øv... bløder og har ondt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2009

RGN

Profilbillede for RGN
Hvor er det bare dejligt at høre baby havde det godt derinde.

Men ja, hvor er det bare træls at du skal forberede dig på at det kan vare graviditeten ud. Det er jo aldrig sjovt. Men du skal nok komme igennem og få din dejlige bebs.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2009

Lise

LauraLW skriver:

Lidt mere rolig, og det er meget rart. - hvis blødningen bliver værre skal jeg reagere, ellers er det bare det.
- Er dog ærgerlig over at jeg åbenbart ikke er en af dem der har en "nem" graviditet, men det vænner man sig jo til.
Smerterne kunne ikke forklares med andet end at det "nok" var ligamentsmerter, også selvom de sidder længere nede. - Livmoderhals, moderkage, æggestokke etc så fint ud, så det må være ligamenterne der driller og giver mange smerter.

Ligesom man kan vænne sig til at man ikke er en af dem der bare skøjter igennem graviditeter, så kan man også vænne sig til blødningerne. Kan huske første gang jeg blødte da jeg ventede Simon - jeg græd og var helt i panik, men jo flere gange det skete, des "mindre urolig" var jeg.. Det hjælper også på det når man dagligt kan mærke babyen sparke indeni maven  Og lige om snart kommer du jo til det...
I øvrigt havde jeg også smerter i min første graviditet nærmest fra undfangelse til fødsel, men ud kom en sund og rask dreng til termin, trods blødninger, forkortet livmoderhals og diverse smerter her og der.

Hvornår skal du til MD scanning?

Anmeld

6. oktober 2009

LauraLW

Lise skriver:

Ligesom man kan vænne sig til at man ikke er en af dem der bare skøjter igennem graviditeter, så kan man også vænne sig til blødningerne. Kan huske første gang jeg blødte da jeg ventede Simon - jeg græd og var helt i panik, men jo flere gange det skete, des "mindre urolig" var jeg.. Det hjælper også på det når man dagligt kan mærke babyen sparke indeni maven  Og lige om snart kommer du jo til det...
I øvrigt havde jeg også smerter i min første graviditet nærmest fra undfangelse til fødsel, men ud kom en sund og rask dreng til termin, trods blødninger, forkortet livmoderhals og diverse smerter her og der.

Hvornår skal du til MD scanning?

Det skal jeg her d. 22. oktober, så det glæder jeg mig til... håber selvfølgelig at alt er som det skal være... Hvornår skal du?

Og meget mærkeligt, mens jeg sad og skrev dette, mærkede jeg sådan en hurtig lille nærmest killende følelse indvendig (altså ved livmoderen) - kan det være lille baby?

Anmeld

6. oktober 2009

Lise

LauraLW skriver:

Det skal jeg her d. 22. oktober, så det glæder jeg mig til... håber selvfølgelig at alt er som det skal være... Hvornår skal du?

Og meget mærkeligt, mens jeg sad og skrev dette, mærkede jeg sådan en hurtig lille nærmest killende følelse indvendig (altså ved livmoderen) - kan det være lille baby?

Jeg skal afsted d. 19. oktober, og jeg glæder mig helt vanvittigt!!!

Det kan sagtens være babyen der kilder dig  Jeg har selv en kildende fornemmelse ved/indeni livmoderen disse dage - og i skrivende stund - og tænker på om det er baby. Har mærket det en del de sidste to-tre dage... Skal vi ikke bare sige at når vi begge mærker det, så MÅ det være vore kære babyer der giver sig til kende? det vælger jeg at tro

Anmeld

6. oktober 2009

LauraLW

Lise skriver:

Det kan sagtens være babyen der kilder dig  Jeg har selv en kildende fornemmelse ved/indeni livmoderen disse dage - og i skrivende stund - og tænker på om det er baby. Har mærket det en del de sidste to-tre dage... Skal vi ikke bare sige at når vi begge mærker det, så MÅ det være vore kære babyer der giver sig til kende? det vælger jeg at tro

Jo det tænker jeg, det var bare sådan hurtigt... altså ikke en konstant følelse.. lidt sjovt egentlig, hvis det er baby, regnede med at der ville gå laaaaaang tid endnu, men jo lad os endelig tro på det. Basta!

