godnathistorie, hvor længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvornår stoppe godnatlæsning?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.968 visninger
31 svar
24 synes godt om
12. april 2017

SofiaMik

Jeg kunne læse andet sted på siden, at nogen synes, at en 8 årig er for stor til at få læst godnathistorie. Havde egt ikke tænkt på det, men synes bare, at det stadig er hyggeligt at læse for min 7 årige og nok bare tænkt at læse så længe, det var ønsket.

Jeg er nysgerrig, hvor længe har eller har i tænkt jer at læse for jeres børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2017

Englehår

Profilbillede for Englehår

Herhjemme læser vi både for og sammen med vores 8-årige ��

Hun nyder at vi læser for hende og vil også gerne læse for os - så Ca halvdelen af dagene læser vi og de andre dage læser hun for os.

Synes ikke at man er for stor til godnathistorie når man er 8 - bare der gives plads til at barnet også kan byde ind med læsningen ��

Anmeld Citér

12. april 2017

MetteT

Altså min datter er 8 år og jeg læser stadig for hende ind i mellem... Syns jeg altså ikke man blir for stor til..

jeg havde selv noget mindre søskende og sneg mig da tit til at lytte med der selvom jeg var langt over 10 år.. Vi læste som regel Ole Lund kirkegård bøger, som også var gode til store børn.. 

Anmeld Citér

12. april 2017

Ciss

Min datter er 9 - og jeg leser stadig ofte for hende. Det er utrolig hyggelig! Hun leser ofte selv også.

Anmeld Citér

12. april 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har læst for mine, til de var 11-12 år gamle. Ja, faktisk er det svært at sætte alder på, da den ældste er fem år ældre end den yngste og ofte blev hængende i stuen om aftenen for at få næstte kapitel af Harry Potter med. Det var yndlingshyggestunden for os alle, inklusiv os voksne, og jeg kan da slet ikke se nogen grund til at nedlægge sådan et familieritual, fordi barnet fylder otte eller ni og måske selv kan læse - det er jo både hygge og læring på én gang. 

Som dansklærer for de store elever (7.-9.) kan det godt ærgre mig på elevernes vegne, at mange af dem, der ikke selv bliver de store læsere, ikke har fået alle de sttore historier og klassikerne med i bagagen hjemmefra. Det kan der selvfølgelig være gode grunde til, men når børn og voksne nyder stunden, er der ingen grund til at stoppe. 

Anmeld Citér

12. april 2017

Miti's mama

Mor og meget mere skriver:

Jeg har læst for mine, til de var 11-12 år gamle. Ja, faktisk er det svært at sætte alder på, da den ældste er fem år ældre end den yngste og ofte blev hængende i stuen om aftenen for at få næstte kapitel af Harry Potter med. Det var yndlingshyggestunden for os alle, inklusiv os voksne, og jeg kan da slet ikke se nogen grund til at nedlægge sådan et familieritual, fordi barnet fylder otte eller ni og måske selv kan læse - det er jo både hygge og læring på én gang. 

Som dansklærer for de store elever (7.-9.) kan det godt ærgre mig på elevernes vegne, at mange af dem, der ikke selv bliver de store læsere, ikke har fået alle de sttore historier og klassikerne med i bagagen hjemmefra. Det kan der selvfølgelig være gode grunde til, men når børn og voksne nyder stunden, er der ingen grund til at stoppe. 

Haha, min mor gjorde nøjagtigt det samme, den yngste var vel 10 og den ældste 15, men min far lyttede også med   var så hyggeligt

Anmeld Citér

12. april 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
SofiaMik skriver:

Jeg kunne læse andet sted på siden, at nogen synes, at en 8 årig er for stor til at få læst godnathistorie. Havde egt ikke tænkt på det, men synes bare, at det stadig er hyggeligt at læse for min 7 årige og nok bare tænkt at læse så længe, det var ønsket.

Jeg er nysgerrig, hvor længe har eller har i tænkt jer at læse for jeres børn?

Af ren nysgerrighed - hvor har du læst det henne? 

Anmeld Citér

12. april 2017

B&J

Vores søn på 7 elsker godnat historie så vi bliver ved til han ikke gider mere 

Anmeld Citér

12. april 2017

Kløver

Jeg har tænkt at blive ved så længe børnene selv ønsker det. Selvfølgelig skal de også selv læse og øve sig når de går i skole, jeg synes aldrig man bliver for gammel til at få læst historie. Nogle gange bliver der læst historier op til nogle arrangementer i foreningen. Og synes det er så hyggeligt. 

Anmeld Citér

12. april 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min mor læste højt for min søster og mig læænge. 

Vi sad i stuen og fik læst harry potter og sådan noget højt. Ofte gik jeg bagefter ind og læste lidt i min egen bog før jeg lagde mig til at sove.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.