Specielle navne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Abracadabra skriver:

Men det eneste, der gør Roza ualmindeligt er vel det pinlige Z? Har I et særligt tilhørsforhold til det Z? Ellers fravælg det og kald hende Rosa. 

Jeg tror personligt ikke, at ens liv bliver mere specielt af at hedde noget specielt. Faktisk hedder nogle af de mest berømte danskere jo noget meget almindeligt: Hans Christian Andersen, Søren Kierkegaard, Georg Jensen, Viggo Mortensen, Asta Nielsen - jeg kunne blive ved.

Jeg møder en del Zelina'er, Hailey'er, Hope'er, Veronique'er - de er alle børn af kontanthjælpsmodtagere med BMI højere end IQ. De ligner IKKE kommende verdensstjerner. 

Der ER social stigmata forbundet med de 'specielle' navne, når det handler om Z'er og meget amerikanske navne (helt generelt). 

Gør jeres barn en tjeneste. Kald hende Rosa eller ham Theo.

Det er ikke længere så enkelt at rubricere børn med meget specielle navne som tilhørende socialklasse 5. Den kreative klasse har også smag for "unikke", udenlandsk inspirerede navne. 

Jeg morede mig kosteligt over artiklen her - også grundet forældrenes skønne selvironi: 

http://politiken.dk/forbrugogliv/art5856137/»Vi-var-alligevel-nødt-til-at-skrive-’Roxy-M.’-på-hendes-ting« 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2017

Aristocats

lineog4 skriver:

Jeg elsker navnet Gaia som er moder jord i den græske mytologi. Men har til trods for det ikke valgt det til mine egne piger måske fordi jeg tænker det bare ville blive opfattet som et specielt navn og ikke for den historie som for mig gør det til et særligt navn. 

Mine børns navne er spredt fægtning og har endda et barn med er af de her Brian navne 

Også grunden til min kærlighed for navnet Gaia. Desværre var manden ikke til det selvom jeg prøvede forgæves!!

Anmeld Citér

11. marts 2017

Mami

Mine børn har overhoved ikke specielle navne, vi havde 1 krav, det skal fungere på engelsk også �� Ærligt jeg forstår slet ikke dillen, jeg er total ligeglad med om navnet er på top 10,20 eller 400, bare det er et navn der er valgt. 

Ender man så på et specielt navn, ingen problem, men specifikt at gå efter det, forstår jeg ikke.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.