Hårdt at have ferie med sine børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2016

Anonym

Mine er snart 5,8,10.. De skændes, vil ikke det samme, driller hinanden konstant, tigger om ditten og datten når de er hjemme. 

Elsker ferie, men må konstatere at ferie ikke er ferie som før man fik børn.  At sidde i en stol med en god bog og en kop varm kakao, sker bare aldrig hvis børnene er hjemme. De taler uafbrudt, hvis ikke den ene, så den anden eller tredje. 

Når de går i seng her i ferien mellem 20-21.30, er jeg fuldstændig kvæstet i hovedet.

Jeg værdsætter tiden.med mine børn,  men man er bare på konstant,  især når vejret er dårligt og kammeraterne ikke kan lege,  hvilket har været tilfældet med de fleste juleferier, efterårsferien og vinterferien. 

Sommerferien er rarest, men en smule bedre vejr, flere muligheder for at nyde naturen uden at være pakket ind som eskimo Og flere børn er ude og lege sammen, så kan jeg måske læse tre sider af gangen i min bog inden jeg bliver afbrudt 

Men jeg har virkelig nydt juletiden med dem, og værdsat hver dag i december med kage, pynt og hygge.

Lige nu slås de bare konstant, driller dagen lang, små ting der får den ene til at flippe eller tude. De kan ikke enes hverken i bil eller hjemme. Så, nu tror jeg de er klar til at lege med andre i skole og børnehave, så de også får lidt fri fra hinanden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2016

ESV

Liv_86 skriver:

Det lyder som min pige på 7. Hvor er jeg lettet over der er andre hvis piger er sådan. Selvom det jo selvfølgelig ikke er sjovt

Jeg har også tænkt et par gange det er godt jeg ved fra andre at hun ikke er den eneste for det er virkelig hårdt! 

Anmeld Citér

29. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vælger at skrive dette indlæg som anonym fordi det ellers ikke ville blive skrevet, og jeg tror jeg kan få flere ærlige svar, hvis folk har mulighed for at svare anonymt. 

Er jeg den eneste som ikke synes at det er specielt fedt at have ferie når man har små børn? Jeg synes det er mega hårdt, og alt andet end hvad jeg forbinder med ferie! Hver eneste gang vi nærmer os en ferie tæller jeg ned, men ikke fordi jeg glæder mig- fordi jeg frygter det. 

Jeg glæder mig altid til de skal tibage i dagpleje så jeg kan få lidt mig-tid igen..

nu skal det ikke lyde som om jeg ikke vil mine børn, for det vil jeg gerne, men jeg vil også gerne andet end dem. De får også de ferier de skal have og mere til, så de bliver ikke overpasset fordi jeg har det sådan, så de lider ingen nød... 

jeg synes bare er er... ja... hårdt og ikke spor sjovt. Måske det bliver sjovere når de bliver lidt større... det håber jeg virkelig..

andre som kan relatere?

Du er ikke den eneste. Jeg har indtil nu haft 2 ugers ferie alene med børnene, de er 6 og 3 år. De slås indimellem, når de så får skæld ud hyler den ene og den anden råber "fuck dig", "luk røven" etc. 

Men vi har også hyggelige episoder, det er ikke hele dagen der er sådan. Og selvom det er hårdt, så tror jeg også det er rart for dem - vi har ikke haft ferie i et år, men kun nogen fridage i ny og næ. 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Krealir

Hej anonyme mor. 

Jeg er endnu ikke mor (er 26+6), men jeg regner da bestemt også med, at det bliver hårdt. Men jeg tænker da, at når barnet bliver en vis alder - er det omkring 2-3 år? - så kan man sende dem på bedsteforældre-besøg et par dage, så man kan få noget kærestetid. 

Kan det være en mulighed?

Og ja, jeg ved, vi lever i en tid, hvor vi skal være super-mødre der kan klare alt og har energi til det hele, men det er ikke sådan tingene hænger sammen. Det gør ikke noget, at ungen engang imellem skal underholde sig selv lidt, og det med at rydde op - ja det skal han/hun altså lære selv at gøre (ved det tager noget tid, og at man ikke kan forvente det helt store af en 2-årig) - ved det bare er tanker, for har som sagt ikke selv barn endnu, men jeg håber da på, at jeg kan leve lidt efter det. 

Hvis det bare er helt ude i hampen, og fuldstændig urealistisk, så skriv meget gerne ��

Anmeld Citér

5. januar 2017

Krealir

Anonym skriver:

Du er ikke den eneste. Jeg har indtil nu haft 2 ugers ferie alene med børnene, de er 6 og 3 år. De slås indimellem, når de så får skæld ud hyler den ene og den anden råber "fuck dig", "luk røven" etc. 

Men vi har også hyggelige episoder, det er ikke hele dagen der er sådan. Og selvom det er hårdt, så tror jeg også det er rart for dem - vi har ikke haft ferie i et år, men kun nogen fridage i ny og næ. 

Hold da helt op!!! "Fuck dig" og "Luk røven"???!!!! Hvordan håndterer du det?? 

Anmeld Citér

5. januar 2017

Anonym

Krealir skriver:

Hold da helt op!!! "Fuck dig" og "Luk røven"???!!!! Hvordan håndterer du det?? 

Jeg har lidt svært ved at finde den rette måde st håndtere det på. Så indtil videre har han fået afvide at det vil vi ikke høre, og at han kunne gå på værelset til han kunne tale pænt. 

Jeg tænker ikke det hjælper at råbe af ham og skælde ham ud, men han bliver sendt på værelset for ellers tager han det ikke alvorligt. 

Anmeld Citér

22. januar 2017

Krealir

Anonym skriver:

Jeg har lidt svært ved at finde den rette måde st håndtere det på. Så indtil videre har han fået afvide at det vil vi ikke høre, og at han kunne gå på værelset til han kunne tale pænt. 

Jeg tænker ikke det hjælper at råbe af ham og skælde ham ud, men han bliver sendt på værelset for ellers tager han det ikke alvorligt. 

Det lyder da også som en god løsning! Jeg tror heller ikke at råb, og i det hele taget at hæve stemmen, hjælper!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.