Helt ærligt, så tror jeg også det har enormt meget at sige, hvilket tv-program man er kendt for. Fx er det nemt at se tingene i et negativt perspektiv, lige så snart det er en deltager fra De unge mødre eller Paradise Hotel, hvorimod at hvis det er en deltager i fx Danmark har talent eller et "familieprogram" som Familien fra Bryggen, så har man helt fra start af nogle helt andre øjne på det, og kan derfor bedre se tingene i et positivt lys. Men hvis man fx hører navnet på en person, og så hører at det eksempelvis er en tidligere deltager i Paradise Hotel, så bliver vedkommende nærmest allerede der stemplet som "kælling", "player", "billig", "idiot", "uintelligent", "usympatisk" og meget andet, fordi folk ser programmet frem for personen, og det bliver derfor lynhurtigt meget stereotypt, i stedet for at man ser personen bag, og lægger mærke til de gode ting. Lad os fx tage en som Philip fra Paradise Hotel, han virker som et enormt sympatisk og følsomt menneske med hjertet på rette sted - og en enormt romantiker. Men fordi han er med i Paradise Hotel, så overskygger det ligesom hans person.
Og jeg siger slet ikke at der ikke er personer som er på den måde, som deltager i de forskellige programmer, og at nogle af deltagerne fra De unge mødre, i mine øjne, ikke er særligt gode mødre. Men sådan er det jo også ude i det virkelige liv - der er da også enormt stor forskel på hvor gode/dårlige mødre, alle de mødre jeg kender, er.
Anmeld
Citér