At skulle vente...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2017

Bananaalice

Jeg forstår godt du vil vente til november  
Jeg har selv tanke og ønske, at før jeg får børn skal jeg have været et godt stykke tid på arbejdspladsen, ellers er det lidt "nå, nu skal hende den nye på barsel". 
Og alligevel synes jeg godt du kan smide pillerne og lade det ske når det sker. Selvom der er en chance for at det sker i første cyklus.

Men synes da også I skal nyde at være færdiguddannet, have en voksen almindelig løn, og leve et fantastiskt voksent liv inden barn  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2017

Oktober12

Frk.S skriver:

Og nogle arbejdspladser bliver irriterede uanset hvornår det er du beder om barsel... det må de jo om, du har ret til det. 

Enig! Og om de skal betale for det nu eller om længere tid bliver vel det samme i kr. og øre. De må jo også havde vidst det da de ansatte en på min alder der netop var havde købt hus med kæresten og har en lille hund - det ligger lidt i kortene  

Anmeld Citér

5. marts 2017

Oktober12

Joanhs skriver:

Jeg forstår godt du vil vente til november  
Jeg har selv tanke og ønske, at før jeg får børn skal jeg have været et godt stykke tid på arbejdspladsen, ellers er det lidt "nå, nu skal hende den nye på barsel". 
Og alligevel synes jeg godt du kan smide pillerne og lade det ske når det sker. Selvom der er en chance for at det sker i første cyklus.

Men synes da også I skal nyde at være færdiguddannet, have en voksen almindelig løn, og leve et fantastiskt voksent liv inden barn  

Ja præcis  Selvom de nok godt ved det kommer på et tidspunkt, er det stadig ikke fedt kun lige at nå at være der et år og så gå på barsel. Og har en lille mistanke om at en anden kollega også er godt i gang, så det ville være ret dårlig timing ift. hvis jeg skal tænke på min arbejdsplads. Har ikke p-piller men p-ring og har hørt at det ikke skulle gå lige så langsomt med at få hormonerne ud af kroppen som på pillerne, så håber lidt at kunne tage den sidste til september 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Jeg vil anbefale dig at vente lidt. Ikke for virksomhedens men din egen skyld. 

Det giver dig rigtig meget lige at få markeret dig og dine evner på arbejdspladsen også i forhold til sit eget CV og fremtidige job muligheder. Hvis i skal have flere kan du meget hurtigt være meget på barsel uden særlig meget joberfaring de kommende år. 

Jeg havde en kollega der meldte ud hun var gravid 2 dage efter prøveperioden udløb og hun blev kendt som hende der var på barsel og fik aldrig markeret sig for når du vender tilbage fra barsel er det heller ikke der du har det ekstra overskud det kræves at finde sin plads på jobbet. Der skal du hente og bringe og har barns sygedage og måske dårlig nattesøvn. 

Min kollega blev i øvrigt fyret da vi havde fyringsrunde. Ikke pga hun gik hurtigt på barsel men simpelthen fordi hun bedst kunne undværes. 

Og det der med at det kan tage lang tid at blive gravid det skal du ikke kalkulere med. Jeg blev gravid i første forsøg og det er der vist ca 25 pct sandsynlighed for. 

Mit bedste råd er nyd tilværelsen og tag på nogle gode ferier mv og giv den en skalle på arbejdet det hele behøves ikke at ske på en gang

Anmeld Citér

5. marts 2017

Oktober12

Mariehøne123 skriver:

Jeg vil anbefale dig at vente lidt. Ikke for virksomhedens men din egen skyld. 

Det giver dig rigtig meget lige at få markeret dig og dine evner på arbejdspladsen også i forhold til sit eget CV og fremtidige job muligheder. Hvis i skal have flere kan du meget hurtigt være meget på barsel uden særlig meget joberfaring de kommende år. 

Jeg havde en kollega der meldte ud hun var gravid 2 dage efter prøveperioden udløb og hun blev kendt som hende der var på barsel og fik aldrig markeret sig for når du vender tilbage fra barsel er det heller ikke der du har det ekstra overskud det kræves at finde sin plads på jobbet. Der skal du hente og bringe og har barns sygedage og måske dårlig nattesøvn. 

Min kollega blev i øvrigt fyret da vi havde fyringsrunde. Ikke pga hun gik hurtigt på barsel men simpelthen fordi hun bedst kunne undværes. 

