Hårdt at have ferie med sine børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes også det kan være hårdt - har en på 2 år og en 5 år, så lege sammen sker meget lidt af tiden, ellers vil de bare lege med mor og far HELE tiden og så er jeg altså dødtræt når de bliver puttet. 

Men det er blevet nemmere for hver ferie. Og så kan vi godt skiftes til lige at give hinanden pusterum - jeg vil gerne sove lidt længere om morgenen, og min kæreste får sig en lur på et andet tidspunkt af dagen hvor jeg leger med dem. Derudover er det heller ikke en skam at sige til sine børn (hvis de er store nok til at forstå), nu er mor træt og skal slappe lidt af, så nu må I lege noget I selv kan lege med. Så bliver det typisk modellervoks, LEGO eller plus plus der bliver taget frem 

så jo - vil helt klart mene at det bliver nemmere for hvert år 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2016

lineog4

Jeg er så modsat de fleste kan jeg se: jeg synes hverdagen er pisse hård, op kl 5.30, drøne på arbejde undervise og passe andre folks børn og være fuldstændig brugt når jeg rammer hjemmet tidligst kl 16, der har jeg brugt alt hvad jeg har af omsorg, tålmodighed, pædagogiske evner og lyst til at høre om pokemon. Mens ferierne er der hvor jeg bruger alt omsorgen, tålmodigheden, pædagogiske evner og tid til at høre  pokemon på mineegne børn 

elsker at have ferie 

Anmeld Citér

28. december 2016

L-Mortil3

Jeg har det sådan lidt både og...

Lige nu har jeg barsel (ferie tror manden vist det er )

Til hverdag arbejder jeg på en bosted for fysisk og psykisk handicappede, det vil sige når jeg har fri, så føler jeg virkelig alt min omsorg, forståelse, tålmodighed mm er opbrugt haha!! 

Så jeg kan egentlig som hovedregel godt lide at holde ferie med ungerne, givet der ALDRIG er et roligt øjeblik , men så hejser jeg til gengæld flaget kl 20 når alle sover! For SÅ er det mig tid hihi

Det er bare generelt et drøn hårdt job at være mor, stuepige, rengøringskone, konfliktmægler, legekammerat, chauffør , bank, målskive, klatretræ , kok.... jeg kunne blive ved hehe...

jeg forstår dig så udemærket godt!!

mvh Line  - mor til en på 7, en på 6 og en på 9mdr 

Anmeld Citér

28. december 2016

God-mor

Jeg nyder at have ferie sammen med med min datter, men jeg kan sagtens genkende det med at det er hårdt engang imellem at have unger hjemme i mange dage/uger, fordi man er på konstant og bruger alt sin energi på de små poder. Elsker ferier men elsker altså også hverdagen.

Anmeld Citér

28. december 2016

ESV

Jeg syntes det er død hårdt! Jeg er på barsel med en 5 månede gammel pige der er inde i en sove dårligt periode og den store på 7 har ferie fra skolen. Det er skønt at have hende hjemme men hun er meget konfliktsøgende så det er rocker hårdt,hun kan finde på at opfinde ting bare for at få en undskyldning for at råbe af os. Hun er samtidig meget udafreagerende når hun bliver sur. Når det så er sagt så nyder jeg min tid med hende, måske fordi hverdagen er presset selvom jeg går hjemme så det er fedt at have nattøj på og se film til kl 12 

Anmeld Citér

29. december 2016

Anonym

Jeg synes også det er hårdt til tider. 

Men jeg savner tiden med dem i hverdagen, og tæller altid ned til den næste ferie fordi jeg glæder mig.

Til gengæld har jeg ind imellem lyst til at sætte mig til at græde den sidste feriedage, fordi ferien er slut og det er arbejdsdag dagen efter. 

Anmeld Citér

29. december 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Jeg vælger at skrive dette indlæg som anonym fordi det ellers ikke ville blive skrevet, og jeg tror jeg kan få flere ærlige svar, hvis folk har mulighed for at svare anonymt. 

Er jeg den eneste som ikke synes at det er specielt fedt at have ferie når man har små børn? Jeg synes det er mega hårdt, og alt andet end hvad jeg forbinder med ferie! Hver eneste gang vi nærmer os en ferie tæller jeg ned, men ikke fordi jeg glæder mig- fordi jeg frygter det. 

