Hårdt at have ferie med sine børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2016

lineog4

Må også lige tilføje, at jo måske er man på led de små børn men bare vent til det er teenagere I holder ferie med  jeg har en på snart 14 her hjemme og ferie for hende betyder blive oppe til de sene nattetimer, sove lææææænge (jeg vækker så klokken 10), et ønske om at være sammen men når vi er det irriterer vi hende, halve aftaler som hun forventer vi retter ind efter for ellers får vi blikket og sure ord, en pige der i går kl 22.45 kom og spurgte: mor vil du se en film med mig, og jeg havde møg dårlig samvittighed over at sige nej, men skulle ligesom op kl 7 i dag for at sende sønnen til fodbold. Hun er fantastisk, jeg elsker hende over alt på jorden og er stolt som en pave, vi har også gode tider sammen, men en hel uge kan trække tænder. 

Jeg vil så dog stadig påstå jeg synes hverdagen er hårdere og ferie er noget jeg elsker også med en teenager, men sukker nostalgisk og tænker på de skønne ferier da de alle 3 var "små" børn og ville med i zoo, klippe/klistre og bare så op til nor som supermor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2016

Carina:-)

lineog4 skriver:

Jeg er så modsat de fleste kan jeg se: jeg synes hverdagen er pisse hård, op kl 5.30, drøne på arbejde undervise og passe andre folks børn og være fuldstændig brugt når jeg rammer hjemmet tidligst kl 16, der har jeg brugt alt hvad jeg har af omsorg, tålmodighed, pædagogiske evner og lyst til at høre om pokemon. Mens ferierne er der hvor jeg bruger alt omsorgen, tålmodigheden, pædagogiske evner og tid til at høre  pokemon på mineegne børn 

elsker at have ferie 

Jeg elsker også ferierne . 

Det er der vi spiller spil til langt ud på aftenen. 

Bager og spiser alt for meget kage . 

Der der er tid til 100 procent nærvær omsorg og bare at være til med mine børn 

Hverdagen med 5 små børn og en far der aldrig er hjemme og mit eget firma  er til gengæld hård med alt det man skal nå krydret af at jeg ikke synes det er fedt at mine børn skal passes af andre imens jeg tjener penge for at betale for pasning.

Så du er ikke den eneste der elsker ferie og ser frem til hver eneste en selv om mine unger ikke er engle og de kan skændes slås og roder så er jeg måske sådan fordi det er 2 omgang med små børn og jeg ved hvordan det føles når ens barn ikke længere synes det er fedt at være sammen med sine forældre.  . . 

Så savner  man tiden med uendelige mængder kram ubetinget kærlighed og at man er nummer 1 i ens børns verden.

Anmeld Citér

29. december 2016

lineog4

Carina:-) skriver:

Jeg elsker også ferierne . 

Det er der vi spiller spil til langt ud på aftenen. 

Bager og spiser alt for meget kage . 

Der der er tid til 100 procent nærvær omsorg og bare at være til med mine børn 

Hverdagen med 5 små børn og en far der aldrig er hjemme og mit eget firma  er til gengæld hård med alt det man skal nå krydret af at jeg ikke synes det er fedt at mine børn skal passes af andre imens jeg tjener penge for at betale for pasning.

Så du er ikke den eneste der elsker ferie og ser frem til hver eneste en selv om mine unger ikke er engle og de kan skændes slås og roder så er jeg måske sådan fordi det er 2 omgang med små børn og jeg ved hvordan det føles når ens barn ikke længere synes det er fedt at være sammen med sine forældre.  . . 

Så savner  man tiden med uendelige mængder kram ubetinget kærlighed og at man er nummer 1 i ens børns verden.

