Jeg har også taget natteroderiet herhjemme begge gange på barsel(er 3 mdr inde i nr 2). Dels fordi jeg ved, hvor hårdt det er at skulle fungere på et arbejde uden søvn(og nej det er ikke det samme, som at gå hjemme med baby), og dels fordi jeg jo ammmede/ammer og alligevel var oppe og et bleskift fra eller til, gjorde ikke det store udslag for min søvn.
Min mand har dog altid sørget for - indkøb til hele ugen, aftensmad hvis baby har bøvle dag, hjulpet med rengøring m.m. Har jeg haft nogle hårde nætter, så sørger han for aflevering/morgenmad m.m. til den store pige, således jeg kan sove lidt videre om morgenen. Derudover er han oftest på om morgenen i weekenden. Synes det er en helt fair fordeling.
Når barsel(og natamning forhåbentlig også) slutter, gjorde vi det, at vi tog hveranden nat. Vi havde en pige, som vågnet gennemsnitlig 10 gange HVER nat de første to år af hendes liv. Da vi begget skulle på arbejde, tog vi hver en nat med hende i vores gæsteværelse, så vi vidste at man i det mindste hver anden nat kunne få en fuld nats søvn.
Anmeld
Citér