Flomama skriver:
Jeg bliver næppe enig med dig heller. Men derfor syntes jeg nu erfarings udveksling og debat er spændende og lærigt alligevel.
Hvordan skulle ny finans lov så se ud? Hvis du mener alle bare skal have lige præcis den hjælp de vil ha Uden spørgsmål?
Jeg ved ikke hvem det er der tabes på gulvet, jeg har ikke hørt om nogen eller mødt nogen. Men det er jeg da enig ikke er okay, hvis det virkelig forholder sig sådan
Børn og unge tabes da på gulvet i DK såvel som alle andre steder i verden. Stofmisbrugere og ungdomskriminelle har ofte en lang forhistorie med voksne, der har råbt om hjælp gentagne gange uden at blive hørt. Når de først brænder et hus ned til grunden eller er med i et tæskehold - eksempler fra mit eget lærerliv - sker der noget. Forinden er der afholdt møde på møde med velvillige voksne, men der er ofte langt til handling. Min fornemmelse af nok så lydhøre sagsbehandlere er indimellem, at de skubber problemerne foran sig, for når først den nu 16-årige fylder 18, tilhører han en anden kasse. Indtil da må vi bare krydse fingre.
Jeg dadler ikke socialrådgiverne, som er under et urimeligt pres, også økonomisk. Men vi har ikke dét finmaskede sikkerhedsnet, som vi ynder at tro, og man skal være satans stærk som forælder for at blive hørt.
Alt dette mener jeg godt, man "må" påpege, uden at man af den grund skal redegøre for sine holdninger til en anderledes finanslov - men personligt betalte jeg gladelig mere i skat for at redde flere børn og unge - som i den sidste ende bliver langt, langt dyrere for systemet, hvis der ikke gribes ind i tide.
Jeg undrer mig over, du aldrig har hørt om børn og unge, der tabes på gulvet - og havner i kriminalitet, misbrug eller slet og ret tager deres liv. Det ville forekomme selv i den mest ideelle af alle verdener, men vi kan GODT gøre det bedre i DK - som jeg iøvrigt er taknemmelig over at bo i.
Anmeld
Citér