Jeg vil anbefale dig at vente lidt. Ikke for virksomhedens men din egen skyld.
Det giver dig rigtig meget lige at få markeret dig og dine evner på arbejdspladsen også i forhold til sit eget CV og fremtidige job muligheder. Hvis i skal have flere kan du meget hurtigt være meget på barsel uden særlig meget joberfaring de kommende år.
Jeg havde en kollega der meldte ud hun var gravid 2 dage efter prøveperioden udløb og hun blev kendt som hende der var på barsel og fik aldrig markeret sig for når du vender tilbage fra barsel er det heller ikke der du har det ekstra overskud det kræves at finde sin plads på jobbet. Der skal du hente og bringe og har barns sygedage og måske dårlig nattesøvn.
Min kollega blev i øvrigt fyret da vi havde fyringsrunde. Ikke pga hun gik hurtigt på barsel men simpelthen fordi hun bedst kunne undværes.
Og det der med at det kan tage lang tid at blive gravid det skal du ikke kalkulere med. Jeg blev gravid i første forsøg og det er der vist ca 25 pct sandsynlighed for.
Mit bedste råd er nyd tilværelsen og tag på nogle gode ferier mv og giv den en skalle på arbejdet det hele behøves ikke at ske på en gang
Anmeld
Citér