Afbrudt studie hvad nu ? Hjææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.977 visninger
18 svar
10 synes godt om
18. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg har pga min angst måtte opgive min drøm om at læse færdig på sygeplejerskeuddannelsen (var ellers nået til modul 9). Nu har jeg fået en mail med bekræftelse på jeg har været udmeldt studiet siden 12/1. 

Hvad nu? Går ud fra jeg skal søge kontanthjælp indtil jeg finder et arbejde ? 

Hvordan gør jeg det ? Skal jeg på borgerservice eller kommunen ? Har ledt på nettet men er for forvirret til jeg kan finde hovede og hale i det.  

Har to børn så bliver nød til hurtigst muligt at få en indtægt igen. Føler mig simpelthen så socialt handicappet pt. 

Håber der er nogle her på baby der kender lidt til det. ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg har pga min angst måtte opgive min drøm om at læse færdig på sygeplejerskeuddannelsen (var ellers nået til modul 9). Nu har jeg fået en mail med bekræftelse på jeg har været udmeldt studiet siden 12/1. 

Hvordan gør jeg det ? Skal jeg på borgerservice eller kommunen ? Har ledt på nettet men er for forvirret til jeg kan finde hovede og hale i det.  

Har to børn så bliver nød til hurtigst muligt at få en indtægt igen. Føler mig simpelthen så socialt handicappet pt. 

Du skal på  jobcenteret og melde dig ledig og søge kontanthjælp. Der bliver du sat i en af 3 kategorier. Enten uddannelse parat, aktiverings parat eller ikke aktiverings parat.

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Du skal på  jobcenteret og melde dig ledig og søge kontanthjælp. Der bliver du sat i en af 3 kategorier. Enten uddannelse parat, aktiverings parat eller ikke aktiverings parat.

Men er det på jobcenter man får kontanthjælp ?

Anmeld Citér

18. januar 2017

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Nej, det er på ydelseskontoret. 

Du skal have kontoudskrifter, engagement oversigt osv osv for de 3 sidste måneder i banken, med til ansøgningen men du kan på ydelseskontoret få en liste over lige nøjagtigt de ting du skal have med. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Ja, der er en afdeling der hedder ydelsescenter eller ydelsesteam. - Ellers så kan de på jobcenteret fortælle dig hvor du skal hen. Men er 90% sikker 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Nej, det er på ydelseskontoret. 

Du skal have kontoudskrifter, engagement oversigt osv osv for de 3 sidste måneder i banken, med til ansøgningen men du kan på ydelseskontoret få en liste over lige nøjagtigt de ting du skal have med. 

Puha... tak for svaret. Det godt nok meget at rumme 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Ja, der er en afdeling der hedder ydelsescenter eller ydelsesteam. - Ellers så kan de på jobcenteret fortælle dig hvor du skal hen. Men er 90% sikker 

Ok tusind tak. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

esioul

Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan og hvorledes.

Men havde du ikke overvejet sygemelding fra studiet? 

For angst kan der vel gøres noget ved. Medicin, terapi eller lign.

Tænker bare du jo har nået 9 moduler 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Puha... tak for svaret. Det godt nok meget at rumme 

Helt enig. Det er lidt besværligt. 

Jeg blev i december 2015 udmeldt uddannelse og gik samme mølle igennem pga depression og stress, og det hjalp mig ikke ligefrem at det var SÅ besværligt at søge kontanthjælp og blive meldt ind i jobcentret. 

Anmeld Citér

18. januar 2017

Benjamins'mor

esioul skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan og hvorledes.

Men havde du ikke overvejet sygemelding fra studiet? 

For angst kan der vel gøres noget ved. Medicin, terapi eller lign.

Tænker bare du jo har nået 9 moduler 

Ikke for at blande mig, kender jo slet ikke til hendes situation, men da jeg blev udmeldt i december 2015 var det fordi jeg ikke kunne være sygemeldt længere uden at jeg ikke kunne få lov at vende tilbage. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.