Ny eller brugt barnevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2016

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Jeg købte en ny Scandia til nr 1 og blev aldrig rigtig glad for den, faktisk hadede jeg den så meget at jeg har købt en brugt Odder til nr to og knus elsker den selvom den har brugsspor. Ang bakterier ville jeg bare købe en ny madras. 

Må jeg spørge hvad det var ved Scandia barnevognen som du/i aldrig rigtig blev glade for? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2016

Lunae

Anonym skriver:

Det er jo helt fantastisk når man tænker på at man kan kigge på et lille billede af barnevognene og de ligner næsten hinanden, men når man så kigger tættere ser man forskellene.

Det ville være fantastisk hvis vi kunne få en ny odder, har lidt sat mig på en lys grå odder barnevogn. - Ikke godt hvis jeg så bliver skuffet og ikke har muligheden for at få sådan en til vores barn. Ellers er det bare op med hovedet og kigge videre og håbe på at være heldige et andet sted. 

Hvis det er jeres første barn og I har råd til at spare op og købe en ordentlig vogn fra starten, så ville jeg bestemt prioritere det! 

Har en veninde, som startede med en Scandia til første barn, men da hun fil nr. 2 var den allerede ret ledløs og knirkede. De endte med at købe en ny, dyr vogn til nr. 2.

Anmeld Citér

6. december 2016

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Hvis det er jeres første barn og I har råd til at spare op og købe en ordentlig vogn fra starten, så ville jeg bestemt prioritere det! 

Har en veninde, som startede med en Scandia til første barn, men da hun fil nr. 2 var den allerede ret ledløs og knirkede. De endte med at købe en ny, dyr vogn til nr. 2.

Ahh, okay. Ja så er det måske smartere at bruge de flere penge på en dyrere vogn, kan jeg godt se. 

Vi skal snart en tur i babysam og kigge på dem og prøve dem an, der tror jeg min mening bliver endnu mere fastsat på en ny når jeg først står med dem.

Anmeld Citér

10. december 2016

Anonym trådstarter

Så har vi været et smut i både babysam og kære børn, hold da op det var to helt forskellige oplevelser, vi gik rundt i babysam i et kvarter ca, ikke en eneste medarbejder sagde hej, velkommen eller tilbud hjælp. Der hvar kun 2-3 kunde ud over os i butikken. Odder barnevognen er en utrolig skøn vogn uden lige! Den kunne næsten ikke være bedre.

Oplevelsen hos Kære børn er meget bedre, vi fik 3 "hej, og velkommen" og 2 "I siger bare til hvis der er noget i har brug for" det var så fantastisk, der var et par flere i Kære Børn, men stemningen var helt anderledes. - et lille sidespor.... Vi snakker om vogne ikke butikkerne....

I Kære børn kiggede vi på en emmaljunga med drejbar forhjul,den kører som en drøm og er super let, det er lige før den kører sig selv. Det var dog lidt besværligt at få det der øverste betræk af og kigge i vognen, plus den der skygger for solen (undskyld kan ikke huske hvad den kaldes) den er der ikke lås på i en emmaljunga så når barnet bliver stort nok, kan de hive den ned. Odder barnevognen havde en lås på hvor man skulle trykke på begge knapper før den lønnede sig. 

Er det mon noget der er lige gyldigt? Vil vi mon vende os til at den er lidt speciel at få af på emmaljunga vognen når barnet skal op og ned i vognen? Eller er det nemmere med odder barnevognensom har lynlås i midten? 

I sidste ende vil jeg sige at de begge var nemme at køre, emmaljunga barnevognen var lidt nemmere på grund af de drejbar forhjul, men Odder barnevognen var faktisk heller ikke så slem at dreje.

Det er lige før jeg er endnu mere i tvivl nu. - godt nok ikke om det skal være en brugt eller en ny. Nu er spørgsmålet, en emmaljunga med drejbar forhjul til 8.500 eller en Odder til næsten 10.000????

Anmeld Citér

10. december 2016

A-1995

Jeg har både købt en brugt emmaljunga med drejehjul og en ny Odder zip.

jeg er klart gladest for min Odder. For det første er den pænere, men den er også mere robust i stellet hvor emmaljungaen hurtigt kan komme til at hænge lidt. Drejehjulene irriterer mig helt vildt når jeg går tur ��

I forhold til kalechen som på emmaljungaen ikke er klikket fast, så har min på knap 3 stadig ikke opdaget at han kan slå den ned selv, så det tror jeg ikke har nogen betydning �� Det er faktisk. En lille smule besværligt på odderen at man skal klikke på begge de der knapper fordi man tit har noget i den ene hånd ... men det er også den eneste ulempe jeg oplever ved odderen �� Odderen fylder desuden en del mindre i bilen og du kan få flere penge for den senere ��

Anmeld Citér

10. december 2016

Anonym trådstarter

A-1995 skriver:

Jeg har både købt en brugt emmaljunga med drejehjul og en ny Odder zip.

