Når koncentration gør døv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2017

lineog4

årgang84 skriver:

Total sejt med det klappen. 

Tror jeg man bruger inde fleste skoler efterhånden - i hvert fald kendte alle de elever jeg havde med til Grønland rutinen og de kom fra 7 forskellige skoler 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2017

Rosa89

Som pædagog (som også har haft en børnehaveklasse) kan jeg sige, at du umiddelbart ikke behøver at være bekymret for din datters skolegang, på det du beskriver. Det bliver helt sikkert en fordel for hende, at hun kan lukke sig ind i en bobbel og løse sine opgaver. Da der uden tvivl vil forekomme meget uro, den første tid hvor alle skal lære det at gå i skole, og sidde på en stol og lytte. Så tror faktisk det vil komme hende til fordel, at hun kan lukke af. 

Men hensyn til, at kunne lytte, når der bliver givet fælles beskeder, der bliver der i dag brugt flere smarte metoder, eks. det med at klappe, og så skal børnene klappe efter. Så er sikker på din datter nok skal komme med, og i børnehaveklassen, er der netop også tid til at få hende med, fordi det hele er en læreproces, og ikke alle børn er med fra start. 

Anmeld Citér

5. februar 2017

Troldemommi

Rosa89 skriver:

Som pædagog (som også har haft en børnehaveklasse) kan jeg sige, at du umiddelbart ikke behøver at være bekymret for din datters skolegang, på det du beskriver. Det bliver helt sikkert en fordel for hende, at hun kan lukke sig ind i en bobbel og løse sine opgaver. Da der uden tvivl vil forekomme meget uro, den første tid hvor alle skal lære det at gå i skole, og sidde på en stol og lytte. Så tror faktisk det vil komme hende til fordel, at hun kan lukke af. 

Men hensyn til, at kunne lytte, når der bliver givet fælles beskeder, der bliver der i dag brugt flere smarte metoder, eks. det med at klappe, og så skal børnene klappe efter. Så er sikker på din datter nok skal komme med, og i børnehaveklassen, er der netop også tid til at få hende med, fordi det hele er en læreproces, og ikke alle børn er med fra start. 

Det er jo godt at vide  tak for dit svar  

Anmeld Citér

5. februar 2017

Skouboe

årgang84 skriver:

Total sejt med det klappen. 

Ja, og de gør det ihvertfald i hele indskolingen, og det virker super godt. Og for ungerne er det efterhånden en refleks. 

Anmeld Citér

5. februar 2017

bøllen

Ej problemet er meget større med drenge med krudt i røven der ikke kommer igang med opgaverne før pigerne har lavet 2 sider i hæftet. 

Lærene har helt sikkert erfaring til at takle det. Min søn  er svær at få igen med fællesbeskeder... andre taler som en skærebrænder og hele tiden. 0. Klasse handler om at lære at gå i skole og ikke om opgaverne. Min barns klasselærer sagde det drejer sig om at håndtere alle de forskellige "særheder" som alle børnene kommer med, så de I 2-3. Klasse er rigtig gode til at lære og gå i skole.

Du behøver slet ikke kontakte læreren. ... med mindre din datter har andre udfordringer og generelt ikke lystre sig navn og høre efter eller fortaber sig meget. Men det lyder ikke til at være tilfældet. 

Tror det kommer meget an på skolerne . Hos os har de fuld skema fra 0 kl. Og der handler det meget om det faglige . Og desværre knap så meget om at lære at gå i skole :-(

Anmeld Citér

6. februar 2017

Babilooo

Tror det kommer meget an på skolerne . Hos os har de fuld skema fra 0 kl. Og der handler det meget om det faglige . Og desværre knap så meget om at lære at gå i skole :-(

Jo men uanset hvilke rammer / forventninger man har - så er det 5 1/2 - 6 årlige de har med at gøre. ... og det ved de. 

Min søn har også et skema og der er faglige mål. det er som udgangspunkt en ret boglig og privat skole. ... men tingene læres  ind via noget som er langt mere legepræget end bare at sidde stille på en stol. Fx hinkede de tal i skolegården, eller formede bogstaver af modelervoks.  Det skoler jeg kender forventer ikke 0. Klasser kan sidde stille på en  stol og kigge på læren i adskillige timer, som man kan i 9. Men jeg kender en masse forældre, som har hørt om de høje forventninger og terper bogstaver og tal før børnene starter... man skal også som forældre have en smule ro på nogle gange.

En pige der kan koncentrere sig, hvor læren skal sige navnet 2-3 gange, tror jeg ikke bliver et problem

Anmeld Citér

6. februar 2017

lineog4

Smølfine123 skriver:

Jo men uanset hvilke rammer / forventninger man har - så er det 5 1/2 - 6 årlige de har med at gøre. ... og det ved de. 

Min søn har også et skema og der er faglige mål. det er som udgangspunkt en ret boglig og privat skole. ... men tingene læres  ind via noget som er langt mere legepræget end bare at sidde stille på en stol. Fx hinkede de tal i skolegården, eller formede bogstaver af modelervoks.  Det skoler jeg kender forventer ikke 0. Klasser kan sidde stille på en  stol og kigge på læren i adskillige timer, som man kan i 9. Men jeg kender en masse forældre, som har hørt om de høje forventninger og terper bogstaver og tal før børnene starter... man skal også som forældre have en smule ro på nogle gange.

En pige der kan koncentrere sig, hvor læren skal sige navnet 2-3 gange, tror jeg ikke bliver et problem

De kan såmænd heller ikke sidde stille flere timer i 9. Klasse, gør de skal man blive bekymret: sover de, er de optaget af deres telefon i skødet eller hvad sker der....? 

Anmeld Citér

6. februar 2017

Bebsen

Tror bestemt heller ikke du skal være bekymret, tværtimod vil det være en enorm fordel for hende at kunne finde ind i sin bobbel blandt 25-30 andre elever  

Mit barn er 100% modsat dit, og dét er et problem 

Vil dog sige - herhjemme kan min dreng os fordybe sig i opgaver så jeg ikke umiddelbart får kontakt, men i skolen skal han holde styr på alt der foregår omkring ham, og så er der absolut ingen koncentration 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.