Mixed børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2017

lineog4

Genetik er spændende men ingen regler uden undtagelser.

har 3 levende mirakler med en mørk Italiener (sort hår og brune øjne) og har 3 blåøjede børn nu med leverpostej hår fordi de lige er blevet klippet ellers er de i hvert fald i italieneres øjne lyshårede. Og jeg er endda også bærer af brune øjne og sort hår. 

En ting er sikker ungerne bliver fantastiske ligegyldigt om de har krøller eller ej (endnu en mærkelig ting både manden  og jeg har hår der drøner rundt med krus, mit kan også krølle helt op og har fine proptrækker krøller i mit baggården og har 3 børn med glat går).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kommer fra det gamle Jugoslavien. Jeg har mørkt hår, og brune øjne og er lidt mørkere i huden ( ikke noget særligt). 

Min mand er det helt modsatte - lyst hår og blå øjne. 

Vores ældste har fået brunt hår, blå øjne og lidt mørk hud. Han ligner mig og min far enormt meget, i ansigtstræk, hovedform og er lidt en tynd splejs som jeg og min far også har været som børn. Han har dog blå øjne ligesom sin far og hans næse kommer også fra far. 

Vores yngste har lyst hår, bleg og blå øjne. Han ligner sin far og farfar i ansigtstræk og hovedform, og er lidt kraftigere som hans far og farfar også var som børn. Hans store øjne kommer dog fra mig 

Så vi er lidt spændte på om et tredje barn vil være mere en blandning af os begge end de to første 

Anmeld Citér

7. marts 2017

Panther

Profilbillede for Panther
Aristocats skriver:

Hvis jeg havde en krone for hver eneste gang folk sagde "Nårrrrghhh, din mand kommer til at lave så lækre unger" "Med en mand som din bliver børnene søde" også videre, også videre til min mand og jeg før vi fik børn, kunne jeg være millionær! Det er bare sådan lidt..... chill med jeres skræmmende åbenlyse race fetish! 

Det, synes jeg, er noget mærkeligt noget at blive irriteret over. Det er jo bare fordi, det er anderledes end flertallet. Det svarer jo til, hvis man ser et barn med krøller, eller hvordan danskere elsker(!), at snakke med en person, der snakker engelsk. Det er lidt spændende, når man ikke er noget, man nødvendigvis oplever så tit. Og for den sags skyld oplever hvide mennesker præcis det samme i Asien og Afrika.

Jeg synes, det lugter lidt for meget af neo-politisk korrekthed og "jeg vil være forarget"-kultur.

Anmeld Citér

7. marts 2017

Ai sha

PUHK skriver:

Det, synes jeg, er noget mærkeligt noget at blive irriteret over. Det er jo bare fordi, det er anderledes end flertallet. Det svarer jo til, hvis man ser et barn med krøller, eller hvordan danskere elsker(!), at snakke med en person, der snakker engelsk. Det er lidt spændende, når man ikke er noget, man nødvendigvis oplever så tit. Og for den sags skyld oplever hvide mennesker præcis det samme i Asien og Afrika.

Jeg synes, det lugter lidt for meget af neo-politisk korrekthed og "jeg vil være forarget"-kultur.

Næ det handler såmendt om at man gerne vil at ens mand og børn bliver set som individer og ikke som en tace/farveog det irriterar mig lige så meget når vi er i afrika

Anmeld Citér

7. marts 2017

Mini_h

Fantastisk med de billeder og blandinger! 

Anmeld Citér

7. marts 2017

Panther

Profilbillede for Panther
Ai sha skriver:

Næ det handler såmendt om at man gerne vil at ens mand og børn bliver set som individer og ikke som en tace/farveog det irriterar mig lige så meget når vi er i afrika

Men ens udseende er jo en del af ens individualitet. Jeg vil i hvert fald ikke bede folk om at "chille med deres racefikserede fetish", hvis de skulle formaste sig til at sige noget pænt om mit barns udseende - hvilket unægteligt er det eneste, de kan sige noget pænt om, hvis jeg ikke kender dem.