jeg er klart gladest for min Odder. For det første er den pænere, men den er også mere robust i stellet hvor emmaljungaen hurtigt kan komme til at hænge lidt. Drejehjulene irriterer mig helt vildt når jeg går tur ��

I forhold til kalechen som på emmaljungaen ikke er klikket fast, så har min på knap 3 stadig ikke opdaget at han kan slå den ned selv, så det tror jeg ikke har nogen betydning �� Det er faktisk. En lille smule besværligt på odderen at man skal klikke på begge de der knapper fordi man tit har noget i den ene hånd ... men det er også den eneste ulempe jeg oplever ved odderen �� Odderen fylder desuden en del mindre i bilen og du kan få flere penge for den senere ��

Vi snakkede om at dreje hjulene måske ville irritere på ture, men vi gik hurtigt væk fra det da vi kørte og drejede den rundt på gulvet i butikken så let som en fjer.

Anmeld Citér

10. december 2016

Babilooo

Vi snakkede om at dreje hjulene måske ville irritere på ture, men vi gik hurtigt væk fra det da vi kørte og drejede den rundt på gulvet i butikken så let som en fjer.

Det kommer an på hvor I skal gå. Drejehjul er forfærdelige i terræn/ grus mm.

De er fantastiske i byen.

Odder er så god kvalitet at man sagtens kan finde brugte  til 1/4 -1/2 af prisen hvor standen er fantastisk. Jeg ville nok ikke bruge 10.000kr på en ny. Odder holder til mange børn og dvs der er altså ikke noget problem hvis den har været brugt til et barn. Nogen sælger altså også fordi de vil have anden farve osv... så den kun har været brugt et par måneder.

Anmeld Citér

10. december 2016

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Det kommer an på hvor I skal gå. Drejehjul er forfærdelige i terræn/ grus mm.

De er fantastiske i byen.

Odder er så god kvalitet at man sagtens kan finde brugte  til 1/4 -1/2 af prisen hvor standen er fantastisk. Jeg ville nok ikke bruge 10.000kr på en ny. Odder holder til mange børn og dvs der er altså ikke noget problem hvis den har været brugt til et barn. Nogen sælger altså også fordi de vil have anden farve osv... så den kun har været brugt et par måneder.

Vi går langt, og går stort set hver dag. De gange vi er i byen er der ikke snævert så der er masser plads til at dreje uden drejbar forhjul hvis det skulle være.

Vi har nu heller ikke lyst bruge 10.000 på den, vi håber på at kunne få et godt tilbud i januar udsalget. 

Anmeld Citér

10. december 2016

Anonym

Tja, jeg er i hvert fald super glad for, at vi købte en ny vogn. For den blev for nyligt stjålet (fra en aflåst, lukket gård, hvor den var låst fast med kædelås til et jernrør). Og når man akut står og skal have en ny vogn, er det altså ret rart, at man ved, at man får et fint beløb fra forsikringen. Vi havde jo kun fået en brøkdel (hvis overhovedet så meget), hvis vi havde købt en brugt til et par tusind kroner.

Vi havde i øvrigt en Emmaljunga med drejehjul, og jeg ELSKEDE den! Hjulene er noget møg på ujævnt terræn, men ellers ville jeg dælme ikke undvære dem. Vi lånte en gammel Odder med faste hjul, og selvom det kun var for en dag, så bandede jeg den langt væk! 

Men det kommer helt an på jeres behov... 

I øvrigt, hvis I bor i nærheden af København, kan jeg klart anbefale at kigge hos Engby eller Danmarks Barnevogne. Vi fik milevidt bedre service end hos kæderne. Og hos Danmark får man altid et godt tilbud. Vi sparede i hvert fald ca 1000 kroner på den nye vogn uden at prutte om prisen.

Anmeld Citér

10. december 2016

Gittemor09

Anonym skriver:

Spørgsmålet for os er, ny eller brugt barnevogn?

Vi har prøvet at lave nogen pros and cons, men er ikke kommet meget længere endnu.

Vores ønske barnevogn er en Emmaljunga eller Odder banevogn, men da de er ret dyre, er det uden for vores budget at købe dem fra ny. Vi har derfor kigget på dba, og der har de nogen ret fine barnevogne helt ned til 1500 og op til 4000, hvilket er vores maks for en brugt barnevogn.

Vi var ellers fast besluttet på at det skulle være en ny barnevogn. Vi havde valgt en Scandia Barnevogn hos babysam til 5499 kr, og den tror jeg nu vi vil blive glade nok for. Men vi taler stadig om det da vi ikke er nået til selve købet endnu.

Hvad med bakterier og andre ting der kan være i en brugt barnevogn? Handler det bare om at gøre den så ren som muligt inden barnet bruger den?

Hvad er jeres tanker?

https://m-shopping.coop.dk/kategori/baby/startpakker

Der er nogle gode start pakker hos Coop hvis det er ☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.