i da få et billede (eller 4 ) af min elskede datter 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
grinny skriver:

Ja jeg vikler, ja vi samsover, ja vi kører BLW, ja jeg elsker de ifavnske principper! 

Nej hun græder sig ikke i søvn, nej jeg lader hende ikke falde i søvn selv, nej jeg har ikke brug for at du aflaster mig!

Jesus hvor er jeg til tider træt af folk! Jeg får så meget negativ respons fordi vi har valgt vores måde at gøre det på. Kan slet ikke tælle på 10 hænder hvor mange gange jeg har fået fortalt, at vi får en kamp når hun skal på eget værelse, men folk forstår jo ikke at hun ikke SKAL på eget værelse, men selv kommer til at sige fra! Tror de færreste har en teenager i sengen 

Aya sover formiddag og middagslur i sin barnevogn, men ville aldrig bare ligge hende ud og lade hende græde, jeg står ved hende og hey... Det tager max 5 minutter. Hun bliver puttet i vores seng om aftenen, Johnni eller jeg ligger med hende om indtil videre har det taget max 30 minutter at give mad, ble, nattøj og putte - så intet besværligt i det.

Hvorfor er det så underligt at min baby på kun 7 måneder ikke "kan klare sig selv"? Altså hun er kun 7 måneder og har stadig rigtig meget brug for mor og far! Hvorfor er det så underligt at jeg ikke føler jeg skal aflastes? Det er da mig og hendes far der har valgt at få en baby? 

Ja selvfølgelig er vi lidt mere følsomme, omklamrende, bekymret om man vil - men nu var det heller ikke lige den sjoveste kamp at få hende, og så store chancer er der altså ikke for flere! 

Nå men til at bløde teksten op kan i da få et billede (eller 4 ) af min elskede datter 

Jeg forstår din frustration.

Men jeg tror altid at man vil gøre noget forkert i nogles øjne, når man er blevet forældre, og der vil altid komme "gode råd". Gud hvor kan man blive træt af det!

Her har det været modsat faktisk, hvorfor jeg ikke viklede, hvorfor jeg gav grød, hvorfor hun kom på eget værelse... man bliver bare hel træt af folks kommentar. 

Men hold da op... en lækker pige I har 

Anmeld Citér

24. maj 2017

grinny

Saphiira skriver:

Jeg forstår din frustration.

Men jeg tror altid at man vil gøre noget forkert i nogles øjne, når man er blevet forældre, og der vil altid komme "gode råd". Gud hvor kan man blive træt af det!

Her har det været modsat faktisk, hvorfor jeg ikke viklede, hvorfor jeg gav grød, hvorfor hun kom på eget værelse... man bliver bare hel træt af folks kommentar. 

Men hold da op... en lækker pige I har 

Ja man bliver træt 

Og samtidig har jeg mindst 2!!! Gange om ugen fået smidt i hovedet at der jo er bedst at amme! Jaa, det er rigtigt men når der ikke kommer en eneste dråbe ud så er det sgu lidt synd for barnet 

Jeg havde aldrig overvejet alle de valg man skal tage som forældre, og slet ikke at man skulle forsvars hver eneste lille bitte ting man gør!

Welcome to parenthood 

Og tusind tak 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Aristocats

Ja, sådan er det nu engang imellem når man er en irriterende ifavnsk speltkusse - velkommen til "logen"  Man skal høre for lidt af hvert af og til! Men det er nu godt nok en skøn datter du har dig - som nok skal forlade jeres seng inden hun runder 16! 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
grinny skriver:

Ja man bliver træt 

Og samtidig har jeg mindst 2!!! Gange om ugen fået smidt i hovedet at der jo er bedst at amme! Jaa, det er rigtigt men når der ikke kommer en eneste dråbe ud så er det sgu lidt synd for barnet 

Jeg havde aldrig overvejet alle de valg man skal tage som forældre, og slet ikke at man skulle forsvars hver eneste lille bitte ting man gør!

