Føler jeg svigter min søn :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.886 visninger
31 svar
40 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. maj 2017

Anonym trådstarter

Har brug for at komme af med lidt tanker og følelser. 

Jeg har været hjemmegående i næsten 4 år på dagpenge, barsel og nu kh. Min dreng er knap 2 år og han har derfor altid været vant til at jeg først har afleveret i vuggestuen mellem 8 og 8:30 nogle gange lidt senere. Og blevet hentet senest kl 15. 

Nu er sagen den at jeg endelig har fået er job. Mit drømmejob ovenikøbet med arbejdstider man-tors 8-16 og fredag 8-15:30 hvilken betyder han kommer til at være i vuggestue fra åben til luk (7-16:30 og 7-16) på mine dage. Så det hjem og handle, lave mad og mad også skal han i seng. Det bliver ikke meget tid vi får sammen mere. Og der skærer mig dybt ind i hjertet. 

Han har en far som har godt samvær (8/6) så på hans dage er han ikke i vuggestue ligeså længe. 

Jeg er super glad for at få job, komme ud af KH systemet, tjene mine egne penge, god løn, give min søn flere oplevelser osv. Men av mit hjerte  

ved selvfølgelig godt at det er vilkårene som enlig mor og jeg ikke er den eneste single mor i den situation. Men det er virkelig hårdt og svært

det blev lidt langt med havde brug for luft

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Du må lave en madplan og kun handle en gang i igen eller lave noget ekstra de dage du ikke har ham pg fryse ned - det kan måske hjækpe lidt og o få lidt mere hyggetur �� Det er hårdt for moderhjertet men det klare i begge to pg tillykke med det nye job ��

Anmeld Citér

10. maj 2017

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

Du må lave en madplan og kun handle en gang i igen eller lave noget ekstra de dage du ikke har ham pg fryse ned - det kan måske hjækpe lidt og o få lidt mere hyggetur �� Det er hårdt for moderhjertet men det klare i begge to pg tillykke med det nye job ��

God ide med madplan. Har bare altid været meget dårlig til sådan noget. Men kan vel finde noget på nettet. 

Tak for din besked

Anmeld Citér

10. maj 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu er jeg ik enlig, men arbejde så til gengæld skæve arbejdstider. Det vil siger nogle gange aftenvagter og altid hver anden weekend.

Her ka jeg også godt ha lidt dårlig samvittighed over ik at være hjemme til at putte dem 4 dage i træk og være væk det meste af en weekend.

Til gengæld elsker jeg mit job, det gør mig glad og gir mig en anden energi.

Jeg tænker at når først du kommer godt igang med dit nye job, og jeres nye hverdag, så forsvinder den dårlige samvittighed lige så stille og gir noget nyt ro.

Forkuser på de gode ting, som du allerede gør, nemlig mere okønomisk frihed og en anden form for overskud.

Og self stort tillykke med det nye job!!! Vh Stine 

Anmeld Citér

10. maj 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Tillykke med jobbet

du må få struktur på dagen så i får noget mere kvalitetstid. Du skal ikke handle hver dag men en dag om ugen ligesom aftensmaden ikke skal laves fra bunden hved dag når i kommer hjem. Lav mad om aftenen når han sover fx en lasagne der bare skal varmes, lav til 2 dage og spis rugbrød nogle gange. Kvalitetstid er vigtigere og sund mad kan sagtens laves hurtigt. 

Du er jo så "heldig" at din søn er hos din far 6 dage, der kan du jo lave mad til fryseren, ordne praktiske ting, gøre rent mv så med lidt struktur kan du skaffe meget ekstra tid til din søn. Stå evt op en halv time før ham om morgenen så alt praktisk er ordnet og du har tid til hygge der. 

Nu ved jwg ikke hvad dit arbejde er, men måske du på sigt kan flere lidt så du arbejder ekstra timer de uger din søn er hos sin far og mindre de uger du har ham. Det kender jeg mange der gør. 

Anmeld Citér

11. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Har brug for at komme af med lidt tanker og følelser. 

