Jeg har oplevet rigtig mange børn med specielle navne. Deres sociale baggrund var meget blandet.
Det var både børn af kontanthjælpsmodtagere fra sociale boligbyggerier og af højtuddannede der boede i kæmpe villaer i Holte og kørte i Tesla, Audi og Jaguar.
Så jeg tror ikke det knytter sig til en særlig gruppe af mennesker alene.
Begge mine børn har specielle navne, fra henholdsvis nordisk og græsk mytologi.
Det stammer ikke fra noget ønske om et specielt navn. Faktisk ville jeg have min ældste søn skulle hedde Mikkel. 
Min yngste søns navn starter med Z, men det er nu fordi det er sådan det staves og ikke noget jeg selv har fundet på.
I bund og grund har jeg ikke mange fordomme på det her punkt. Dog synes jeg ikke man skal begynde at stave navnene markant anderledes end normalt. Mere fordi det er så besværligt for barnet. Det er besværligt nok for Annette/Anette & Charlotte/Chalotte. 
Men gør hvad I synes. Uanset hvad vil der altid være folk, der ikke alene dømmer navnet, men også bygger en historie op om forældrene, deres motiver og baggrund. Det er alt for anstrengende at gå op i hvad andre tænker og man bliver alligevel ikke mere lykkelig af den grund. 
Anmeld
Citér