Føler jeg svigter min søn :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2017

Frk.S

Det har ikke så meget med at være enlig at gøre.

Jeg er gift, men eftersom vi begge har fuldtidsjob (jeg er dog på barsel nu) er vores børn jo også afsted mange timer hver dag. 

Vi laver madplan og handler én gang om ugen... gerne søndag. Madplanen er så gerne lavet så der flere dage bliver lavet en stor portion så der er rester til næste dag som bare skal varmes. Ind i mellem forbereder vi også næste dags aftensmad om aftenen når ungerne er puttet. 

Og så nyder vi weekender og ferier ekstra meget. 

Stort tillykke med jobbet - det er da dejligt for dig. Dit barn skal nok vænne dig til de lidt længere dage  (det er nok værst for dig). 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Du må meget undskylde at jeg skriver sådan her til dig. Men det er altså villårene som forældre og børn for rigtig mange nu om dage. Det handler altså ikke om, at være enlig. Jeg er ikke enlig og havde arbejde fra 7.30-15 (er på barsel nu) og jeg havde lidt over en halv time i transport hver vej. Dvs. lange dage i institution. Min mand havde endnu længere transport end mig og kunne derfor ikke hente og bringe. 

Nu hvor jeg er på barsel er det da en gave at aflevere sent og hente tidligt. Men det andet er vilkårene når man arbejder. 

Dit barn skal nok vænne sig til det lynhurtigt. Det er primært dig der vil mærke savnet til ham. 

Du er da godt nok i godt humør 

bare fordi det er vilkårene for rigtig mange er det da ikke rart. Det er da ikke optimalt at en 2 årig er 8 timer i institution hver dag - du finder vist ingen eksperter der mener det er godt for barnet. Det er direkte sludder at det kun er moren der vil savne barnet  

Trådstarter er alene og har ikke mange andre muligheder. De fleste par kunne hvis de ville prioritere anderledes og give deres børn en anden og roligere hverdag hvis de ønskede det - der er en stor forskel. At i vælger lang transport tid og lange indtitutionsdage er et valg i træffer. Hvis i ville en anden hverdag kunne i det. Det kræver bare prioriteringer. 

Til trådstarter du må endelig ikke opfatte dette som kritik tværtimod synes jwg det er så flot du kommer ud af kontanthjælp og i job!

Anmeld Citér

11. maj 2017

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

bare fordi det er vilkårene for rigtig mange er det da ikke rart. Det er da ikke optimalt at en 2 årig er 8 timer i institution hver dag - du finder vist ingen eksperter der mener det er godt for barnet. Det er direkte sludder at det kun er moren der vil savne barnet  

Trådstarter er alene og har ikke mange andre muligheder. De fleste par kunne hvis de ville prioritere anderledes og give deres børn en anden og roligere hverdag hvis de ønskede det - der er en stor forskel. At i vælger lang transport tid og lange indtitutionsdage er et valg i træffer. Hvis i ville en anden hverdag kunne i det. Det kræver bare prioriteringer. 

Til trådstarter du må endelig ikke opfatte dette som kritik tværtimod synes jwg det er så flot du kommer ud af kontanthjælp og i job!

Tak skal du ha'. Jeg har slet ikke opfattet dit indlæg som kritik på nogen måde. Du gav mig Tværdigmod gode råd til en god struktureret hverdag med job og lille barn (en hverdag jeg aldrig har prøvet) og det er en stor hjælp og lettelse for mig  

Jeg starter den 18. Og de er simpelthen så søde, barmhjertelige og hjælpsomme derude allerede og har tilbudt mig at arbejde 8-12 de første par uger under oplæringen så jeg kan få en stille opstart og så min søn også kan vænne sig til at skulle afleveres tidligt i vuggestue lige pludselig. Min jobkonsulent er med indover da det er praktik de første uger inden fastansættelse. Også sættes timerne gradvist op.

Anmeld Citér

11. maj 2017

Sprit25

Du ville først svigte din søn hvis du ikke fik arbejde<3 men jeg kender det. Det er mega nederen og man tænker: jeg fik ikke et barn for at se ham så lidt! 

Madplan, nemme retter, måske han kan hjælpe? Ellers Fuck at sendetiden rykkes 30 minutter hvis I så lige leger færdig først<3 

jeg bliver altid helt rystet når jeg ser forældre nærmest flå deres barn ud f børnehaven fordi de skal skynde sig hjem og lave alt muligt. Nyd nu tiden man har også skid hul i alt andet

Anmeld Citér

11. maj 2017

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Du ville først svigte din søn hvis du ikke fik arbejde<3 men jeg kender det. Det er mega nederen og man tænker: jeg fik ikke et barn for at se ham så lidt! 

Madplan, nemme retter, måske han kan hjælpe? Ellers Fuck at sendetiden rykkes 30 minutter hvis I så lige leger færdig først<3 

jeg bliver altid helt rystet når jeg ser forældre nærmest flå deres barn ud f børnehaven fordi de skal skynde sig hjem og lave alt muligt. Nyd nu tiden man har også skid hul i alt andet

Tak skal du ha. Det er rart med nogle støttende ord for hold nu op det er svært. 