Jeg har været hjemmegående i næsten 4 år på dagpenge, barsel og nu kh. Min dreng er knap 2 år og han har derfor altid været vant til at jeg først har afleveret i vuggestuen mellem 8 og 8:30 nogle gange lidt senere. Og blevet hentet senest kl 15. 

Nu er sagen den at jeg endelig har fået er job. Mit drømmejob ovenikøbet med arbejdstider man-tors 8-16 og fredag 8-15:30 hvilken betyder han kommer til at være i vuggestue fra åben til luk (7-16:30 og 7-16) på mine dage. Så det hjem og handle, lave mad og mad også skal han i seng. Det bliver ikke meget tid vi får sammen mere. Og der skærer mig dybt ind i hjertet. 

Han har en far som har godt samvær (8/6) så på hans dage er han ikke i vuggestue ligeså længe. 

Jeg er super glad for at få job, komme ud af KH systemet, tjene mine egne penge, god løn, give min søn flere oplevelser osv. Men av mit hjerte  

ved selvfølgelig godt at det er vilkårene som enlig mor og jeg ikke er den eneste single mor i den situation. Men det er virkelig hårdt og svært

det blev lidt langt med havde brug for luft

Du må meget undskylde at jeg skriver sådan her til dig. Men det er altså villårene som forældre og børn for rigtig mange nu om dage. Det handler altså ikke om, at være enlig. Jeg er ikke enlig og havde arbejde fra 7.30-15 (er på barsel nu) og jeg havde lidt over en halv time i transport hver vej. Dvs. lange dage i institution. Min mand havde endnu længere transport end mig og kunne derfor ikke hente og bringe. 

Nu hvor jeg er på barsel er det da en gave at aflevere sent og hente tidligt. Men det andet er vilkårene når man arbejder. 

Dit barn skal nok vænne sig til det lynhurtigt. Det er primært dig der vil mærke savnet til ham. 

Anmeld Citér

11. maj 2017

Mortilah

Tillykke med jobbet! Det er dejligt at det lykkedes at komme igang igen efter flere år som ledig, barsel osv. Jeg kan godt forstå det gør ondt. Det er naturligt, men du kan næppe gøre noget ved det- og må så bare optimere jeres fælles tid så den bliver så skøn som mulig:-)

Som de andre siger så er det normalen i DK og mange andre lande. Enlig eller ej.. Men det er jo vigtigt at du har et arbejde. (For at tjene penge). De dage barnet er hos far kan du perfekt forberede jeres dage. Det er bare ren rutine at komme ind i. Jeg har selv bonusbørn som kommer hver 2. Uge og så er alt planlagt og indkøbt. Så oplever børnene ikke en stresset mor og undgår indkøb (vores elsker indkøb, men jeg ville ikke prioritere tid til indkøb)..  brug al den frie tid til at putte, læse og hygge sammen. Vær glad for barnet ik er 1 år trods alt.. du har kunnet være der mere i starten og det har jo været en god start

Edit: ser han er 1 år- men næsten to;-) Heldigvis! 

Anmeld Citér

11. maj 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
Mulllesmor skriver:

Vi har ikke selv madplan men jeg handler storry ind en gang om ugen så der er forskellige ting i fryseren og så tager jeg op efter hvad jeg nu har lyst til.  Har prøvet madplan men en dag skulle vi fx ifølge planen have boller i karry og det gaf jeg vare ikke den dag så det andet fungere bedre herhjemme 

Anmeld Citér

11. maj 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg ville nok se det som,   at du har haft et par skønne år hjemme og nu venter den virkelige hverdag.  :-)  

Hvis man har andet end 5 min transport til job og kun 30 timer. Med mødetid kl 8 så ville det jo være skønt. Men meget få har råd og mulighed for dette. 

Madplaner og faste vaner ift. Vasketøj og rengøring. Så når du virkelig langt :-) 

Anmeld Citér

11. maj 2017

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar og gode råd. 

Mer glad for at høre at jeg ikke er den eneste i sådan en situation og at det er helt normalt selvom jeg jo godt vidste det. 

Havde bare brug for at få luftet tankerne og følelserne lidt og høre at det er helt ok at have det sådan. 

Jeg glæder mig meget til at starte op og komme i gang og ved i sidste ende at min søn også vil være glad for det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.