Troldemommi skriver:
Det er ikke fordi jeg vil presse hendes lærer på nogen måde, jeg ville nok mere prøve at spørge om hun tror det vil blive er problem i klassen, og om hvad vi forældre kan gøre, jeg er nemlig lidt på bar bund, det er jo min og min mand's opgave at sørge for at hun får den bedst muligt skolestart.
Tro mig for de fleste lærere vil en henvendelse fra en kommende forældre være et pres, for hvordan skal den snak foregå;skal der afholdes et møde? Er det via mail (og hvordan kan du maile til hende når du endnu ikke er forældre så er SU jo ikke lukket ind på intra som er vores kommunikationsvej), eller skal det foregå i super Brugsen en lørdag formiddag.
Et møde bliver aldrig kortere end 30 minuttter også selvom man har intentionen om det. 30 minutters samtale er hvad jeg som forælder bliver tilbudt en gang om året til mine egne børn der går i skole. Nogle får tilbudt mere hvis der er behov og udfordringer man skal arbejde med. Hvorfor får man tilbudt så lidt? Fordi man anerkender lærere er presset på tid - det er der mange gode grunde til, men det er flertallet af os og selvom jeg personligt godt ville bruge mere tid på skole/hjem samarbejdet så ved jeg også den tid går fra noget andet og det er desværre ikke mødeaktiviteten og se krav der kommer ovenfra (kommunen) der nedprioriteres. Så ligegyldigt hvad mødet handler om så er det et pres og tænk hvis alle forældrepar til de 24 elever vil have er møde, så er det 12 timers arbejde der skal findes til selve samtalen, så vil man også gerne være lidt forberedt til mødet, man vil efterarbejde mødet og hvis mødet ikke bare skal være en halv time for at holde en halv times møde så har man formodentlig også lavet aftaler med forældrene som der skal følges op på. Det samme gælder egentlig for mailen plus den åbner for yderligere korrespondance.
møde i super Brugsen - det er no go. Jeg har fri når jeg går ud af skolen, jeg skal ikke midt i en fritidssituation forholde mig til elever hverken nuværende eller kommende. Jeg ved godt det er utopisk, jeg ved godt når jeg møder forældre og elever i min fritid så er jeg Line læreren og ikke bare Line. Og jeg ved godt at taler vi sammen så er det en lærer der taler i en eller anden forstand. Men jeg forventer vi alle sammen (ikke eleverne) forsøger at holde tungen lige i munden og respekterer jeg har fri. Jeg har det selv fordi jeg er frivillig en del weekender med den lærer der har og har haft mine børn i 0. Klasse og tro mig jeg spørger aldrig til klasse, undervisning, mit eget barn eller andet, men jeg ved da godt han ved jeg ved han er mine børns lærer og dermed har en anden rolle end bare en anden forælder jeg laver frivillig arbejde med.
Nå en lang smøre for at skrive: at henvende sig er et pres og jeg tænker du lige nu bør henvende dig til de voksne der er arbejder med dit barn nemlig dem i børnehaven, de ved også hvad der forventes i skolen, de arbejder aktivt for at gøre børnene parate til skolen og en samtale med dem vil måske kunne give dig lidt ro.
Anmeld
Citér