Aristocats skriver:
Nej, det tror jeg ikke og det håber jeg da i særdeleshed heller ikke, at de gør - men mand kan jo godt fetishere en race, uden "hardcore selv at gå efter dem" - meget race fetish er jo netop også mere eller mindre på et lowkey plan og ikke nødvendigvis noget fuldstændigt åbenlyst altid, men tit små kommentarer og forestillinger, der sniger sig ind. Når folks race bliver gjort til en fetish, bliver folk minimeret til et objekt der ovenikøbet tit og ofte er bygget på stereotyper og ses ikke længere som et helt menneske, men blot et menneske af denne race og det er kun racen, der gør dem interessant. Det er dét, der er problemet, ikke det at finde træk ved mennesker smukke - men der er netop også en grænse og det er denne grænse jeg taler om. Hvornår mennesker er smukke fordi de ser ud som de gør og hvornår er mennesker smukke blot fordi de tilhører en specifik race.
Forskellen er jo, at det at være mørkhåret jo ikke specifikt tilhører et bestemt folkefærd - derudover er mørkhårede mennesker heller ikke undertrykte for den sags skyld - race-fetish er racisme og ikke et kompliment. At blive negligeret til et objekt af en bestemt race for at opfylde et eller andet hos nogle mennesker, fremfor at blive set på som et menneske - derudover er det jo også vigtigt at påpege, at der er forskel på præference og fetish. Du kan godt lide mørkhårede mænd, men jeg går vel ikke udfra, at du automatisk kan lide en mand blot fordi han er mørkhåret? At hovedelementet i din fascination af en mand udelukkende er hans hårfarve og ikke ham som helhed?
Race fetishisme ER en ting og det har altid eksisteret, i hvert fald er det dokumenteret langt tilbage - og det er ikke en ting, der forholder sig uproblematisk.
Jeg er 100 % for blanding af racer. Det ville nok være en lille smule ironisk hvis jeg ikke var. Jeg er bare kun for det når det handler om 2 mennesker der elsker hinanden, og ikke når det handler om forestillinger, fantasier, stereotyper og fetish.
Men synes du ikke, at det er ret vildt, at skyde folk i skoene, at de er "race-fetishister", fordi de påpeger, at dit barn har en flot hudfarve? Eller fordi de siger, at I får lækre blandede barn (det er jo for fanden bare noget man siger - det svarer til at sige at barnet vil få søde krøller, fordi det lige er det første fysiske træk, man tænker på).
I forhold til seksuel tiltrækning (hvilket i øvrigt er lidt af et sidespor), så lad mig give dig et andet eksempel. Jeg tænder fortrinsvis på hvide mænd. Det er ikke fordi, jeg har en stereotyp forestilling omkring, hvordan en hvid mand opfører sig. Jeg tænder fysisk bare mere på hvide mænd. Det betyder jo ikke, at jeg kun er sammen med min mand, fordi han er hvid. Og det betyder heller ikke, at hvis lynet slog ned med en sort mand, at jeg havde fravalgt ham, udelukkende fordi han var sort.
Og jeg synes i øvrigt, det er farligt at bringe undertrykthed ind i diskussionen. Vi kan sagtens blive enige om, at fx sorte historisk set og desværre stadig i dag bliver undertrykt/diskrimineret, men jeg synes ikke, det er relevant i forhold til at snakke om blandingsbørn.