Indberetning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.197 visninger
30 svar
103 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. april 2017

Anonym trådstarter

Jeg er rasende, jeg kan sket ikke være i min egen krop lige nu!

Forhistorie:

I går falder min mand i søvn på sofaen, hvilket betød at han i morges skulle smøre madpakker, min mand kommer så for sent op og jeg kan høre at både ham og mit barn er vågne, i ved langt væk, Jeg ved ikke hvad klokken hva da jeg hørte min mand og barn. Så bliver der ro og så vågner jeg med et sæt lidt over 8. Så høre jeg det ene barn græde og går ind til tremmesengen og tager ham op. Jeg vågner altid ved lyden af mine børn om det er grin, græd eller skrig.

Så sker der følgende:

Jeg tager så i institution og afleverer børn og fortæller jeg har sovet over mig og mit barn er ved at være stor og laver ulykker - i ved snakker om alting og ingenting. Med en pædagog jeg selv synes rigtig godt om.

Jeg synes selv at vores samarbejde med institutionen er virkelig godt og jeg har skamrost den og anbefalet den til skyerne  og kommer godt ud af det med alle sammen der og føler jeg efterlader mine børn i de bedste hænder.

Jeg bliver ringet op af mit barns institution om at min mindste har feber og om jeg kan hente, selvfølgelig kan jeg det.

Jeg bliver så trukket til siden da jeg kommer for at hente begge børn, skulle jeg hente den ene kunne jeg ligeså godt tage den anden med hjem. Nå jeg kommer ind på kontoret og får af vide at mit barns pædagoger er bekymret for mine børn og at de går til deres leder og lederen så mener at vi skal have en indberetning.

Jeg blev totalt chokeret over at det overhovedet bliver nævnt ordet indberetning og det var nok også det sidste jeg forventede. Jeg føler at ordet indberetning er et fy ord i forældre verdenen og at det stempler én - at man får følelsen som en dårlig mor.

Jeg bliver så chokket at jeg faktisk bliver rigtig vred, først på dem over at de overhovedet kunne finde på at lave en indberetning. Ked af det over at man ikke kunne snakke om episoder i ens liv, uden at blive dømt og vred på en selv over man vælger at fortælle det.

Jeg sidder tilbage nu med tanker som jeg aldrig i mit liv havde troet jeg skulle have haft da jeg stod op i morges. Nemlig at tilliden og kommunikation mellem os forældre og institutionen forsvandt og om mine børn så burde forsætte der. At jeg skal tænke over hvad jeg siger i simpelt frygt for at få endnu en indberetning på nakken.

Jeg har nu fået snakket med manden og han tog afsted kl. 6.30 og vores barn var lagt tilbage i seng for at sove.

er der nogen der har oplevet noget lignende? 

Kærlig hilsen en MEGA chokket mor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er rasende, jeg kan sket ikke være i min egen krop lige nu!

Forhistorie:

I går falder min mand i søvn på sofaen, hvilket betød at han i morges skulle smøre madpakker, min mand kommer så for sent op og jeg kan høre at både ham og mit barn er vågne, i ved langt væk, Jeg ved ikke hvad klokken hva da jeg hørte min mand og barn. Så bliver der ro og så vågner jeg med et sæt lidt over 8. Så høre jeg det ene barn græde og går ind til tremmesengen og tager ham op. Jeg vågner altid ved lyden af mine børn om det er grin, græd eller skrig.

Så sker der følgende:

Jeg tager så i institution og afleverer børn og fortæller jeg har sovet over mig og mit barn er ved at være stor og laver ulykker - i ved snakker om alting og ingenting. Med en pædagog jeg selv synes rigtig godt om.

Jeg synes selv at vores samarbejde med institutionen er virkelig godt og jeg har skamrost den og anbefalet den til skyerne  og kommer godt ud af det med alle sammen der og føler jeg efterlader mine børn i de bedste hænder.

Jeg bliver ringet op af mit barns institution om at min mindste har feber og om jeg kan hente, selvfølgelig kan jeg det.

Jeg bliver så trukket til siden da jeg kommer for at hente begge børn, skulle jeg hente den ene kunne jeg ligeså godt tage den anden med hjem. Nå jeg kommer ind på kontoret og får af vide at mit barns pædagoger er bekymret for mine børn og at de går til deres leder og lederen så mener at vi skal have en indberetning.

Jeg blev totalt chokeret over at det overhovedet bliver nævnt ordet indberetning og det var nok også det sidste jeg forventede. Jeg føler at ordet indberetning er et fy ord i forældre verdenen og at det stempler én - at man får følelsen som en dårlig mor.

Jeg bliver så chokket at jeg faktisk bliver rigtig vred, først på dem over at de overhovedet kunne finde på at lave en indberetning. Ked af det over at man ikke kunne snakke om episoder i ens liv, uden at blive dømt og vred på en selv over man vælger at fortælle det.