Ja skal selvsagt også tilføjes at mine børn absolut heller ikke opfører sig eksemplarisk og jeg kan nogle gange tænke: arghhh giv mig lidt Line tid. Men vi har nok tilrettelagt vores familie og hjem så Line tid kan tages sammen med ungerne, jeg kan sagtens sidde og sy og koble af mens jeg hører om deres pokemon, hjælper dem med perleplader eller.... 

ja egentlig er Line tid vist defineret af tid som mor. Kedelig og sat, jo men glad

Anmeld Citér

29. december 2016

EnGodMor

Jeg ELSKER ferie sammen med mine børn. Jeg tæller dage, uger, måneder til næste ferie  syntes tiden går så forfærdeligt langsom indtil næste gang der er ferie.

Anmeld Citér

29. december 2016

BigHope13

Nu har jeg så kun 1 barn på 3 , en rigtig krudtugle af en dreng!!! Og godt nok ser jeg frem til ferien og vi glæder os.. Men efter ganske kort tid så ser jeg også frem til hverdagen igen  og det tør jeg sandelig godt sige højt.. Dem der kender mig ved at jeg knuselsker min søn, men de ved også at han er drænene i store mængder..

Anmeld Citér

29. december 2016

Ciss

Anonym skriver:

Det bliver ikke sjovere. Det bliver langsomt værre og værre. Indtil de selv kan tage til Ibiza og Sunny Beach, så kan man nyde det igen...

Det er jeg så ikke enig i. 

Mine to er nu skolebørn,  og ferier er fantastiske nu og ikke nær så anstrengende, som da de var børnehavebørn.

Nu har jeg aldrig frygtet ferie med dem, siden jeg hader hverdagsstresset og ikke at have tid nok sammen med dem i hverdagen. Men det var helt klart mere anstrengende at have ferie med dem, da de var små.

Anmeld Citér

29. december 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg synes også, det var hårdt, da hun var mindre, men nu er hun blevet 2 år, og det er blevet meget nemmere..

Hun kan sagtens lege selv, så man lige kan slappe af lidt.. Men vi laver selvf. også noget. 

Men kan sagtens følge dig..

Anmeld Citér

29. december 2016

Liv_86

ESV skriver:

Jeg syntes det er død hårdt! Jeg er på barsel med en 5 månede gammel pige der er inde i en sove dårligt periode og den store på 7 har ferie fra skolen. Det er skønt at have hende hjemme men hun er meget konfliktsøgende så det er rocker hårdt,hun kan finde på at opfinde ting bare for at få en undskyldning for at råbe af os. Hun er samtidig meget udafreagerende når hun bliver sur. Når det så er sagt så nyder jeg min tid med hende, måske fordi hverdagen er presset selvom jeg går hjemme så det er fedt at have nattøj på og se film til kl 12 

Det lyder som min pige på 7. Hvor er jeg lettet over der er andre hvis piger er sådan. Selvom det jo selvfølgelig ikke er sjovt

Anmeld Citér

29. december 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det bliver ikke sjovere. Det bliver langsomt værre og værre. Indtil de selv kan tage til Ibiza og Sunny Beach, så kan man nyde det igen...

Der er jeg helt uenig. Da ungerne var i VS og BH alderen kunne jeg godt glæde mig til hverdagen efter en ferie. Nu er ungerne 8, 11 og 14 år, og nu elsker jeg vores ferier sammen. Det kan både være en ferie med planer og en ferie uden, begge dele er fantastiske. Den alder vores er nu, er mega god, og jeg knuselsker at være sammen med dem, og gerne så meget som muligt!

Anmeld Citér

29. december 2016

2721

Nu harjeg aldrig prøvet at sende børn i pasning, så ferie har aldrig været noget jeg har oplevet, eller jo vi har oplevet det i form af far har ferie. Nu er min store dreng så startet i skole, så han er jo selfølgelig begyndt at have ferie og ja, det er faktisk hårdt på en måde jeg ikke havde forstillet mig. Hårdt fordi lillesøster er her og Hans forventninger og alt det han har gået og forstillet sig ikke kan lade sig gøre og det derfor ender med en utilfreds dreng og mig der føler jeg ikke slår til. Den følelse syntes jeg er svær.

Mig-tid har jeg ikke dyrket de sidste 6,5 år så det savner jeg ikke, men flere hænder ville være dejligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.