Og det der med at det kan tage lang tid at blive gravid det skal du ikke kalkulere med. Jeg blev gravid i første forsøg og det er der vist ca 25 pct sandsynlighed for. 

Mit bedste råd er nyd tilværelsen og tag på nogle gode ferier mv og giv den en skalle på arbejdet det hele behøves ikke at ske på en gang

Er nemlig også bange for det du siger med at blive kendt som hende der "lige er startet og nu skal på barsel", syntes jeg at havde hørt om før, men samtidigt vil jeg sige at jeg selv tidligere har haft en kollega hvis barsler overlappede (!!) og det var der ingen sure miner over! 

Er ikke så bange for ikke at have erfaring inden for mit arbejdsområde, for har en del både igennem praktikker og tidligere arbejde og ville lige meget hvad skulle arbejde de første 7 måneder er graviditeten også 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Nel

elb1210 skriver:

Lyder sjovt, men havde jeg egentligt ikke tænkt på  Har bare hørt om mange arbejdspladser der blev irriteret over medarbejdere der lige kom igennem prøveperioden og så bad om barsel 

Ja.. og sådan er det. Men det skal du bare se igennem med, fordi du har RET  til at gå på barsel. Jeg har flere ledere i min familie der også har med deres medarbejderes barsel af gøre, og de ved godt at "riskoen" er der når man ansætter en kvinde. De har set det før og du bliver heller ikke den sidste til at blive gravid kort tid efter ansættelsen. Der er folk som popper børnene ud i træk, og oven i det bliver sygemeldt fra dagen de bliver gravide.. der er vi så ude i en arbejdsplads som skal betale for en medarbejder som reelt set måske ikke er i arbejde i 2 år. 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Oktober12

Nel skriver:

Ja.. og sådan er det. Men det skal du bare se igennem med, fordi du har RET  til at gå på barsel. Jeg har flere ledere i min familie der også har med deres medarbejderes barsel af gøre, og de ved godt at "riskoen" er der når man ansætter en kvinde. De har set det før og du bliver heller ikke den sidste til at blive gravid kort tid efter ansættelsen. Der er folk som popper børnene ud i træk, og oven i det bliver sygemeldt fra dagen de bliver gravide.. der er vi så ude i en arbejdsplads som skal betale for en medarbejder som reelt set måske ikke er i arbejde i 2 år. 

Ja jeg må nok bare se forbi det, og de har jo ansat en kvinde i midt 20érne og hvor det ligger lidt i kortene at barsel kommer inden for de næste par år 

Anmeld Citér

5. marts 2017

Nel

elb1210 skriver:

Ja jeg må nok bare se forbi det, og de har jo ansat en kvinde i midt 20érne og hvor det ligger lidt i kortene at barsel kommer inden for de næste par år 

Præcis. Det er også bare så det hvert fald ikke er det som er årsagen til at i venter. Hvis du tilgengæld gerne, på det personlige plan, vil etablere dig i virksomheden og nyde at være fuldtidsansat med alt det der følger med, så er det jo helt forståeligt

Anmeld Citér

5. marts 2017

Oktober12

Nel skriver:

Præcis. Det er også bare så det hvert fald ikke er det som er årsagen til at i venter. Hvis du tilgengæld gerne, på det personlige plan, vil etablere dig i virksomheden og nyde at være fuldtidsansat med alt det der følger med, så er det jo helt forståeligt

Ja og det tror jeg egentligt gerne jeg vil, for er jo nyuddannet og vil gerne lære faget lidt bedre at kende.  Og så tænker jeg lidt økonomisk-praktisk mht. p-ringene der kommer i pakker af 3 måneder, så enten er den sidste pakke i juni eller september alt efter om jeg vil køre en eller to ud inden PB 

Anmeld Citér

21. marts 2017

HPH

elb1210 skriver:

Enig! Og om de skal betale for det nu eller om længere tid bliver vel det samme i kr. og øre. De må jo også havde vidst det da de ansatte en på min alder der netop var havde købt hus med kæresten og har en lille hund - det ligger lidt i kortene  

Bare vær sikker på overenskomsten. På mit job har jeg ret til barsel efter 9 mdr ansættelse. Jeg ved ikke om dette er en regel som altid gælder eller det er forskelligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.