Jeg har brug for luft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Kunne ikke være mere enig. Jeg betaler skat i Danmark og har gjordt det hele mit liv. Det har jeg gjorde glædeligt men lige nu er jeg bitter. Kan jeg tillade mig det, måske ikke . Men når man har forsøgt at få hjælp længe til sit barn uden held , fordi det er der ikke penge til. At jeg skal ud og betale for hjælpen selv. Så er der et eller andet som ikke fungere i vores systemet . 

Det kan jeg godt forstå! 

Samtidig betyder et liv som skatteyder jo ikke, at man har frit valg på alle hylder. Der er stadig mange ydelser i Danmark som ikke er skattefinansieret, og jeg har svært ved at se et (frit) samfund, hvor der ingen selvbetaling eller begrænsning er på sociale/sundhedsydelser. Det vil blive så dyrt, at vi alle kun ville få udbetalt lidt lommepenge hver måned. Det er ingen interesserede i.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2017

Anonym

Abracadabra skriver:

Det kan jeg godt forstå! 

Samtidig betyder et liv som skatteyder jo ikke, at man har frit valg på alle hylder. Der er stadig mange ydelser i Danmark som ikke er skattefinansieret, og jeg har svært ved at se et (frit) samfund, hvor der ingen selvbetaling eller begrænsning er på sociale/sundhedsydelser. Det vil blive så dyrt, at vi alle kun ville få udbetalt lidt lommepenge hver måned. Det er ingen interesserede i.

Jeg forlanger bestemt ikke frit valg på alle hylder. Jeg har gladeligt betalt en masse Af egen lomme. Men det er et eller andet galt i systemet , når man ikke kan få hjælp til sit barn.

jeg kan ikke få psykolog hjælp til mit barn igennem kommunen. Jeg kan heller ikke få en henvisning igennem egen lægen fordi det er et barn. Sådan kunne jeg fortsætte . 

Det er simpelthen ikke rimelig at jeg skal betale så meget i skat for at kunne få hjælp og når det er brug for hjælp er dette ikke muligt.

læger som siger det er fuldstændig urimelig det vi bliver budt, at vores barn har brug for hjælp NU men kommunen vil ikke.

Anmeld Citér

24. maj 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

HVOR får jeg den hjælp jeg har brug for??

Jeg læser, at du har en række offentligt ansatte omsorgspersoner omkring dig: Læge, psykolog, socialrådgiver. Dine børn har muligvis specialtilbud i forhold til deres diagnoser. Derudover søger du tabt arbejdsfortjeneste og aflastning. 

Du/I får faktisk ret omfattende hjælp. Måske får du ikke alt, du ønsker dig, men du får faktisk ret meget. 

Det ændrer ikke på, at du tydeligvis er fortvivlet og måske føler dig magtesløs. Jeg tror, at du får det bedre, når du får hjælp til at se dine ressourcer og hvad du selv kan gøre for at forbedre dit liv. Jeg tror, at systemet i Danmark er godt til at gøre folk til ofre, patienter og klienter - og det er et problem.

Anmeld Citér

24. maj 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg forlanger bestemt ikke frit valg på alle hylder. Jeg har gladeligt betalt en masse Af egen lomme. Men det er et eller andet galt i systemet , når man ikke kan få hjælp til sit barn.

jeg kan ikke få psykolog hjælp til mit barn igennem kommunen. Jeg kan heller ikke få en henvisning igennem egen lægen fordi det er et barn. Sådan kunne jeg fortsætte . 

Det er simpelthen ikke rimelig at jeg skal betale så meget i skat for at kunne få hjælp og når det er brug for hjælp er dette ikke muligt.

læger som siger det er fuldstændig urimelig det vi bliver budt, at vores barn har brug for hjælp NU men kommunen vil ikke.

Dit barn skal vurderes i PPR-regi. Dér besluttes, hvordan hjælpen skal gives - evt. i form af psykolog. Hvorfor I har fået afslag, ved jeg naturligvis ikke.

Anmeld Citér

24. maj 2017

Anonym

Abracadabra skriver:

Dit barn skal vurderes i PPR-regi. Dér besluttes, hvordan hjælpen skal gives - evt. i form af psykolog. Hvorfor I har fået afslag, ved jeg naturligvis ikke.

Mit barn er vurderet i ppr . Hvorfor kan mit barn ikke få hjælp?? Ja fordi kommunen ikke kan tilbyde hjælpen ( eller vil ) sådan er det at bo i en fattig kommune. Så nej jeg synstes bestemt ikke vores systemet virker optimalt. Så bare fordi vi bor i Danmark er det ikke ensbetydende man får hjælp, bestemt ikke til psykiske sygdomme.

Anmeld Citér

24. maj 2017

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Det lige hvad jeg har.. det blir et langt indlæg. Men håber nogle vil læse det!! 

Lidt for historie, jeg er 'fanget' i det kommunale system.. jeg har to børn med autisme og ADHD , og INTET hjælp at hente, min social rådgiver kan man få fat i en gang om året nærmest, altså når vi har en.. og pt venter jeg på afgørelse på tabt arbejds fortjeneste, så vi er også ramt økonomisk pt.. 

min social rådgiver i ungeenheden har sendt mig til samtaler hos en psykolog som også har henvist mig til lægen. Vi har et stort lægehus med mange læger så man kommer sjældent ind til den samme.. jeg har været til 4 samtaler ved 4 læger. 