Jeg glæder mig altid til de skal tibage i dagpleje så jeg kan få lidt mig-tid igen..

nu skal det ikke lyde som om jeg ikke vil mine børn, for det vil jeg gerne, men jeg vil også gerne andet end dem. De får også de ferier de skal have og mere til, så de bliver ikke overpasset fordi jeg har det sådan, så de lider ingen nød... 

jeg synes bare er er... ja... hårdt og ikke spor sjovt. Måske det bliver sjovere når de bliver lidt større... det håber jeg virkelig..

andre som kan relatere?

Bare rolig. Jeg står også gerne ved det. Synes det er mega hårdt at have sønnen hjemme i ferier. Tiden her fra 24/12-2/1 den føles uendelig lang. Han har krudt i rumpen og han begynder hurtig at kede sig. Han savner jævnaldrende at lege med og man kan mærke han savner sin vuggestue. :-)

glæder mig til han skal starte igen. Og ja ærligt jeg glæder mig til fredag når han skal tilbringe weekend og nytår med sin far så jeg kan være mig mig mig ;-) 

elsker min søn og savner ham uendeligt når han ikke er her. Men elsker også at savne ham og få gensynsglæden når han kommer hjem igen :-)

Anmeld Citér

29. december 2016

Muhmi

Anonym skriver:

Jeg vælger at skrive dette indlæg som anonym fordi det ellers ikke ville blive skrevet, og jeg tror jeg kan få flere ærlige svar, hvis folk har mulighed for at svare anonymt. 

Er jeg den eneste som ikke synes at det er specielt fedt at have ferie når man har små børn? Jeg synes det er mega hårdt, og alt andet end hvad jeg forbinder med ferie! Hver eneste gang vi nærmer os en ferie tæller jeg ned, men ikke fordi jeg glæder mig- fordi jeg frygter det. 

Jeg glæder mig altid til de skal tibage i dagpleje så jeg kan få lidt mig-tid igen..

nu skal det ikke lyde som om jeg ikke vil mine børn, for det vil jeg gerne, men jeg vil også gerne andet end dem. De får også de ferier de skal have og mere til, så de bliver ikke overpasset fordi jeg har det sådan, så de lider ingen nød... 

jeg synes bare er er... ja... hårdt og ikke spor sjovt. Måske det bliver sjovere når de bliver lidt større... det håber jeg virkelig..

andre som kan relatere?

Det bliver heldigvis MEGET sjovere når de rammer 3-4 års alderen.. Så er de drønhyggelige at have hjemme på ferie for der kan de aktivere sig selv, men ja, når de er helt små, så er man jo på hele tiden og så får man egentlig ikke så meget ferie selv

Bare rolig, det bliver bedre og sjovere

Anmeld Citér

29. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

andre som kan relatere?

Jeg synes også det er møg hårdt, jeg har en søn på næsten 6 mdr, han vågner hver nat 3-7 gange og er derudover meget følsom bare en tur ud og handle kan ødelægge hans dag, han vil kun mor og far, hvis der er gæster græder han fra de kommer til de går....

Når så storesøster på 3,5 år har ferie fra børnehaven er det meget hårdt, hun er fuld af energi og mangler helt klart at få brugt den energi som hun gør i børnehaven...

Anmeld Citér

29. december 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
lineog4 skriver:

Jeg er så modsat de fleste kan jeg se: jeg synes hverdagen er pisse hård, op kl 5.30, drøne på arbejde undervise og passe andre folks børn og være fuldstændig brugt når jeg rammer hjemmet tidligst kl 16, der har jeg brugt alt hvad jeg har af omsorg, tålmodighed, pædagogiske evner og lyst til at høre om pokemon. Mens ferierne er der hvor jeg bruger alt omsorgen, tålmodigheden, pædagogiske evner og tid til at høre  pokemon på mineegne børn 

elsker at have ferie 

Jeg har det præcis som dig. Jeg elsker ferierne -tiden med mine børn. Mine forældre er lærere så jeg og mine to søskende har altid haft mange og lange ferier og jeg husker med glæde tilbage herpå. 

Det har altid været en prioritet for mig at vi (min mand og jeg) skulle indrette os på en måde så ferierne og tiden sammen var noget vi virkelig kunne se frem til. Vi har to sønner med fem år + imellem og jeg ville ønske vi havde mere tid sammen. 

Jeg kan godt se på nogle venner/bekendte, der fx har valgt anderledes og fået tre børn på fem år, at de kæmper en kamp og slet ikke nyder ferierne og tiden - det synes jeg er synd og "spild" af tid....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.