Hårdt at have ferie med sine børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.099 visninger
36 svar
52 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. december 2016

Anonym trådstarter

Jeg vælger at skrive dette indlæg som anonym fordi det ellers ikke ville blive skrevet, og jeg tror jeg kan få flere ærlige svar, hvis folk har mulighed for at svare anonymt. 

Er jeg den eneste som ikke synes at det er specielt fedt at have ferie når man har små børn? Jeg synes det er mega hårdt, og alt andet end hvad jeg forbinder med ferie! Hver eneste gang vi nærmer os en ferie tæller jeg ned, men ikke fordi jeg glæder mig- fordi jeg frygter det. 

Jeg glæder mig altid til de skal tibage i dagpleje så jeg kan få lidt mig-tid igen..

nu skal det ikke lyde som om jeg ikke vil mine børn, for det vil jeg gerne, men jeg vil også gerne andet end dem. De får også de ferier de skal have og mere til, så de bliver ikke overpasset fordi jeg har det sådan, så de lider ingen nød... 

jeg synes bare er er... ja... hårdt og ikke spor sjovt. Måske det bliver sjovere når de bliver lidt større... det håber jeg virkelig..

andre som kan relatere?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2016

MorTil4<3

bare rolig du er ikke alene  

Jeg er ikke flov over at sige jeg glæder mig til den almindelige hverdag starter igen  

elsker min rollinger! men for pokker altså, de kan gøre en hver mand færdig for energi inden middagsluren hehe .. 

De er 4, til tider 5 stk, alle under 7 år og der er altså bare fulde hammer på hele dagen, selvom vi går ture i skoven, tager dem med på legeplads og i legeland, har dem med på besøg hos familien og river dem med rundt, så er deres energi stadig på 100 % bar efter 5 minutters afslapning hehe  

det er hele tiden, NEJ Kamilla! stop så Jonas! Lukas HOLD SÅ OP!! 

Nick hjælp nu din lillebror som sidder fast med hovedet imellem stolene mens jeg forsøger at rede din lille søster fra de 20 klodser hun har stoppet ind i tøjet så de bare er ALLE vejne hihi.. 

og samtidigt vaske tøj, ryde op, gøre rent og lave mad 3-4 gange om dagen, suk  

Det er sådan dag ud og dag ind, så når kl slår 18:30. så siger moarrr jubiiii meget stille, mens de små bliver lagt til for natten, de store får deres tablet, og så kan man endelig lade sig glide ned i sofaen og puste ud hihi.. 

Anmeld Citér

28. december 2016

Anonym

Jeg synes også det er meget hårdt, 

Vi har nogle fantastiske dage i ferien, men det er også hårdt at ikke kunne være selv i 2 sekunder fordi man skal lege med dukker og legekøkken osv konstant!

Nu tror jeg hovedårsagen til at denne ferien ikke har været meget ferie er fordi lillepigen er syg, så vi har været indenfor de sidste 4 dage, så andre ferier er meget hyggeligere! 

Men tror de fleste forældre kan genkende det at nogle dage i ferien er lidt hårde, som nogle hverdage også kan være!

Anmeld Citér

28. december 2016

Rauw

Mine børn er nu 4 år og op. Og ja ærligtalt er det først nu det begynder at være 100% sjovt og ferie agtigt for mig som mor også.

De sidste mange år har ferierne selvfølgelig været skønne og dejlige og mange (jeg studere og har lange ferier hvor børnene altid har fri når jeg har) men holy shit nogle dage når man har små børn, er man altså bare et service dyr, en tjenene ånd der opfylder alle børnenes behov, holder huset, planlægger og fixer alt, og man udsætter sine egne behov i ugevis.

Du er ikke alene. Og det bliver bedre! 

Anmeld Citér

28. december 2016

Anonym

Jeg glæder mig næsten altid men hold da op det er hårdt. Jeg er helt færdig efter ferierne.. til daglig har jeg én! I ferierer har jeg 5. "Ferie" er det ikke. Jeg har ikke et minut for mig selv- dvs jo nu sidder jeg på toilettet og læser her et øjeblik Startede dagen med en ibu tablet.. ondt i hovedet. Søvnmanglen bygger sig op! Træt af at være kogekone, rengøring, bager, og dommer hele tiden.. 

Anmeld Citér

28. december 2016

B&J

Jeg har kun 1 men han er 6 jeg indrømmer gerne jeg elsker når vi har ferie sove længe hygge med at lege bage fange pokemon ud og lege spille spil og en helt masse. Syntes jeg har alt for få timer sammen med ham selv om jeg pt går ledig men er dog på kursus 

Anmeld Citér

28. december 2016

Sprit25

Jeg synes det er skide hårdt. Jeg er gravid med nummer 2 og alene hele dagen med en næsten 3

årige! Glæder mig til min mand har fri i morgen! 

Anmeld Citér

28. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vælger at skrive dette indlæg som anonym fordi det ellers ikke ville blive skrevet, og jeg tror jeg kan få flere ærlige svar, hvis folk har mulighed for at svare anonymt. 

Er jeg den eneste som ikke synes at det er specielt fedt at have ferie når man har små børn? Jeg synes det er mega hårdt, og alt andet end hvad jeg forbinder med ferie! Hver eneste gang vi nærmer os en ferie tæller jeg ned, men ikke fordi jeg glæder mig- fordi jeg frygter det. 

Jeg glæder mig altid til de skal tibage i dagpleje så jeg kan få lidt mig-tid igen..

nu skal det ikke lyde som om jeg ikke vil mine børn, for det vil jeg gerne, men jeg vil også gerne andet end dem. De får også de ferier de skal have og mere til, så de bliver ikke overpasset fordi jeg har det sådan, så de lider ingen nød... 

jeg synes bare er er... ja... hårdt og ikke spor sjovt. Måske det bliver sjovere når de bliver lidt større... det håber jeg virkelig..

andre som kan relatere?

Det bliver ikke sjovere. Det bliver langsomt værre og værre. Indtil de selv kan tage til Ibiza og Sunny Beach, så kan man nyde det igen...

Anmeld Citér

28. december 2016

modesty

Anonym skriver:

andre som kan relatere?

Indtil min søn var 3 år syntes jeg at det var skidehårdt at have ferie med ham - specielt når vi var ude at rejse. Men det var ambivalent, for det var også en helt speciel måde at være tæt sammen på, som var rar.

Far og jeg har altid været gode til at give hinanden en pause, så vi brugte meget at sige "hey, jeg har lige brug for et par timer for mig selv" og så gik den anden på legeplads el. lign.

Anmeld Citér

28. december 2016

Anonym

Det er bare sindssyg hårdt her har jeg en trodsig jaloux pige på 2,8 år og en meget hidsig 14 mdr pige det tære  meget på kræfterne  

Jeg glæder mig til de bliver ældre så jeg kan nyde tiden meget mere med dem  

Jeg elsker begge meget højt men bliver så træt af deres kampe deres pyler deres hængen i mine ben  deres slåen og skrigen hele dagen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.