Hukommelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.097 visninger
22 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg har det sidste års tid mistet hukommelsen total. Altså som i fuldstændig. Alt forsvinder for mig, penge  tlf og vigtige papir er det største problem, men  simpelthen fordi jeg glemmer hvor jeg ligger det. 

Jeg ved ikke hvad der lige sker, men det påvirker mig efterhånden rigtig meget, og det samme for min familie. Mit hovedet er total på overarbejde hele dagen fordi jeg hele tiden sys der er 100 ting jeg har glemt. Jeg glemmer aftaler, ungernes gymnastisk, biblioteks bøger, møder osv. Det er simpelthen ALT. jeg kan gå til købmanden for at hente mælk og alligevel glemme det når jeg står der 

Har overvejet lægen, men kan man gøre noget ved det overhovedet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2017

Bak

Anonym skriver:

Jeg har det sidste års tid mistet hukommelsen total. Altså som i fuldstændig. Alt forsvinder for mig, penge  tlf og vigtige papir er det største problem, men  simpelthen fordi jeg glemmer hvor jeg ligger det. 

Jeg ved ikke hvad der lige sker, men det påvirker mig efterhånden rigtig meget, og det samme for min familie. Mit hovedet er total på overarbejde hele dagen fordi jeg hele tiden sys der er 100 ting jeg har glemt. Jeg glemmer aftaler, ungernes gymnastisk, biblioteks bøger, møder osv. Det er simpelthen ALT. jeg kan gå til købmanden for at hente mælk og alligevel glemme det når jeg står der 

Ja, se du at komme til lægen med dig!

I skal have fundet ud af, hvorfor du går og glemmer ting lige pludselig. Der kan være mange grunde og det er vigtigt at få undersøgt. 

Anmeld Citér

6. januar 2017

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Ja, se du at komme til lægen med dig!

I skal have fundet ud af, hvorfor du går og glemmer ting lige pludselig. Der kan være mange grunde og det er vigtigt at få undersøgt. 

Ja jeg ringer nok på mandag, det frygteligt at glemme alt på den måde.

Jeg har forsøgt at søge på Google men sys ikke jeg kan finde noget om det overhovedet. Så har ingen ide om hvad det kan skyldes 

Anmeld Citér

6. januar 2017

Snoopy77

Anonym skriver:

Det kan sagtens være stress 

Anmeld Citér

6. januar 2017

Nel

Det kan være et symptom på mange ting, både fysisk sygdomme men også psykiske (f.eks. stress). Det er umuligt at sige hvad herinde. Så det er helt bestemt en super god ting at tale med lægen om, når det har stået på så længe og når det er noget der generer dig i din hverdag

Anmeld Citér

6. januar 2017

Anonym trådstarter

Snoopy77 skriver:

Det kan sagtens være stress 

Stress kan det komme af det ?

Anmeld Citér

6. januar 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Det kan være et symptom på mange ting, både fysisk sygdomme men også psykiske (f.eks. stress). Det er umuligt at sige hvad herinde. Så det er helt bestemt en super god ting at tale med lægen om, når det har stået på så længe og når det er noget der generer dig i din hverdag

Det gør det. virkelig meget endda. Min kæreste blir også ramt meget af det. Fordi han skal huske det dobbelte. 

- og jeg glemmer, alverdens ting med ungerne. Møder, aftaler osv det piner mig grusomt.

Anmeld Citér

7. januar 2017

tarkoflen

det kan sagtens være stress så se at komme til læge og bliv undersøgt. 

Da jeg blev syg kunne jeg pludselig ikke huske mine veninders navne, vejen op til min kærestes arbejde som jeg havde kørt 100 gange og alt mulig andet. Det er en helt naturlig mekanisme i hjernen når den er overbelastet så begynder den selv at sortere fra fordi den ikke kan rumme mere. 

Jeg ved ikke hvad det ellers kan være men det er vigtigt at du får det undersøgt! 

Anmeld Citér

7. januar 2017

Muffinmus

Yes...stress kan simpelthen ødelægge din hukommelse. 

Jeg har været der, hvor jeg pludselig ikke kunne huske hvilken vej jeg skulle i rundkørslen før en re-eksamen...det var virkelig skræmmende. 

Anmeld Citér

7. januar 2017

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Viwisa skriver:

Yes...stress kan simpelthen ødelægge din hukommelse. 

Jeg har været der, hvor jeg pludselig ikke kunne huske hvilken vej jeg skulle i rundkørslen før en re-eksamen...det var virkelig skræmmende. 

Enig her. 

Jeg har også været der. Jeg kunne slet ikke huske hvad der lige var sket eller hvad jeg havde lavet dagen før :/

Meget skræmmende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.