Jeg sidder tilbage nu med tanker som jeg aldrig i mit liv havde troet jeg skulle have haft da jeg stod op i morges. Nemlig at tilliden og kommunikation mellem os forældre og institutionen forsvandt og om mine børn så burde forsætte der. At jeg skal tænke over hvad jeg siger i simpelt frygt for at få endnu en indberetning på nakken.

Jeg har nu fået snakket med manden og han tog afsted kl. 6.30 og vores barn var lagt tilbage i seng for at sove.

er der nogen der har oplevet noget lignende? 

Kærlig hilsen en MEGA chokket mor

Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad indberetningen handler om. 

Anmeld Citér

25. april 2017

Anonym

Hvad står der i den? Altså hvad går deres bekymringer på? Man laver ikke en underretning fordi forældre en enkel dag sover for længe 

Anmeld Citér

25. april 2017

Anonym

Fik du at vide hvad deres bekymring præcis gik på? 

Jeg har lidt svært ved at læse ud fra dit indlæg her hvad der kunne give anledning til en underretning. Dog tænker jeg også at du lige skal sunde dig - og så forsøge at bevare et godt samarbejde medinstitutionen. De vil kun dig og særligt dine børn det bedste 

Anmeld Citér

25. april 2017

Anonym

Uii det lyder modbydeligt! Håber det løser sig hurtigt.

Anmeld Citér

25. april 2017

Abracadabra

Institutionen bliver vel ikke bekymret over, at en forælder har sovet over sig? Hvad handler deres bekymring om? Har du fået mulighed for at læse underretningen?

Anmeld Citér

25. april 2017

Anonym trådstarter

For lige at svare jer alle sammen, 

så vil de lave underretningen, den er ikke lavet endnu - i dag var så at sige en heads Up på en indberetning. 

Den bliver lavet i morgen og de vil gerne have mig med ind over og lave den, hvilket jeg absolut ikke har lyst til. 

Hvad jeg forstod er indberetningen bygget på hvad der skete i morges, da de ikke kan lide at mit barn var "alene" oppe uden opsyn og det da klart jeg heller ikke vil have at barnet er det. 

Ved jo så ikke om de har samlet sammen af informationer til den indberetning - det kan der kun gisnes eller frygtes omkring.

Jeg forstår ligeså lidt af hele situationen som i gør af mit indlæg - undskyld. 

Jeg har som nævnt brug for at sunde mig ja, men føler at tilliden er væk - at de i det hele taget kunne lave en indberetningen, når jeg synes vores kommunikation er så god som den var. At de så ikke lægger op til dialog istedet for at tænde fakler og finde høtyvene frem 

Anmeld Citér

25. april 2017

Anonym

Det lyder helt gak gak.. du må godt nok være "spændt" på hvad de ellers har at indberette.. at barnet skulle habe været vågen imens du stadig sov, kan da ske for en hver og det anser jeg ikke på nogen måde som noget vildt..

Anmeld Citér

25. april 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

så vil de lave underretningen, den er ikke lavet endnu - i dag var så at sige en heads Up på en indberetning. 

Den bliver lavet i morgen og de vil gerne have mig med ind over og lave den, hvilket jeg absolut ikke har lyst til. 

Hvad jeg forstod er indberetningen bygget på hvad der skete i morges, da de ikke kan lide at mit barn var "alene" oppe uden opsyn og det da klart jeg heller ikke vil have at barnet er det. 

Ved jo så ikke om de har samlet sammen af informationer til den indberetning - det kan der kun gisnes eller frygtes omkring.

Jeg har som nævnt brug for at sunde mig ja, men føler at tilliden er væk - at de i det hele taget kunne lave en indberetningen, når jeg synes vores kommunikation er så god som den var. At de så ikke lægger op til dialog istedet for at tænde fakler og finde høtyvene frem 

Helt ærligt og undskyld, så tror jeg ikke at deres"bekymring", kun gælder det der er sket i dag, tænker at der må ligge flere ting til grunde. Måske er jeg helt forkert på den, men har aldrig før hørt om at en institution vælger den løsning efter en hændelse.

Anmeld Citér

25. april 2017

esioul

Anonym skriver:

Jeg er ret sikre på de ikke laver en underretning af den grund. Der må være mere til grund for det... har der været episoder eller sket noget der kan vække bekymringer? har de får nævnt bekymringer?

en underretning er ikke ens betydning med at man er en dårlig forældre, det kan være en hjælp til at få støtte udefra. - hvis der vurderes behov for det. De har pligt til det ved bekymring, så de gør det helt rigtige. 

Jeg synes bestemt du skal med, for at få indsigt i problemstillingen og bekymringen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.