Han kan olle rigtig hjælpe med noget. Ved ikk lige hvad det skulle være ihvertfald. Stik han en kartoffel han kan prøve at skrælle og måde kartoffel, kartoffelskræller og skrællerne vil ryge i munden. Hehe. 

Men vil helt sikkert prøve med en madplan og nemme retter.  

Anmeld Citér

11. maj 2017

Anonym

Mariehøne123 skriver:

Jeg synes faktisk at det er et privilegie at kunne aflevere sent og hente tidligt. Det er da skønt ikke at have arbejde og have tiden med sine børn istedet. Men når begge forældre arbejder og jobbene ikke hænger på træerne så må man jo have transporttid. Og jeg vil da gerne vide om du virkelig synes at 30 min hver vej er lang transport tid og hvordan man kan prioritere anderledes? 

Anmeld Citér

11. maj 2017

Mariehøne123

Anonym skriver:

Jeg synes faktisk at det er et privilegie at kunne aflevere sent og hente tidligt. Det er da skønt ikke at have arbejde og have tiden med sine børn istedet. Men når begge forældre arbejder og jobbene ikke hænger på træerne så må man jo have transporttid. Og jeg vil da gerne vide om du virkelig synes at 30 min hver vej er lang transport tid og hvordan man kan prioritere anderledes? 

Jeg synes personligt af det er lang tid at en forældre har 30 min og en endnu længere transporttid. Selvfølgelig kan det være nødvendigt men personligt ville jeg (og har faktisk gjort det) gå meget langt for at hverdagen blev anderledes for mine børn. Det bliver jo ikke meget tid man har sammen i hverdagen  

Jeg tager hatten af og har kæmpe respekt for enlige der får hverdagen til at hænge sammen men jeg bliver oprigtig trist når jeg gang på gang læser indlæg hvor folk skriver at det ikke kan være anderledes at børnene er længe i institution eller sågar at det er godt for børnene at være i institution 40 timer om ugen. 

men det er en anden debat, jeg vil ikke ødelægge trådstarters tråd. Jeg beklager hvis mit indlæg var lidt for direkte, jeg synes bare du var lidt hård men det var nok kkke ment sådan. 

Anmeld Citér

11. maj 2017

Mariehøne123

Anonym skriver:

Tak skal du ha'. Jeg har slet ikke opfattet dit indlæg som kritik på nogen måde. Du gav mig Tværdigmod gode råd til en god struktureret hverdag med job og lille barn (en hverdag jeg aldrig har prøvet) og det er en stor hjælp og lettelse for mig  

Jeg starter den 18. Og de er simpelthen så søde, barmhjertelige og hjælpsomme derude allerede og har tilbudt mig at arbejde 8-12 de første par uger under oplæringen så jeg kan få en stille opstart og så min søn også kan vænne sig til at skulle afleveres tidligt i vuggestue lige pludselig. Min jobkonsulent er med indover da det er praktik de første uger inden fastansættelse. Også sættes timerne gradvist op.

Hvor lyder det som en godt sted. 

Min erfaring siger også at jo mere man skal jo mere effektiv bliver man, så når du først kommer ind i rytmen kan du må meget på den halve tid. 

Og din søn kan "hjælpe" med mere end du tror. Putte kartoflerne i gryden når de er skrællet, putte vasketøj i vaskemaskinen, hælde ingredienser op osv. Det tager lidt længere tid men min 2 årige elsker at sidde på køkkenbordet og hjælpe eller bare snakke imens jeg laver mad. 

Anmeld Citér

11. maj 2017

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Hvor lyder det som en godt sted. 

Min erfaring siger også at jo mere man skal jo mere effektiv bliver man, så når du først kommer ind i rytmen kan du må meget på den halve tid. 

Og din søn kan "hjælpe" med mere end du tror. Putte kartoflerne i gryden når de er skrællet, putte vasketøj i vaskemaskinen, hælde ingredienser op osv. Det tager lidt længere tid men min 2 årige elsker at sidde på køkkenbordet og hjælpe eller bare snakke imens jeg laver mad. 

Jeg vil da prøve at engagerer ham i madlavningen og se om det overhovedet interesserer ham.

Anmeld Citér

11. maj 2017

lineog4

Jeg kan godt huske hvordan jeg græd da jeg på barsel skulle udgå arbejdsmarkedet, jeg malede fanden på væggen om jeg aldrig fik tid til mine børn og jeg blev verdens dårligste mor. Men det skete ikke, jeg blev derimod en smule mere effektiv og en del mere struktureret. Hvad der før tog 30 minutter tog nu kun 10 minutter og jeg nød tiden med ungerne gange hundrede. 

Og så fandt jeg ud af jeg nok bare var som folk var flest. De fleste afleverede inden 8 og hentede efter 15 og selvom det måske var idealt med kortere institutionsdage så gik det jo og vi lærte at nyde vores hyggelige morgener (stod tidligere op) og vores eftermiddage. Lærte at oprydning også kan være en fest sammen, at madlavning sammen kan give mange snakke og at hævne vasketøj kan være en leg i sig selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.