Frøken umulig (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2009

RumlesMor

Hvor er det "dejligt" at læse om folks erfaringer. Jeg venter barn nr. 2 til marts, og har til den tid en datter på 3½ år - og jeg tænker meget på hvordan hun vil reagere - og hvordan vi forbereder hende bedst.

Læste faktisk en artikel på nettet (kan desværre ikke huske hvor, men vil prøve at finde den frem igen) hvor der stod at Far-mand skulle være det ældstes barn bedste ven i den første tid (når mor ammer osv.).

Altså at man allerede i tiden før fødslen forbereder den store på at Far er "the-go-to-guy". Ham der hjælper, har tid til at lege, børster tænder osv. Selvfølgelig skal mor ikke fritages eller undlade at hjælpe til. Men at Far i den grad kommer på banen, og tager styringen indtil det ældste barn ligesom har vænnet sig til familie-forøgelsen.

Sådan at barnet ikke "pludselig" skal omjusteres fra at bruge mor - vi kvinder har det jo med at gøre ALT for vores børn, og når vi så pludselig er optaget af noget andet - ved barnet jo ikke hvor de så skal få den opmærksomhed fra.

Bare lidt tanker - har som sagt endnu ingen erfaring fra egen hånd.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2009

Berg

Havde en rigtig god dag med datteren i går.
Da hun kom hjem fra børnehaven spurgte jeg hende om hun ville med på legepladsen eller om der var andet hun kunne tænke sig at lave. Jeg kunne desværre ikke få "afsat" lillebror men tog ham med i barnevognen og så gik vi på legepladsen. Hun viste mig alle de vilde ting hun kan på gyngen, rutsjebanen osv.
Lillebror opførte sig heldigvis eksemplarisk så vi fik lov til at lege i over 1 time. Om aftenen overtog farmand og læste historie som vi plejer. Hun var enormt dygtig til at gå i seng og opførte sig eksemplarisk her til morgen.
Skal der virkelig ikke mere til? Er faktisk ret flov over mig selv.

Anmeld

8. oktober 2009

Valle81

Berg skriver:

Da hun kom hjem fra børnehaven spurgte jeg hende om hun ville med på legepladsen eller om der var andet hun kunne tænke sig at lave. Jeg kunne desværre ikke få "afsat" lillebror men tog ham med i barnevognen og så gik vi på legepladsen. Hun viste mig alle de vilde ting hun kan på gyngen, rutsjebanen osv.
Lillebror opførte sig heldigvis eksemplarisk så vi fik lov til at lege i over 1 time. Om aftenen overtog farmand og læste historie som vi plejer. Hun var enormt dygtig til at gå i seng og opførte sig eksemplarisk her til morgen.

Det er simpelthen det bedste jeg har læst i lange tider:0)

Ej hvor er det bare fantastisk:0) Sådan godt gået, er simpelthen mega stolt af dig:0)

Kæmpe mega knus fra mig

Anmeld

8. oktober 2009

RumlesMor

Berg skriver:

Hvor er det dejligt for jer begge to...nogen gange kører man bare fast i dumme rutiner, og med lidt friske øjne på sagen (både andres og ens egne) løses det egentlig nemt.

Håber den gode stemning forsætter...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.