Anmeld Citér

7. marts 2017

Aristocats

PUHK skriver:

Jeg er også bare en pisse forarget politisk korrekt feministisk speltkusse  Ingen tvivl om det 

Det er fint nok at folk har en forventning om at vores børn bliver søde, men i disse tilfælde jeg snakker om er det jo UDELUKKENDE baseret på det fact, at min mand er sort og denne "sorte mænd giver sådan nogle søde chokolade lækre krølhårede børn hihihi"-mentalitet. Det er sgu ikke særligt charmerende i virkeligheden - hverken hvis du spørger min mand eller jeg. Det er faktisk lidt halv ulækkert. 

Min mand er et helt menneske, min mand er ikke et objekt der skal bruges til folks små-mærkelige fantasier om børn (eller mennesker for den sags skyld) der er af en bestemt race. 

Folk må gerne synes min mand har gode gener, er en lækker mand (det er han!), giver lækre unger, men det går over i fetishisme, når disse ting er ment udelukkende fordi min mand er sort. Han gider sgu da ikke være en eller anden eksotisk, spændende og fremmed diverse sexfantasi for hvide kvinder, der drømmer om bestemte børn baseret på nogle forkvaklede fantasier og forventninger. 

Anmeld Citér

7. marts 2017

Aristocats

PUHK skriver:

Men ens udseende er jo en del af ens individualitet. Jeg vil i hvert fald ikke bede folk om at "chille med deres racefikserede fetish", hvis de skulle formaste sig til at sige noget pænt om mit barns udseende - hvilket unægteligt er det eneste, de kan sige noget pænt om, hvis jeg ikke kender dem.

Folk må gerne sige mine børn eller mand er kønne, men det bliver sgu lidt problematisk og netop grænsende til fetish, når de synes de er kønne BLOT fordi de er sorte. 

Anmeld Citér

7. marts 2017

Aristocats

Netop. Det går jo over i fetishisme, når det ikke længere handler om selve mennesket som individ, men kun handler om menneskets specifikke race. Dét at finde et menneske attraktivt eller andet, blot fordi de er af en bestemt race. Et godt eksempel er den udbredte fetish omkring kvinder fra Asien. Det er forskel på at synes nogle er lækre og tiltalende og så kun finde dem lækre og tiltalende, fordi de er sorte for eksempel. 

Lad være med at opfatte mennesker som et eksotisk objekt, "man ikke ser så tit!" - dette er ikke et kompliment! 

Anmeld Citér

7. marts 2017

Ai sha

Aristocats skriver:

Jeg er også bare en pisse forarget politisk korrekt feministisk speltkusse  Ingen tvivl om det 

Det er fint nok at folk har en forventning om at vores børn bliver søde, men i disse tilfælde jeg snakker om er det jo UDELUKKENDE baseret på det fact, at min mand er sort og denne "sorte mænd giver sådan nogle søde chokolade lækre krølhårede børn hihihi"-mentalitet. Det er sgu ikke særligt charmerende i virkeligheden - hverken hvis du spørger min mand eller jeg. Det er faktisk lidt halv ulækkert. 

Min mand er et helt menneske, min mand er ikke et objekt der skal bruges til folks små-mærkelige fantasier om børn (eller mennesker for den sags skyld) der er af en bestemt race. 

Folk må gerne synes min mand har gode gener, er en lækker mand (det er han!), giver lækre unger, men det går over i fetishisme, når disse ting er ment udelukkende fordi min mand er sort. Han gider sgu da ikke være en eller anden eksotisk, spændende og fremmed diverse sexfantasi for hvide kvinder, der drømmer om bestemte børn baseret på nogle forkvaklede fantasier og forventninger. 

Amen!! Man hører sgu mange underlige ting når man er gift en en sort mand. 

Den underligste jeg har hørt var : er hans sperm samme farve som kakaomælk. Der må jeg tilstå jeg næsten døede af grin.

Jeg ved min mand har det på samme måde som din. Jeg er et menneske. Ikke en farve eller en bunke gener.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.