Anonym skriver:
For lige at svare jer alle sammen,
så vil de lave underretningen, den er ikke lavet endnu - i dag var så at sige en heads Up på en indberetning.
Den bliver lavet i morgen og de vil gerne have mig med ind over og lave den, hvilket jeg absolut ikke har lyst til.
Hvad jeg forstod er indberetningen bygget på hvad der skete i morges, da de ikke kan lide at mit barn var "alene" oppe uden opsyn og det da klart jeg heller ikke vil have at barnet er det.
Ved jo så ikke om de har samlet sammen af informationer til den indberetning - det kan der kun gisnes eller frygtes omkring.
Jeg forstår ligeså lidt af hele situationen som i gør af mit indlæg - undskyld.

Jeg har som nævnt brug for at sunde mig ja, men føler at tilliden er væk - at de i det hele taget kunne lave en indberetningen, når jeg synes vores kommunikation er så god som den var. At de så ikke lægger op til dialog istedet for at tænde fakler og finde høtyvene frem 
Det er ikke fakler og høtyve, de finder frem, snarere plastre og krykker. Du efterlyser dialog, men den har I jo i kraft af jeres hidtil gode kommunikation, og nu vurderer de, at det ikke er nok. De må altså ikke undlade at lave en underretning, når de er bekymrede, bare fordi I kommunikerer godt i dine øjne. Måske/formentlig ser de helt anderledes på kvaliteten og udbyttet af jeres kommunikation, end du gør.
Du skriver fx et sted, at I jo skal være så tålmodige, når I henter børnene, fordi de siger, at I skal. Det optimale var jo, at I er tålmodige, fordi I af jer selv kan se, det er vigtigt. Sådan kan der være flere eksempler på, at I måske ikke helt tager tingene til jer, men bare gør, som de siger, og at det måske bliver sagt i en venlig tone betyder jo ikke, at de ikke bekymrer sig.
Nu vil det bedste, du kan gøre, være at samarbejde i udfærdigelsen af underretningen og på den måde både blive hørt og selv høre, hvad det mere konkret drejer sig om. Også selv om du er forståeligt såret og overrasket. Grundlæggende er de jo stadig de dygtige pædagoger, du indtil i dag har rost og følt dig tryg ved.