Skal jeg melde forældrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.923 visninger
23 svar
51 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. maj 2017

Moar1

Hej alle sammen. Jeg står med et dilema som jeg ikke ved hvordan jeg skal forholde mig til. 

Sagen er den at min der i min søns vuggestue går en dreng X , drengen bor med hans forældre lige ved siden af min svoger og hans familie. En dag fortæller min svigerinde så at de hver aften kan hører forældrene skændes højlydt, og der har været episodef hvor manden har været voldig og politiet er kommet ud til dem et par gange! Hun siger også at hun kan hører dem råbe af X og han græder tit. 

Jeg kan slet ikk slå det ud af hovedet, nu hvor jeg også ser ham hverdag i vuggestuen. 

Skal jeg melde det nogle stedet!?? Skal jeg tag en snak med pædagogerne? Hvad gør man i sådan en situation? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2017

FruStolpe

Moar1 skriver:

Hej alle sammen. Jeg står med et dilema som jeg ikke ved hvordan jeg skal forholde mig til. 

Sagen er den at min der i min søns vuggestue går en dreng X , drengen bor med hans forældre lige ved siden af min svoger og hans familie. En dag fortæller min svigerinde så at de hver aften kan hører forældrene skændes højlydt, og der har været episodef hvor manden har været voldig og politiet er kommet ud til dem et par gange! Hun siger også at hun kan hører dem råbe af X og han græder tit. 

Jeg kan slet ikk slå det ud af hovedet, nu hvor jeg også ser ham hverdag i vuggestuen. 

Skal jeg melde det nogle stedet!?? Skal jeg tag en snak med pædagogerne? Hvad gør man i sådan en situation? 

Jeg ville ikke gøre yderligere.

Politiet har været inde over, så ville jeg stole på at de har kontaktet relevante myndigheder -hvis de skønte det nødvendigt.  

Anmeld Citér

9. maj 2017

Mamman

Profilbillede for Mamman

Mon ikke at politiet hsr kontaktet de sociale myndigheder?? - det kunne jeg godt forestille mig at de har pligt til når der er børn i husstanden

Anmeld Citér

9. maj 2017

Moar1

Det kan godt være at politet er indover det, når de kender til dem. Håber jeg virkelig! Jeg fik det bare så dårligt da jeg hørte de her ting, vidste bare ikke om jeg kunne gøre noget. 

Anmeld Citér

9. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Moar1 skriver:

Det kan godt være at politet er indover det, når de kender til dem. Håber jeg virkelig! Jeg fik det bare så dårligt da jeg hørte de her ting, vidste bare ikke om jeg kunne gøre noget. 

Bør det ikke være din svoger og familie der gør noget? Det er jo dem der oplever det. Du hører jo kun om det. Hvad hvis politiet spørg om hvad du har oplevet? 

Hvad siger svoger og familie?  

Men som de andre siger, hvis politiet har været derude, er der nok ringet til nogen, når der er børn. Ellers må din svoger eller svigerinde jo ringe til nogen. 

Håber drengen er ok 

Anmeld Citér

9. maj 2017

Moar1

Supergirl skriver:

Bør det ikke være din svoger og familie der gør noget? Det er jo dem der oplever det. Du hører jo kun om det. Hvad hvis politiet spørg om hvad du har oplevet? 

Hvad siger svoger og familie?  

Men som de andre siger, hvis politiet har været derude, er der nok ringet til nogen, når der er børn. Ellers må din svoger eller svigerinde jo ringe til nogen. 

Håber drengen er ok 

Jamen vi snakkede om hvad vi kunne gøre og at jeg måske skulle tage en snak med pædagogerne, da drengen som sagt gå på min søns stue. Vi har aldrig oplevet sådan noget før, så ingen af os ved hvad vi skal/kan gøre. 

Anmeld Citér

9. maj 2017

NupaSofia

Jeg ville blander mig udenom. Det er ikke dig, der oplever noget, du hører det blot fra andre, politiet er involveret og du har ikke oplevet noget i vuggestuen så det er ikke dit bord. 

Anmeld Citér

9. maj 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Moar1 skriver:

Jamen vi snakkede om hvad vi kunne gøre og at jeg måske skulle tage en snak med pædagogerne, da drengen som sagt gå på min søns stue. Vi har aldrig oplevet sådan noget før, så ingen af os ved hvad vi skal/kan gøre. 

Men hvorfor skal du snakke med dem? Du kender ikke familien, du ved ikke hvad der er sket/sagt.. Det er din svoger og svigerinde der har oplevet det. 

Hvordan ville du have det, hvis nogen meldte dig/snakkede med pædagogerne ud fra noget de har HØRT? 

Jeg ved heller ikke om politiet tager det seriøst, hvis du ikke selv har oplevet noget, du mener er skadeligt for barnet. 

Ville slet ikke blande pædagogerne ind i det? (Må de overhovedet sige noget, hvis de ved noget? ) 

Jeg ville ikke blande mig, hvis jeg ikke selv havde oplevet det, ord/snak kan blive blæst så meget op. (Selvfølgelig skal drengen hjælpes, hvis der er behov for det, men at melde nogen fra noget man har hørt, er ikke smart..) 

Så det må være din svoger og svingerinde, der skal på banen, hvis de mener at barnet ikke er sikkert hos sine forældre. 

Men hvis politiet har været der, er de vel obs på forældrene. 

Anmeld Citér

9. maj 2017

MorTil4<3

NU har jeg/vi prøvet at blive beskyldt på falsk grundlag!! 
Og det kan altså virkelig smadre familien hvis det viser sig der INTET er!! 

Sagsbehandlere, møder, statusser fra børnehave, skole, dagplejere, flere sagsbehandlere og møder, folk der snakker med ens børn bag ens ryg! jeg siger dig, jeg levede i frygt for hvert 3 sekund for at nogen pludseligt bare ville dukke op!! jeg frygtede hver dag det grufulde at nogen ville tage mine børn. 

og for HVAD!? fordi en bekendt havde oplevet under en spisning at jeg var kommet op og diskutere med min søn, havde snakket med højere ord og til sidst ringet til far for at få hjælp. 

hun havde sagt at JEG havde råbt drengen i ansigtet, at JEG havde hevet ham i armene, og at JEG havde truet med smæk af far ! hvilket jeg ALDRIG i mit liv kunne drømme om!! 

men for hende havde det været forfærdeligt da hun ikke selv har børn og syntes det var synd fordi min søn fik at vide at der skulle spises op 

hvis du har ondt bagi, så kontakt forældrene og spørg dem direkte om de måske kunne få brug for lidt legeaftaler hos dig, eller spørg ved almindelig plig, går det godt? 

det andet der er simpelthen så røvet og direkte uforskammet at gøre 

Anmeld Citér

9. maj 2017

migxher

Hvis det er noget de gøre ofte så synes jeg din svoger skal kontakte kommunen og udtrykke hans bekymring det havde jeg selv gjort hvis det var noget jeg hørte ofte fra naboen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.