Afbrudt studie hvad nu ? Hjææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2017

Aristocats

Har du overvejet at starte et andet studie så du ikke skal arbejde ufaglært resten af dit liv?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2017

Anonym trådstarter

Nu ved jeg ikke hvordan og hvorledes.

Men havde du ikke overvejet sygemelding fra studiet? 

For angst kan der vel gøres noget ved. Medicin, terapi eller lign.

Tænker bare du jo har nået 9 moduler 

Jeg har været sygemeldt i ni måneder ca. Og går til psykolog. 

Var meningen jeg skulle strate op igen her til februar, men gik i panik og måtte sande at udmeldelsen ikke fungere. 

Vil ikke medicineres, da jeg fungere ok normalt, men får angstanfald når jeg bliver sat i uvante eller pressede situationer. Har før skrevet et indlæg herinde omkring dette. 

https://www.baby.dk/debat/280090pi1/gode-raad/stoppe-paa-uddannelsen-hvad-sker-der-saa-nu.aspx 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Helt enig. Det er lidt besværligt. 

Jeg blev i december 2015 udmeldt uddannelse og gik samme mølle igennem pga depression og stress, og det hjalp mig ikke ligefrem at det var SÅ besværligt at søge kontanthjælp og blive meldt ind i jobcentret. 

Det virkelig hårdt at stoppe. Har hylet i to dage nu.  

Startede i 2012, og har været på barsel midt i studiet. Nu sygemeldt i ni måneder og tror ikke længere på det. Har skrevet et par inlæg før herinde omkring det. 

https://www.baby.dk/debat/279309pi1/ordet-er-frit/foeler-jeg-fejler-ved-at-droppe-ud---.aspx 

https://www.baby.dk/debat/280090pi1/gode-raad/stoppe-paa-uddannelsen-hvad-sker-der-saa-nu.aspx

Anmeld Citér

18. januar 2017

Aristocats

Anonym skriver:

Var meningen jeg skulle strate op igen her til februar, men gik i panik og måtte sande at udmeldelsen ikke fungere. 

Vil ikke medicineres, da jeg fungere ok normalt, men får angstanfald når jeg bliver sat i uvante eller pressede situationer. Har før skrevet et indlæg herinde omkring dette. 

Igennem hele dit liv skal du gennemgå uvante og pressede situationer - også på en arbejdsplads. Sådan er livet. Du kan ikke blive væk fra alt der gør en smule ondt - det er ikke fordi jeg ikke føler med dig, for jeg har i den grad haft det ligesom dig - men det er ærligt talt at skyde sig selv i foden at droppe ud af muligheden for uddannelse fordi man oplever angst (som ovenikøbet nemt kan behandles med de rette redskaber og eventuelt medicin - hvis medicin vil hjælpe dig, hvorfor så ikke tage det?) i pressede og uvante situationer. Det er meget, meget usandsynligt at en arbejdsplads skulle være meget anderledes i forhold til et uddannelsessted når det kommer til pres og uvante situationer - det vil opstå igennem tiden og her hjælper det ikke at du springer fra - hvis din psykolog ikke hjælper tilstrækkeligt, må du finde en anden og eventuelt overveje medicin hvis det bliver anbefalet til dig. Det som du skaber nu er ikke en holdbar situation - du springer fra når der er noget der gør ondt fremfor at lære at håndtere det. Det er ikke særligt tilstrækkeligt eller et ønskescenarie at arbejde ufaglært i dagens Danmark med mindre du vil arbejde med rengøring og dagligvarebutikker etc. - der er intet galt i disse jobs, men er det dét som du ønsker for dig selv? 

Anmeld Citér

18. januar 2017

esioul

Anonym skriver:

Åhhh okay. Så forstår jeg bedre når du har været sygemeldt i forvejen. 

Håber du får styr på angsten. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Anonym skriver:

Men er det på jobcenter man får kontanthjælp ?

Det er der, du skal søge om det. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Du skal på  jobcenteret og melde dig ledig og søge kontanthjælp. Der bliver du sat i en af 3 kategorier. Enten uddannelse parat, aktiverings parat eller ikke aktiverings parat.

Er der noget med jeg ikke må have noget af værdi ? 

Tænker jeg her en opsparing som egentligt var betegnet til udbetaling på et hus  dem må jeg vel ikke have så ?

Anmeld Citér

18. januar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Tænker jeg her en opsparing som egentligt var betegnet til udbetaling på et hus  dem må jeg vel ikke have så ?

Nej, den skal du så leve af før du kan få hjælp.

Anmeld Citér

19. januar 2017

Anpau

Anonym skriver:

Du må ikke have opsparing over 10.000 kr

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.