Jeg har brug for luft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2017

Flomama

Gider slet ikke svare dig. Ja jeg har faktisk en forventning om at få hjælp. Det er på ingen måder okay at små børn tabes på gulvet, fordi de ikke får hjælp.

jeg er ikke enig med dig og bliver det heller aldrig 

Jeg bliver næppe enig med dig heller. Men derfor syntes jeg nu erfarings udveksling og debat er spændende og lærigt alligevel. 

Hvordan skulle ny finans lov så se ud? Hvis du mener alle bare skal have lige præcis den hjælp de vil ha Uden spørgsmål? 

Jeg ved ikke hvem det er der tabes på gulvet, jeg har ikke hørt om nogen eller mødt nogen. Men det er jeg da enig ikke er okay, hvis det virkelig forholder sig sådan 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2017

Anonym

Flomama skriver:

Jeg bliver næppe enig med dig heller. Men derfor syntes jeg nu erfarings udveksling og debat er spændende og lærigt alligevel. 

Hvordan skulle ny finans lov så se ud? Hvis du mener alle bare skal have lige præcis den hjælp de vil ha Uden spørgsmål? 

Jeg ved ikke hvem det er der tabes på gulvet, jeg har ikke hørt om nogen eller mødt nogen. Men det er jeg da enig ikke er okay, hvis det virkelig forholder sig sådan 

Det handler ikke om at jeg bare vil have den hjælp jeg beder om. Men hjælp fagfolk siger vores barn har brug for. Nej det har du muligvis ikke men det ændre jo ikke på de ikke findes. Jeg har et barn som alle er bekymret for inkl os forældre , alle er enig om der skal hjælp til . Men vi kan ikke få hjælp. Taber man barnet på gulvet, ja det vil jeg mene når barnet trives er i fare.

Anmeld Citér

24. maj 2017

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Suk! Læger!!! 

Du skal gå på apoteket og købe deres D vitamin piller, de skal hedde 35 mikrogram. Spis 3 om dagen sammen med et måltid (d vitamin er fedtopløseligt, så det er vigtigt), meget gerne morgenmad, og det er noget du skal starte med at gøre i dag. Snak evt. Med apoteket omkring at få noget calcium også. 

Din træthed og problemer med at huske og koncentrere dig, kan meget vel skyldes D vitamin mangel. Desuden er mangel på D vitamin kædet sammen med autoimmune sygdomme, herunder diabetes 1 og fx MS, og tro mig, sådan en ønsker du dig ikke sammen med alt det andet. 

Det her er vigtigt, simpelt og kan potentielt gøre en stor forskel for din evne til at håndtere alle dine andre udfordringer, så det ville jeg prioritere, hvis jeg var dig. Også fordi det er så nemt at gøre noget ved. 

Alt hvad jeg kan finde vedrørende stress og D vitamin, peger i øvrigt på at lavt D vitamin giver stress, og ikke den anden vej rundt. 

Jeg har selv haft for lavt D vitamin og får pga min autoimmune sygdom ofte målt mit D vitamin, og ovenstående råd er hvad mine special læger siger vedrørende D vitamin mangel. 

Hovsa.. det er selvf d vitamin hun siger jeg skal spise tre gange om dagen 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Anonym trådstarter

Jullesnulle skriver:

Gode råd... men før vi har læge bashing er det vigtig lige at kigge på sætningen - "jeg kan jo ikke huske det.."

ts - du virker forvirret og har heller ikke hukommelsen med. Derfor bliver du ikke mindre forvirret af fire læger hvis råd og anbefalinger du skal huske. 

Tag d vitamin og få din bror med til samtalerne fremover. Så kan han være dine øre og øjne og huske dig på det du evt glemmer. 

Jep. Det er meget forvirrende.. og meget trættende.. 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Anonym trådstarter

Jullesnulle skriver:

Du tager jo ikke imod hjælp når du henvises til udredning. 

Stress, angst og depression som lægerne nævner kan sagtens hænge sammen. De lyder da ikke tåbelige.

jeg ville få en udredning og så få "papirer" på de udfordringer du bakser med. Med de papirer i hånden er det såååå meget nemmere at få aflastning og hjælp.

jeg har en veninde med en dreng der er autist. Det var først efter udredningen at hun let kunne få hjælp til skolestøtte osv..... 

tag imod udredningen på psykiatrisk. De er der kun for at hjælpe dig!

Jamen jeg ved med sikkerhed at jeg ikke har ADHD..  så ved ikke hvad de skulle udrede mig for, det ville kræve en masse udnødvendig energi fra mig

Anmeld Citér

24. maj 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg tror ikke, du har forstået indlægget, du svarer på.

Jeg tror ikke, at lægen forsøger at behandle D-vitamin-mangel med jern. Jeg tror, at TS husker forkert.

Du hr ret.. det var en skrive fejl fra min side af.. det er naturligvis dvitamin.. 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Først.. Bor du i nærheden af Slagelse( eller bare en times kørsel), så vil jeg meget gerne hjælpe dig.. Jeg kan tage med til lægen.. Jeg kan hjælpe dig i forhold til kommunen.. og sidst kan jeg hjælpe med skemaer som kan gøre din hverdag overskuelig for dig OG dine børn, som skal have struktur...

skriv hvis du har lyst.. 

Mette

Hvor er du sød!

vi bor desværre i den anden ende af landet 

Anmeld Citér

24. maj 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Jamen jeg ved med sikkerhed at jeg ikke har ADHD..  så ved ikke hvad de skulle udrede mig for, det ville kræve en masse udnødvendig energi fra mig

Nej det gør du ikke med mindre du er blevet udredt. 

Men lad det ligge.

det er jo slet ikke det jeg skriver. De nævner at du kan have depression, angst  - det er vel relevant at få afklaret

Anmeld Citér

24. maj 2017

Anonym trådstarter

Jullesnulle skriver:

Nej det gør du ikke med mindre du er blevet udredt. 

Men lad det ligge.

det er jo slet ikke det jeg skriver. De nævner at du kan have depression, angst  - det er vel relevant at få afklaret

Enig.. men det behøves vel ikke være på psyk ??

Anmeld Citér

24. maj 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Enig.. men det behøves vel ikke være på psyk ??

Hvorfor ikke gøre det på psyk, hvis det er dem som har den bedste mulighed (og resurser) i sidste ende for at hjælpe dig og ( og hele familien) ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.