Hukommelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2017

Anonym trådstarter

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Enig her. 

Jeg har også været der. Jeg kunne slet ikke huske hvad der lige var sket eller hvad jeg havde lavet dagen før :/

Meget skræmmende 

Præcis sådan jeg har det. Noget af det mest ubehagelige jeg nogensinde har oplevet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2017

Anonym trådstarter

Viwisa skriver:

Yes...stress kan simpelthen ødelægge din hukommelse. 

Jeg har været der, hvor jeg pludselig ikke kunne huske hvilken vej jeg skulle i rundkørslen før en re-eksamen...det var virkelig skræmmende. 

Ja det er møg.ubehageligt 

Anmeld Citér

7. januar 2017

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Præcis sådan jeg har det. Noget af det mest ubehagelige jeg nogensinde har oplevet.

Det var det også for mig :O

Det var også der dertil Io for mig, at der var problemer :/

Anmeld Citér

7. januar 2017

Kris'

Af ren nysgerrighed - har du nogle sinde været impliceret i et uheld? Fx en hjernerystelse, et sammenstød eller andet.

For seks år siden blev jeg påkørt, og fik pludselig hukommelsestab ud i det blå. 

Jeg døjer desværre nogle dage mere end andre med det. Mit råd er: skriv ned! Hav altid en blok liggende med en kuglepen, også skriv ned. Yderligere har vi en familie kalender, hvor alt også bliver skrevet ned. Jeg kigger altid på den, inden jeg skal ud af døren - så jeg netop husker ting som blandt andet biblioteksbøger og idrætshøjskole  

Meeen, som de andre skriver, skal du helt sikkert forbi lægen! Det kan meget vel være stress! 

God bedring

Anmeld Citér

7. januar 2017

Anonym trådstarter

Kris' skriver:

Af ren nysgerrighed - har du nogle sinde været impliceret i et uheld? Fx en hjernerystelse, et sammenstød eller andet.

For seks år siden blev jeg påkørt, og fik pludselig hukommelsestab ud i det blå. 

Jeg døjer desværre nogle dage mere end andre med det. Mit råd er: skriv ned! Hav altid en blok liggende med en kuglepen, også skriv ned. Yderligere har vi en familie kalender, hvor alt også bliver skrevet ned. Jeg kigger altid på den, inden jeg skal ud af døren - så jeg netop husker ting som blandt andet biblioteksbøger og idrætshøjskole  

Meeen, som de andre skriver, skal du helt sikkert forbi lægen! Det kan meget vel være stress! 

God bedring

Ja jeg blev slået ned for nogle år siden.  Men  der har aldrig været noget før nu.. altså det sidste års tid. Men tilgængeld er det blevet virkelig slemt på det sidste. 

Jeg kan gå en hel dag uden mad eks fordi jeg har glemt at spise 

Anmeld Citér

7. januar 2017

Kris'

Anonym skriver:

Ja jeg blev slået ned for nogle år siden.  Men  der har aldrig været noget før nu.. altså det sidste års tid. Men tilgængeld er det blevet virkelig slemt på det sidste. 

Jeg kan gå en hel dag uden mad eks fordi jeg har glemt at spise 

Det skal du bestemt huske, at nævne til din læge. Jeg havde ikke problemer med hukommelsen sådan umiddelbart efter min ulykke. Den kom først senere sen, men er helt bestemt derfra! Det siger eksperterne på området i hvert fald

Det kan selvfølgelig, som tidligere nævnt, være stress. Så husk at passe på dig selv. 

Anmeld Citér

7. januar 2017

Anonym trådstarter

Kris' skriver:

Det skal du bestemt huske, at nævne til din læge. Jeg havde ikke problemer med hukommelsen sådan umiddelbart efter min ulykke. Den kom først senere sen, men er helt bestemt derfra! Det siger eksperterne på området i hvert fald

Det kan selvfølgelig, som tidligere nævnt, være stress. Så husk at passe på dig selv. 

Det vil jeg helt sikkert gøre 

Anmeld Citér

7. januar 2017

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Jeg har det sidste års tid mistet hukommelsen total. Altså som i fuldstændig. Alt forsvinder for mig, penge  tlf og vigtige papir er det største problem, men  simpelthen fordi jeg glemmer hvor jeg ligger det. 

Jeg ved ikke hvad der lige sker, men det påvirker mig efterhånden rigtig meget, og det samme for min familie. Mit hovedet er total på overarbejde hele dagen fordi jeg hele tiden sys der er 100 ting jeg har glemt. Jeg glemmer aftaler, ungernes gymnastisk, biblioteks bøger, møder osv. Det er simpelthen ALT. jeg kan gå til købmanden for at hente mælk og alligevel glemme det når jeg står der 

Har overvejet lægen, men kan man gøre noget ved det overhovedet?

Det kan som andre skriver være både stress og depression, jeg har begge dele og jeg glemmer også frygteligt mange ting. Det værste jeg glemmer er hvor jeg har gjort ved ting. 

Jeg har lært at skrive ting ned som er vigtige jeg skal nå, men så glemmer jeg så bare at tjekke sedlen. 

Jeg ved hvordan du har det, det er rigtigt træls.

Anmeld Citér

7. januar 2017

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Det kan som andre skriver være både stress og depression, jeg har begge dele og jeg glemmer også frygteligt mange ting. Det værste jeg glemmer er hvor jeg har gjort ved ting. 

Jeg har lært at skrive ting ned som er vigtige jeg skal nå, men så glemmer jeg så bare at tjekke sedlen. 

Jeg ved hvordan du har det, det er rigtigt træls.

Ja helt vildt. Ja præcis det jeg mener. Jeg ligger også ting steder som ikke skal blive væk, og så kan jeg ikke huske hvor 

Anmeld Citér

8. januar 2017

Anonym

Det kan være mange ting. Både alvorlige og knap så alvorlige. 

Du skal i den grad til lægen.

kort oprids: stress, depression, svulst, skade efter ulykke, diabetis, 100 hjernesygdomme, demens ( kender ikke din alder men gætter dog på at dette ikke er aktuelt) osv. Du skal helt sikkert tjekkes hos lægen.

har du altid været dårlig til at huske og det nu er blevet værre eller er det kommet pludseligt eller snigende ? 

Er det værre hvis du ikke har spist, eller på bestemte tidspunkter? 

Dette er ting du kan prøve at tænke over og evt spørge din familie for et mønster kan give en ide om hvad det er.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.