Åh det er jo også vildt spændende med den MD, håber ikke man får en oplevelse ligesom caroline86, for det lød godt nok ikke fedt. - Og så håber håber håber vi meget på at man kan se kønnet (ellers må vi betale os fra det - ingen tålmodighed her).

Anmeld

6. oktober 2009

LauraLW

Lise skriver:

hvordan går det forresten med din mave? var det ikke noget med at du også har nogle smerter?

Anmeld

6. oktober 2009

Lise

LauraLW skriver:

hvordan går det forresten med din mave? var det ikke noget med at du også har nogle smerter?

Jo, jeg er jo heller ikke en af dem der bare skøjter gennem graviditeterne  

Først havde jeg den der fornemmelse af at det hele faldt ud. Det blev undersøgt, og der var umiddelbart ikke noget galt. Får fornemmelsen når jeg dyrker motion, så det skal jeg enten lade være med, eller vænne mig til fornemmelsen.

Og netop idag har jeg måske fundet ud af at jeg får monster ondt i maven af at spise gulerodssalat  Hver dag på job spiser jeg en skål gulerodssalat + hvad der ellers er. Og jeg har bare haft SÅ ondt i maven på det seneste. Idag sprang jeg så gulerodssalaten over...og har haft det fint efter. Det er meget mærkeligt.

Så konklusionen må være at jeg hverken skal spise sundt eller dyrke motion.

Anmeld

6. oktober 2009

LauraLW

Lise skriver:

Jo, jeg er jo heller ikke en af dem der bare skøjter gennem graviditeterne  

Først havde jeg den der fornemmelse af at det hele faldt ud. Det blev undersøgt, og der var umiddelbart ikke noget galt. Får fornemmelsen når jeg dyrker motion, så det skal jeg enten lade være med, eller vænne mig til fornemmelsen.

Og netop idag har jeg måske fundet ud af at jeg får monster ondt i maven af at spise gulerodssalat  Hver dag på job spiser jeg en skål gulerodssalat + hvad der ellers er. Og jeg har bare haft SÅ ondt i maven på det seneste. Idag sprang jeg så gulerodssalaten over...og har haft det fint efter. Det er meget mærkeligt.

Så konklusionen må være at jeg hverken skal spise sundt eller dyrke motion.

Hehe, du går bare mod alle "reglerne" - sofa og chokolade til dig så.

Mærkeligt med gulerødderne, men de er måske for grove eller?

Har nogle gange lidt oplevet at kvinder der har/har haft nemme graviditeter lidt synes man er pylret, selv min svigerinde mente jeg overdrev da jeg lå og græd på sofaen... et er at man skal have det svært, men det bliver bare ikke nemmere af at man skal forklare og bevise at man faktisk ikke spiller skuespil... Dengang lå jeg virkelig og tænkte at jeg ville ønske hun får det a h til i hendes næste graviditet - ikke at jeg ønsker det for nogen - men så kunne hun måske endelig få øjnene op for at det ikke altid er en dans på roser....
nå, det var lidt af et sidespring.

Anmeld

6. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
NÅ!! det er jeg gdotnok glad for at læse! Har sådan tænkt på dig idag!! 

Men mega træls, at man skal bløde, når man er gravid  Nu havde man lige glædet sig til IKKE at bløde! 

Men super dejligt at babyen har det godt. Puha

Anmeld

6. oktober 2009

LauraLW

Zafir skriver:

NÅ!! det er jeg gdotnok glad for at læse! Har sådan tænkt på dig idag!! 

Men mega træls, at man skal bløde, når man er gravid  Nu havde man lige glædet sig til IKKE at bløde! 

Men super dejligt at babyen har det godt. Puha

Ja, det er også det jeg hviler i.. at baby har det godt!

Men øv altså!

(og tak for tanken!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.