En opdatering på hvordan det gå med vores familie efter vores dreng er kommet i pleje.
Lucas flyttet ind hos familien den 8 Maj, Efter at have besøgt dem en del gange i april og sovet der 2 gange.
Han er glad for at være der, men har været ked af det et par gange fordi han savner os.
Han snakker stadig ikke til dem og da han kun snakker i frikvaterne i skolen, så gå der en del dag hvor han overhovedet ikke snakker, hvad vi godt kan høre på hans sprog + han så snakker det dobbelte nå han kommer hjem. Han laver heller ikke stort hos dem, hvad der er lidt af et problem.
Men ud over det har han det godt.
Freja savner ham nå han ikke er hjemme, og i fredags var hun ked af det, da hun næsten ikke havde set ham i skolen (han sov dog hjemme fra torsdag til fredag)
Men jeg kan se at hun er meget mere glad og ikke nær så vred hele tiden, over små ting.
Og nå Lucas er hjemme så har de næsten ikke nogen konflikter og lege godt sammen.
Jeg har det ok med det hele efterhånden, jeg havde dog en slem ned tur lige efter påske men kom igennem det, med hjælp. jeg savner min dreng og det er kun nå jeg har massere at tage mig til at jeg kan slippe tankerne.
Jeg har været på psykiatrien og jeg har fået dem til at undersøge om jeg lider af en psykisk udviklingforstyrelse, så jeg har fået lavet en test og måske skal de lave nogen flere, så nu er jeg spændt på hvad de kommer frem til.
Det er første weekend vi ikke har ham hjemme og det syntes jeg er rigtig svært, men det er gået ok, jeg frygter bare pinsen og sommerferien for der har jeg ikke noget at tage mig til i hverdagene.
Jeg kan mærke jeg er begyndt at få mere energi igen, overskud til at sætte grænser og lave ting med Freja og gå længe aftensture, spise sunder (tranger til at tabe en del kilo) osv.
Jeg har dog lidt svært ved at snakke med plejefamilien for nå jeg nævner, hvis der er nogen ting eller hvis jeg fortæller hvordan vi plejer at gøre tingene feks i forhold til hvordan Lucas kan begynde at lave stort hos dem, snakke osv, så virker det som om de lukker af eller ignorerer det. Og det syntes jeg er lidt et problem, da jeg endelig bare vil min søn det bedst, men jeg ved også godt jeg har rigtig svært ved at give slip.
Men jeg tror lidt at de er vant til at forældre bare er lige glæde med deres børn, hvad han(plejefaren) også har nævnt engang at nogen er.
men det er jeg ikke, da mine børn er det vigtigste og det er begge mine børn også selvom vi ikke kan have Lucas boende hjemme.
Så jeg håber det bliver nemmere at snakke med dem med tiden.
Ang. Skole så har vi fået afvide at han ikke bliver henvist til specielt skole, da det er skolen der skal henvise ham, og skolen vil ikke gøre noget før skole psykologen har testet ham og skole psykologen vil ikke teste ham fordi han lige er kommet i pleje (havde sagt til hende at Hun skulle gøre det før, men det ville hun heller ikke)
jeg har fået aktindsigt i hele min søns sag og det lå papir fra skolen, at de er opmærksomme på at det vil blive svært for ham at gå i en normal 4 kl.
plejefamilien kan også allerede se at han ikke trives i den normale kl så de vil gøre deres for at han kommer på speciel skole, så det er jeg glad for så vi ikke stå med kampen alene, for selvom han ikke bor hjemme, så vil jeg stadig kæmpe for at han skal have det godt samt at have de bedste vilkår, for at kunne klare sig så meget som muligt nå han bliver voksen.