Anonym skriver:
Jeg har været sygemeldt i ni måneder ca. Og går til psykolog.
Var meningen jeg skulle strate op igen her til februar, men gik i panik og måtte sande at udmeldelsen ikke fungere.
Vil ikke medicineres, da jeg fungere ok normalt, men får angstanfald når jeg bliver sat i uvante eller pressede situationer. Har før skrevet et indlæg herinde omkring dette.
https://www.baby.dk/debat/280090pi1/gode-raad/stoppe-paa-uddannelsen-hvad-sker-der-saa-nu.aspx
Igennem hele dit liv skal du gennemgå uvante og pressede situationer - også på en arbejdsplads. Sådan er livet. Du kan ikke blive væk fra alt der gør en smule ondt - det er ikke fordi jeg ikke føler med dig, for jeg har i den grad haft det ligesom dig - men det er ærligt talt at skyde sig selv i foden at droppe ud af muligheden for uddannelse fordi man oplever angst (som ovenikøbet nemt kan behandles med de rette redskaber og eventuelt medicin - hvis medicin vil hjælpe dig, hvorfor så ikke tage det?) i pressede og uvante situationer. Det er meget, meget usandsynligt at en arbejdsplads skulle være meget anderledes i forhold til et uddannelsessted når det kommer til pres og uvante situationer - det vil opstå igennem tiden og her hjælper det ikke at du springer fra - hvis din psykolog ikke hjælper tilstrækkeligt, må du finde en anden og eventuelt overveje medicin hvis det bliver anbefalet til dig. Det som du skaber nu er ikke en holdbar situation - du springer fra når der er noget der gør ondt fremfor at lære at håndtere det. Det er ikke særligt tilstrækkeligt eller et ønskescenarie at arbejde ufaglært i dagens Danmark med mindre du vil arbejde med rengøring og dagligvarebutikker etc. - der er intet galt i disse jobs, men er det dét som du ønsker for dig selv?
Anmeld
Citér