Opdate på 'jeg er træt'

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Men det er vel mere et udtryk for belastning end for psykisk sygdom?

Forstår ikke hva du mener ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2017

ESV

Anonym skriver:

Jeg tror personen mener at du reagerer på en psykisk belastning lige nu og ikke generelt lider af panik angst! Og du skal have hjælp til st fjerne belastningen og så letter angsten

Anmeld Citér

2. februar 2017

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Jeg tror personen mener at du reagerer på en psykisk belastning lige nu og ikke generelt lider af panik angst! Og du skal have hjælp til st fjerne belastningen og så letter angsten

Åh, på den måde. Det nok osse rigtigt, men jeg kan jo ikke rigtig fjerne det før de alle forhåbentlig ryger ind. Ham der var her igår var en af dem fra sidste gang. Men kun eksens nye kæreste er sigtet for jeg ved jo ikke hvem de andre er.. og han vil ikke sige hvem de er til politiet 

Anmeld Citér

2. februar 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg mener:

Hvis du sidder og slår dig i hovedet med en hammer, er løsningen ikke panodil mod hovedpinen, men at du holder op med at slå med hammeren.

Hvis du får hvæsende vejrtrækning og løbende øjne af kat, er løsningen ikke astmamedicin og antihistamin, men at du finder katten et andet hjem.

Det virker forkert at dope dig, fordi du er reelt bange for de mænd, der overfalder dig. Det er vel ikke angst men FRYGT. Står man i et løvebur, skal man ikke have medicin mod angst - for det er ikke angst, men en reel frygt for at blive ædt. 

Der er forskel på depression og angst versus ulykkelighed og frygt. De to første er diagnoser, de to sidste er sunde reaktioner på elendige livsomstændigheder.

Anmeld Citér

2. februar 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg mener:

Hvis du sidder og slår dig i hovedet med en hammer, er løsningen ikke panodil mod hovedpinen, men at du holder op med at slå med hammeren.

Hvis du får hvæsende vejrtrækning og løbende øjne af kat, er løsningen ikke astmamedicin og antihistamin, men at du finder katten et andet hjem.

Det virker forkert at dope dig, fordi du er reelt bange for de mænd, der overfalder dig. Det er vel ikke angst men FRYGT. Står man i et løvebur, skal man ikke have medicin mod angst - for det er ikke angst, men en reel frygt for at blive ædt. 

Der er forskel på depression og angst versus ulykkelighed og frygt. De to første er diagnoser, de to sidste er sunde reaktioner på elendige livsomstændigheder.

Så man skal ikke gøre noget ved det eller hvad mener du??

Anmeld Citér

2. februar 2017

KissMeKissMeKissMe

Anonym skriver:

Mens jeg læste psykologi arbejdede jeg på klinik for angst og depression. Her behandlede vi angstlidelser, som pr. definition omhandler irrationelle ting. Som der bliver skrevet er frygt noget helt andet. For her er frygten rationel. 

Angst behandles meget med eksponering. Dvs. at man udsættes for det man er bange for, så man kan se det ikke er farligt. Det illustrerer meget godt, at det jo ikke er angst som sådan, du har. For du er jo bange for noget som reelt ER farligt. Og her kommer psykologerne jo til kort. Og opgaven er nok (som der også bliver skrevet) bedre løst af politiet. 

Når så det, du er bange for, er fjernet, kan det være, at du stadig er bange. Og så kan man behandle den angst. Men skynd dig at tage fat om problemets rod - jeg har siddet i lang tid på PTSD-afsnittet og det er altså ikke en sjov lidelse at ende ud i! Men der er stor sandsynlighed for, at du ender der, hvis du forbliver under den form for belastning i for lang tid!

Anmeld Citér

2. februar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er jo svært for politiet at have det fulde billede af situationen, hvis du ikke anmelder det.

Du skal ringe 112 når du oplever sådan noget, som du beskriver.

Anmeld Citér

2. februar 2017

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Det er jo svært for politiet at have det fulde billede af situationen, hvis du ikke anmelder det.

Du skal ringe 112 når du oplever sådan noget, som du beskriver.

Jeg tog min tlf frem da han var her inde men han tog den og kastede den ind i stuen.. netop fordi jeg sagde jeg ville ringe til politiet. 

Min mand har fået installeret overvågning og overfalds alarm idag via et eller andet firma. 

Situationen igår tør jeg på stående fod ikke melde 

Anmeld Citér

2. februar 2017

Anonym trådstarter

KissMeKissMeKissMe skriver:

Mens jeg læste psykologi arbejdede jeg på klinik for angst og depression. Her behandlede vi angstlidelser, som pr. definition omhandler irrationelle ting. Som der bliver skrevet er frygt noget helt andet. For her er frygten rationel. 

Angst behandles meget med eksponering. Dvs. at man udsættes for det man er bange for, så man kan se det ikke er farligt. Det illustrerer meget godt, at det jo ikke er angst som sådan, du har. For du er jo bange for noget som reelt ER farligt. Og her kommer psykologerne jo til kort. Og opgaven er nok (som der også bliver skrevet) bedre løst af politiet. 

Når så det, du er bange for, er fjernet, kan det være, at du stadig er bange. Og så kan man behandle den angst. Men skynd dig at tage fat om problemets rod - jeg har siddet i lang tid på PTSD-afsnittet og det er altså ikke en sjov lidelse at ende ud i! Men der er stor sandsynlighed for, at du ender der, hvis du forbliver under den form for belastning i for lang tid!

Pstd hva er det? 

Ja men det kan jeg jo ikke i den her sitiation 

Anmeld Citér

2. februar 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg ville ikke tage antidepressiv medicin og angstdæmpende medicin mod reel frygt, det er ikke behandlingen. Behandlingen er at få politiet på banen og eventuelt komme på krisecenter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.