Skal jeg melde forældrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2017

Anonym

Du kan ALTID lave en underretning til kommunen. Og i sidste ende er det dem der vurderer om der er noget at komme efter. 

Hvis man bare lukker øjne og øre i hvem er der så til at tale for X? Det lyder på ingen måde som et god miljø at vokse op I, og selvom politiet har været inde over kender de jo ikke til hverdagens spetakler.

Prøv evt. at læse FNs børnekonvention og se om hans rettigheder bliver overholdt. 

Hav en god aften 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Samme her, min unge er os en vild banan, og selvf har jeg råbt, men ikke som opdragelse på en daglig basis...! 

Har desværre selv indberettet en bekendt - jeg VED at hendes børn er blevet slået (ikke slået dagligt men i frustration og vrede) og råbt og skreget af, kaldt skældsord dagligt. Kommunen valgte efterfølgende at politianmelde hende for vold mod 2 af børnene.... Men børnene bor der fandeme stadig!! Jeg ved der er lavet flere indberetninger på hende de seneste år, men der sker intet! Hun er SÅ manipulerende og kold i røven, og overfladen er pæn, rent hus og rene børn. Det er simpelthen RYSTENDE! Mit hjerte bløder for de børn , specielt én af dem har jeg haft et meget tæt forhold til, men efter min indberetning er min adgang til børnene selvf blevet afskåret... Jeg kan intet gøre 

Det er meget hårdt at stå på sudelinjen og se uretfærdigheden udfolde sig og være magtesløs... ! 

Hvor er det bare bund ærgerligt for de børn! Og reelt set også moren, idet der oftest kan ske store ændringer ved lidt hjælp. Kommunen er jo ikke en instant af bødler - men mennesker der går på arbejde hver dag for at sikre børns rettigheder. Og så er undskyldninger som at følelser løber løbsk i perioder og at nogle mennesker bare taler grimt og mere mere ''passion'' end andre, et direkte billede på den uvidenhed der stadig eksisterer. 

Hvor er det skønt at der alligevel er flere herinde som er enige i at råberi er et overgreb... 

Anmeld Citér

19. maj 2017

Moar1

Jeg prøver lige at svare alle på en gang så godt jeg kan. 

I mangel på bedre ord da jeg oprettede tråeden skrev jeg melde. Men jeg vil så gerne hjælpe den lille dreng hvis han bliver udsat for råben og svigt hverdag! Og når politiet er kommet er det fordi moren har stået ude i balkonen og råbte skreget og selv har ringet til politiet. 

Jeg kan ærlig talt ikk forstå dem der siger jeg skal blande mig udenom. synes ikke det er normalt at der bliver råbt og skreget hverdag i hjemme  og at politiet dukker op pga skænderier mellem forældrene

Som sagt var spørgsmålet ikke om det er mig eller min svorger der skal indberette, men hvad VI sammen kunne gøre , da han ikke har en profil herinde, søger jeg om hjælp og vejledning til det. 

Anmeld Citér

19. maj 2017

migxher

Moar1 skriver:

Jeg prøver lige at svare alle på en gang så godt jeg kan. 

I mangel på bedre ord da jeg oprettede tråeden skrev jeg melde. Men jeg vil så gerne hjælpe den lille dreng hvis han bliver udsat for råben og svigt hverdag! Og når politiet er kommet er det fordi moren har stået ude i balkonen og råbte skreget og selv har ringet til politiet. 

Jeg kan ærlig talt ikk forstå dem der siger jeg skal blande mig udenom. synes ikke det er normalt at der bliver råbt og skreget hverdag i hjemme  og at politiet dukker op pga skænderier mellem forældrene

Som sagt var spørgsmålet ikke om det er mig eller min svorger der skal indberette, men hvad VI sammen kunne gøre , da han ikke har en profil herinde, søger jeg om hjælp og vejledning til det. 

I skal enten ringe eller sende en mail til en socialrådgiver på familie afdelingen i jeres kommune. I den mail skal i udtrykke jeres bekymring for drengen og beskrive hvad i/ham høre og oplever. Så må det være op til dem at vurdere hvad der skal gøres. 

I kan selvfølgelig også gå ind og snakke med moren om jeres bekymring. Med det kan godt ende ud i en ubehagelig situation alt efter hvordan hun tager der.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.