Skouboe skriver:
Suk! Læger!!!
Du skal gå på apoteket og købe deres D vitamin piller, de skal hedde 35 mikrogram. Spis 3 om dagen sammen med et måltid (d vitamin er fedtopløseligt, så det er vigtigt), meget gerne morgenmad, og det er noget du skal starte med at gøre i dag. Snak evt. Med apoteket omkring at få noget calcium også.
Din træthed og problemer med at huske og koncentrere dig, kan meget vel skyldes D vitamin mangel. Desuden er mangel på D vitamin kædet sammen med autoimmune sygdomme, herunder diabetes 1 og fx MS, og tro mig, sådan en ønsker du dig ikke sammen med alt det andet.
Det her er vigtigt, simpelt og kan potentielt gøre en stor forskel for din evne til at håndtere alle dine andre udfordringer, så det ville jeg prioritere, hvis jeg var dig. Også fordi det er så nemt at gøre noget ved.
Alt hvad jeg kan finde vedrørende stress og D vitamin, peger i øvrigt på at lavt D vitamin giver stress, og ikke den anden vej rundt.
Jeg har selv haft for lavt D vitamin og får pga min autoimmune sygdom ofte målt mit D vitamin, og ovenstående råd er hvad mine special læger siger vedrørende D vitamin mangel.
Hovsa.. det er selvf d vitamin hun siger jeg skal spise tre gange om dagen