Første læge mente jeg havde depression, anden læge mente jeg havde angst  og tredje læge gav gode råd. Idag var jeg ved 4 læge som ville henvise mig til psykiatrisk - med henblik på om jeg havde ADHD! Jeg har IKKE ADHD.. hun mente desuden jeg havde noget angst og stress.

jeg ved ikke hvad jeg skal gå ud fra, jeg ved ikke hvad ben jeg skal stå på.. hun har i sammenråd med psykologen råddet kraftigt med sertralin (staves) og det har jeg IKKE lyst til.. egentlig ser jeg slet ikke grund til psykolog osv, der ligger mit problem jo ikke.. 

men det stresser min krop.. mit overskud er helt væk, min krop skriger!! Jeg har hovedpine 24/7, ondt i maven, hjertebanken af pommers til, og jeg kan INTET huske længere (min psykolog og lægen ringer og minder mig pp aftalerne for ellers glemmer jeg det) , vores hjem sejler, og tankemyldre hele tiden.. Det kan komme bagpå mig kl 16 hver dag at vi skal have aftensmad.. og det piner mig virkelig efterhånden.. jeg har forsøgt at forklare både rådgiveren i ungeenheden og lægen problemet - men jeg blir misforstået fuldstædibg og det frustrere mig og gør mig ked af det.. jeg har ingen netværk mere.. mine forældre er ude af mit liv, og mine venskaber får jeg ødelagt på stribe  

jeg ville virkelig ønske at systemet tilgodeså børn OG forældre!!! 

Jeg ville ikke noget særligt med dette indlæg, men havde brug for luft! Jeg håber nogle er nået her til, og måske nogle har et eller andet råd man kan bruge ? 

Først.. Bor du i nærheden af Slagelse( eller bare en times kørsel), så vil jeg meget gerne hjælpe dig.. Jeg kan tage med til lægen.. Jeg kan hjælpe dig i forhold til kommunen.. og sidst kan jeg hjælpe med skemaer som kan gøre din hverdag overskuelig for dig OG dine børn, som skal have struktur...

skriv hvis du har lyst.. 

Mette

Anmeld Citér

24. maj 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Mit barn er vurderet i ppr . Hvorfor kan mit barn ikke få hjælp?? Ja fordi kommunen ikke kan tilbyde hjælpen ( eller vil ) sådan er det at bo i en fattig kommune. Så nej jeg synstes bestemt ikke vores systemet virker optimalt. Så bare fordi vi bor i Danmark er det ikke ensbetydende man får hjælp, bestemt ikke til psykiske sygdomme.

Ja, det er jo sådan økonomi er. Hvis der er begrænsede finanser, må der spares et eller sted. Jeg har haft en smule kontakt på det plan med Odsherred Kommune og det er rent elendigt, hvad de kan give børnene. Samtidig må man jo også forstå, at de ikke bare kan holde op med at salte vejene om vinteren og lukke skolerne for at give de svageste børn mere støtte. Vi fungerer alle i et økonomisk system, hvor pengene ikke vokser på træerne. 

Men hvis PPR mener, at der skal gives tilbud, som de så ikke vil give alligevel, holder systemet op med st give mening - det er vi helt enige om!

Anmeld Citér

24. maj 2017

Anonym

Abracadabra skriver:

Ja, det er jo sådan økonomi er. Hvis der er begrænsede finanser, må der spares et eller sted. Jeg har haft en smule kontakt på det plan med Odsherred Kommune og det er rent elendigt, hvad de kan give børnene. Samtidig må man jo også forstå, at de ikke bare kan holde op med at salte vejene om vinteren og lukke skolerne for at give de svageste børn mere støtte. Vi fungerer alle i et økonomisk system, hvor pengene ikke vokser på træerne. 

Men hvis PPR mener, at der skal gives tilbud, som de så ikke vil give alligevel, holder systemet op med st give mening - det er vi helt enige om!

Nemlig. 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Anonym

Fantastisk . Meget muligt jeg har det godt i forhold til andre lande. Men nej man får ikke bare hjælp når man er sug. Der er rigtig mange som kæmper med psykiske sygdomme, som dem trådstarter nævner , som IKKE kan få hjælp. Så pak du selv sammen. Hilsen en mor som står med et barn som ikke har fået den nødvendige hjælp i 15 måneder . 

Jeg har selv boet i dk hele mit liv, har en søn med specielle behov og har iøvrigt som teenager brugt min del af kagen. Så jo jeg kender faktisk også til systemet (fra mange vinkler) nej selfølgelig får du ikke bare hjælp? Havde du regnet med du bare ville få hvad du ville ha? Uden dokumentation, afprøvelse af metoder osv? Det er da trist dit barn ikke har fået hjælp i 15 måneder, men det gør stadig ikke at det er svært at være syg i dk. 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har selv boet i dk hele mit liv, har en søn med specielle behov og har iøvrigt som teenager brugt min del af kagen. Så jo jeg kender faktisk også til systemet (fra mange vinkler) nej selfølgelig får du ikke bare hjælp? Havde du regnet med du bare ville få hvad du ville ha? Uden dokumentation, afprøvelse af metoder osv? Det er da trist dit barn ikke har fået hjælp i 15 måneder, men det gør stadig ikke at det er svært at være syg i dk. 

Gider slet ikke svare dig. Ja jeg har faktisk en forventning om at få hjælp. Det er på ingen måder okay at små børn tabes på gulvet, fordi de ikke får hjælp.

jeg er ikke enig med dig og bliver det heller aldrig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.