Vores dejlige datter på godt 5 år blev storesøster for 3 mdr. siden. Vi regnede selvfølgelig med at hun ville reagere på familieforøgelsen, hun har jo trods alt været enebarn i 5 år, men for pokker da!!!! Vi har forståelse for at hun pludselig er blevet den store og er generelt meget tålmodige.
Egentlig er hun meget glad for sin lillebror, han får kys og kram og hun vil pille ved ham hele tiden.
MEN hun søger vores opmærksomhed helt ekstremt.
Vi prøver at gøre som vi plejer med at læse historie for hende om aftenen. Kysse og kramme og lege som vi plejer. Hun får lov til at være med når vi laver mad eller når lillebror bliver skiftet.
Men hun er bare helt umulig.

Den værste episode var da jeg forleden skulle hente hende i børnehaven. Hun startede med at skrige da hun så mig (HØJT) og smed sig på gulvet. Hun ville ikke have sko på, jeg måtte ikke bære autostolen med lillebror fordi hun ville holde mig i hånden (den anden hånd kunne ikke bruges) osv osv osv, alt var galt.
Måtte have hjælp fra en pædagog for i det hele taget at få hende med hjem. Hun fortsatte med at skrige og skabe sig i 1 1/2 time!!! Det endte selvfølgelig med at min tålmodighed blev brugt op og efter adskillige diskutioner, ordrer, bønner og skrig og skrål fra både mor og datter blev hun smidt på sit værelse og døren blev låst da hun blev ved med at gå ud.
Jeg har mega dårlig samvittighed fordi jeg taklede situationen så dårligt og jeg er selvfølgelig ked af at vi skal være sure på hinanden næsten hver dag pga småting. Aner ikke hvad jeg skal stille op med hende for at vi alle kan have det godt og hun kan føle sig elsket.
Det ender som regel med at jeg køber et eller andet til hende pga. min dårlige samvittighed. Ikke lige den rette løsning.
Er der nogen der har et godt råd til hvordan vi finder hinanden igen?
Anmeld