Stoppe på uddannelsen, hvad sker der så nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.747 visninger
8 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2016

Anonym trådstarter

Ja som overskriften lyder, så er jeg af personlige årsager nød til at stoppe min uddannelse, efter to år. Kan slet ikke overskue at være i gang, da jeg bl.a. er ramt af angst og depression. Især min angst bliver forstærket hver gang vi skal lave gruppearbejde (Som desværre er den eneste arbejdsform på dette modul).

Nu står jeg så her og skal til at afbryde min uddannelse, har udfyldt blanket, som afleveres på kontoret i morgen tideligt.

Men hvad så?
Hvad sker der så?
Skal jeg søge kontanthjælp ? (Ved godt jeg skal ud og søge job osv.) men tænker indtil jeg finder et job, hvordan kommer der så mad på bordet til mine børn?

Puha, har så ondt i maven og kan slet og ret ikke overskue det hele. Håber der nogle som kan give et råd med på vejen, omkring mine muligheder nu, samt til hvordan jeg nu kan komme videre...

(Det er i øvrigt et kæmpe nederlag for mig personligt, at blive nød til at stoppe på min uddannelse, så i behøver ikke komme med unødige hårde kommentar.)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2016

Kay

har du snakket med studie vejlederen om der er en anden mulighed?

noget selvstudie så du slipper for gruppe arbejdet? og andre former for fleksibilitet... mange steder vil de gøre meget for at hjælpe folk igennem uddannelsen bedst muligt

Anmeld Citér

4. oktober 2016

esioul

Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder, så er jeg af personlige årsager nød til at stoppe min uddannelse, efter to år. Kan slet ikke overskue at være i gang, da jeg bl.a. er ramt af angst og depression. Især min angst bliver forstærket hver gang vi skal lave gruppearbejde (Som desværre er den eneste arbejdsform på dette modul).

Nu står jeg så her og skal til at afbryde min uddannelse, har udfyldt blanket, som afleveres på kontoret i morgen tideligt.

Men hvad så?
Hvad sker der så?
Skal jeg søge kontanthjælp ? (Ved godt jeg skal ud og søge job osv.) men tænker indtil jeg finder et job, hvordan kommer der så mad på bordet til mine børn?

Puha, har så ondt i maven og kan slet og ret ikke overskue det hele. Håber der nogle som kan give et råd med på vejen, omkring mine muligheder nu, samt til hvordan jeg nu kan komme videre...

(Det er i øvrigt et kæmpe nederlag for mig personligt, at blive nød til at stoppe på min uddannelse, så i behøver ikke komme med unødige hårde kommentar.)

Har i ikke studenterrådgivningen tilknyttet?

Jeg ville nu overveje muligheden for en sygemelding (så kan du stadig få SU hvis du har lægeerklæring). I sygemeldingsperioden ville jeg, hvis jeg var dig, benytte studenterrådgivningen eller andet der kan give dig nogle redskaber.. 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Er du under behandling for det? At du stopper på uddannelsen, forstærker faktisk bare din angst... men det er nemmere sagt end gjort. Kender desværre til det. 

Jeg vil egentlig bare give dig et kram. 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Aristocats

Jeg vil også anbefale en sygemelding fremfor at stoppe. Jeg har selv været hvor du er og det er bare så skide hårdt. Jeg genkender virkelig de følelser om at det bare kan være ulideligt. Men jeg synes virkelig du skal se på mulighederne der kan gøre tingene nemmere i stedet for at stoppe. Du bliver ikke tilfreds i den lange ende af at stoppe. Tro mig. Som en anden sagde, man vil tit gøre meget for at få folk til at gennemføre deres uddannelse og gøre rammerne nemmere for dem. Jeg tror helt klart du kan have brug for en pause, men der synes jeg du skal overveje en sygemelding og som sagt, ikke det at gøre fuldstændig ende på uddannelsen. Hvis du lader angsten vinde, så får dens kraft endnu mere magt over dig. Lad den ikke tage din uddannelse fra dig. Jeg taler af erfaring. Jeg krydser fingre for, at du finder en løsning som giver dig mulighed for at færdiggøre din uddannelse. 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Jeg vil også anbefale en sygemelding fremfor at stoppe. Jeg har selv været hvor du er og det er bare så skide hårdt. Jeg genkender virkelig de følelser om at det bare kan være ulideligt. Men jeg synes virkelig du skal se på mulighederne der kan gøre tingene nemmere i stedet for at stoppe. Du bliver ikke tilfreds i den lange ende af at stoppe. Tro mig. Som en anden sagde, man vil tit gøre meget for at få folk til at gennemføre deres uddannelse og gøre rammerne nemmere for dem. Jeg tror helt klart du kan have brug for en pause, men der synes jeg du skal overveje en sygemelding og som sagt, ikke det at gøre fuldstændig ende på uddannelsen. Hvis du lader angsten vinde, så får dens kraft endnu mere magt over dig. Lad den ikke tage din uddannelse fra dig. Jeg taler af erfaring. Jeg krydser fingre for, at du finder en løsning som giver dig mulighed for at færdiggøre din uddannelse. 

Jeg har allerede været sygemeldt i et halvt år pga. Samme problem. Er også rykket til e-learnings hold men er endt i en gruppe der kun ønsker at arbejde Face-to-Face hvilket jeg ikke kan overskue. De vil heller ikke accepteret ar jeg arbejder via Skype, hvilket gør jeg ikke kan mere. 

Ved ikke hvordan jeg kan komme tilbage til sygemelding, har fået tid/henvisning til psykolog, som jeg skal have fat i. 

Bare tanken om at skulle tilbage til studiet giver mig ondt i maven. 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Er du under behandling for det? At du stopper på uddannelsen, forstærker faktisk bare din angst... men det er nemmere sagt end gjort. Kender desværre til det. 

Jeg vil egentlig bare give dig et kram. 

Er lige kommet fra sygemelding tilbage til studiet og det hele er væltet for mig igen. Har fået en henvisning til psykolog men ikke fået kontakt til hende endnu. Kan slet ikke hænge sammen pt. 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Anonym trådstarter

Kay skriver:

har du snakket med studie vejlederen om der er en anden mulighed?

noget selvstudie så du slipper for gruppe arbejdet? og andre former for fleksibilitet... mange steder vil de gøre meget for at hjælpe folk igennem uddannelsen bedst muligt

Er blevet tilknyttet e-learnings hold netop pga min angst, men desværre er vi stadigvæk påduttet gruppearbejde. Er lige kommet tilbage fra et halvt års sygmælding af samme årsag, men det hele er væltet for mig igen psykisk. 

Stydievejlederen svare ikke, har sendt to mails til hende, og giver op nu. 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Er lige kommet fra sygemelding tilbage til studiet og det hele er væltet for mig igen. Har fået en henvisning til psykolog men ikke fået kontakt til hende endnu. Kan slet ikke hænge sammen pt. 

Jeg er rigtig ked af at det er sådan for dig ligene. Jeg håber, du hurtigt kan få en tid så du kan få den hjælp du behøver. 

Jeg lider af det samme, men er kommet langt. Men det kræver desværre rigtigt meget arbejde, og den rette behandling. 

Du kan ikke blive sygemeldt igen? 

Du er velkommen til at skrive PB til mig.. hvis du har brug for at snakke med en, som lider af det samme..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.