Velg det navn, som er rigtigt for jer. Der er jo ingen "forkerte" eller "ubrugelige" navne på listen.
Selv har jeg to børn. Et med et navn som der bare er et par stykker i DK som har, og så et med et navn fra top-10-listen. Begge gange blev navnet valgt, fordi vi faldt for det og synes, det var det navn, som passede aller bedst til barnet. Det skal lige siges, at det sjældne navn er enkelt at uttale og stave. Det er bare et gammelt navn, som er gået af brug. Vi fandt det i en gammel navneliste fra min det Sogn, min mand er fra.
Hvis de navne betyder noget for jer, er det helt flot at bruge dem. Verden i dag er så international, at fremtidens voksne ikke kommer til at reagere på udenlandske navne på samme måde, som deres bedsteforældre gør. Da jeg gik i skole tidlig i 80'erne var der i hele kommunen (som ikke var specielt lille) totalt to familier med børn adopteret fra Asien. De børn hed Marie og Caroline og Malene. Og så var der en familie fra Iran som havde 2 børn. Jeg husker ikke, hvad de hed. Ellers så alle børn i kommunen "danske" ud og den eneste, jeg husker, som havde udenlandsk navn, hed Kari, fordi hendes mor var fra Norge. Verden har virkelig forandret sig! Børnene i dag vokser op omgivelser af et mangfold af nationaliteter og navne fra alle verdenshjørner. De kommer ikke til at reagere med overraskelse, om de møder en lille Ivy eller Dimitri.
Anmeld
Citér