Welcome to parenthood 

Og tusind tak 

Den fik jeg også altid smidt i hovedet - og får også stadigvæk at vide, at flasken er grund til mange ting (fx. At hun talte sent

jeg synes faktisk noget af det mest hårde ved at blive mor, var alle folks meninger. 

Jeg indrømmer dog også, at Jeg er ikke bedre selv - tænker da også nogle gange "hvorfor gør hun sådan? Kan hun ikke bare..." Osv. Men jeg prøver at lade være med at sige det højt, fordi jeg selv ved hvor træls det er... og der er sikkert også en god forklaring på tingene  

Anmeld Citér

25. maj 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu har jeg aldrig mødt nogen der var endten for meget det ene, eller for lidt det andet.

I min verden, ska man gøre det der føles bedst, for ens familie. Og så længe man ik gør noget der er skadeligt eller uloveligt, så blander jeg mig ik.

Self dermed in sagt at jeg aldrig stiller andre forældre spørgsmål ang de ting de gør. Det ku jo være man ku lære noget. Og forhåbenlig vil folk også spørge mig om ting, hva endten de er enige eller ej.

Og sikken en smuk lille trold i har! Vh Stine 

Anmeld Citér

25. maj 2017

grinny

Aristocats skriver:

Ja, sådan er det nu engang imellem når man er en irriterende ifavnsk speltkusse - velkommen til "logen"  Man skal høre for lidt af hvert af og til! Men det er nu godt nok en skøn datter du har dig - som nok skal forlade jeres seng inden hun runder 16! 

Hahahahaha  Du beskriver det sgu så godt 

Efter folks mening kommer jeg både til at sove med barn, svigersøn og børnebørn så må nok hellere begynde at lede efter en kæmpe seng 

Anmeld Citér

25. maj 2017

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Tror bare at efterhånden er det blevet helt i orden at dømme andre mennesker ud fra hvordan vi ser ud, hvordan vi lever, Hvad vi tror på, Hvad vi spiser, hvad vi arbejder med og ikke mindst hvordan vi er forældre..

Vi gør vel alle bare hvad vi mener er bedst for os, og møder jeg nogen på min vej som gør og er anderledes end mig jamen så bliver jeg nysgerrig og stiller nok en masse spørgsmål. Jeg vil gerne lære og forstå og ikke dømme. Du og jeg gør tingene på forskellige måder, tror jeg at din Aya bliver et dårligere menneske end min Aya? Nej bestemt ikke, De er 2 forskellige individer og derfor skal man agere derefter. Jeg tror på at møder man sine børns behov lige der hvor de er, jamen så ender de ud med samme resultat. Måske at viklen kommer i brug og vi praktiserer sammensovning med lillesøster i maven, det ved vi først den dag vi står med hende og ved hvad hendes behov er.. 

Anmeld Citér

25. maj 2017

KissMeKissMeKissMe

Wihuuu... samme her. Vi vikler og samsover og ammer non stop og jeg hører heller ikke andet end, at jeg forkæler min baby.  

Gad godt have sådan en som dig i min mødregruppe. Så kunne man diskutere børneemner uden at løsningen altid indebærer gråd og "de skal nok lære det efter deres protest".

Og så er jeg lidt nysgerrig. Var din datter altid fan af barnevogn? Jeg nægter nemlig at lade min datter ligge og græde, men gad samtidig godt kunne putte hende i barnevogn engang imellem. 

Anmeld Citér

25. maj 2017

AnoMom

grinny skriver:

Forstår din frustration. Folk skal blande sig udenom andres måder at gøre tingene på så længe det ikke er til skade for barnet. 

Når det så er sagt. Så gjorde min mor det samme ved mig. Jeg var 12 da jeg ikke sov hos hende mere. Men ikke fordi jeg ikke ville. Det var fordi hun fik en ny mand som selvfølgelig ville have nætterne med hende alene. Så man skal aldrig sige aldrig med teenager i sengen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.