Ny eller brugt barnevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad vil I vælge? Skriv gerne hvorfor!

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

10.765 visninger
49 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. december 2016

Anonym trådstarter

Spørgsmålet for os er, ny eller brugt barnevogn?

Vi har prøvet at lave nogen pros and cons, men er ikke kommet meget længere endnu.

Vores ønske barnevogn er en Emmaljunga eller Odder banevogn, men da de er ret dyre, er det uden for vores budget at købe dem fra ny. Vi har derfor kigget på dba, og der har de nogen ret fine barnevogne helt ned til 1500 og op til 4000, hvilket er vores maks for en brugt barnevogn.

Vi var ellers fast besluttet på at det skulle være en ny barnevogn. Vi havde valgt en Scandia Barnevogn hos babysam til 5499 kr, og den tror jeg nu vi vil blive glade nok for. Men vi taler stadig om det da vi ikke er nået til selve købet endnu.

Hvad med bakterier og andre ting der kan være i en brugt barnevogn? Handler det bare om at gøre den så ren som muligt inden barnet bruger den?

Hvad er jeres tanker?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Vi har prøvet at lave nogen pros and cons, men er ikke kommet meget længere endnu.

Vores ønske barnevogn er en Emmaljunga eller Odder banevogn, men da de er ret dyre, er det uden for vores budget at købe dem fra ny. Vi har derfor kigget på dba, og der har de nogen ret fine barnevogne helt ned til 1500 og op til 4000, hvilket er vores maks for en brugt barnevogn.

Vi var ellers fast besluttet på at det skulle være en ny barnevogn. Vi havde valgt en Scandia Barnevogn hos babysam til 5499 kr, og den tror jeg nu vi vil blive glade nok for. Men vi taler stadig om det da vi ikke er nået til selve købet endnu.

Hvad med bakterier og andre ting der kan være i en brugt barnevogn? Handler det bare om at gøre den så ren som muligt inden barnet bruger den?

Hvad er jeres tanker?

Køb en ny til januarudsalget - som jo nok starter lige om lidt.

Jeg impulskøbte en Odder på X-Dream med punkterfrie jul på kø-tilbud (vi var 4 i butikken, så ikke så meget kø over det). Prisen endte på 4700 kr, fordi jeg gav 200 kr for at få en anden overdel end tilbuddet lød på, nu har jeg  en vogn til en værdi af 9999 kr., regner med at holde pengene nogenlunde hjemme, når den skal sælges....

Anmeld Citér

5. december 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Den første vi havde fik vi fra ny købt i Bilka. Det var en billig vogn. Men vi elskede den. Den var ikke ret tung og let at køre med. vi solgte den efter andet barn da vi ikke ville have flere børn.

Vi fik så nogle år efter et ønske barn men ikke planlagt.

Der købte vi en brugt emmajunga barnevogn. Som vi er rigtig glad for. Den så ud som ny. Det eneste vi har valgt at invistere på den er punkterfri hjul. 

Anmeld Citér

5. december 2016

Kattha

Jeg ville ikke købe en ny. Synes det er alt for dyrt, for vi ville nemlig også gerne have noget af god kvalitet. Vi fik foræret en brugt vogn fra familien, og den var helt okay, brugte den ikke vildt længe. Jeg ville dog have en god klapvogn, valgte en teutonia der kostede omkring 6000 for ny. Men det er slet ikke noget jeg ville betale, så fandt en på dba, der var i fin stand. Vi var glade for den, men brugte den faktisk ikke fra datteren var 1,5 år, så gik hun alle vegne i stedet. Så det havde da været en dyr investering i noget man bruger i nogle måneder. 

Ved ikke rigtig hvilke særlige bakterier der skulle sidde på den som ikke sidder på alt andet rundt omkring. Så kan man jo ikke tage babyen ud i verden. Så bare almindelig rengøring skulle vel være tilstrækkeligt? For os var det vigtigt at det var fra ikke-ryger og dyr-fri hjem (til trods for vi selv har dyr).

Anmeld Citér

5. december 2016

Miti's mama

Jeg synes mange barnevogne er for dyre. Hvis jeg havde pengene, ville jeg måske købe en fra ny, men synes det er pebret.

Købte en Odder for 2000 kr hos Grønne Rollinger. Den ser helt ny ud, så super køb  

Mht til bakterier... ved ikke hvad der skulle være i vognen, men jeg tager coveret ud og smider det en tur i vaskemaskinen. Kan man med de fleste vogne. Du kan også købe en ny madras hvis den gamle ikke ser pæn ud.

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hvad er jeres tanker?

Vi købte den flotteste bruge emmaljunga kombivogn på dba. Vi betalte 1000,- og den fejlede absolut intet, faktisk er vi enige om den var bedre end den vi købte fra ny til vores ældste. Vi køber dog ny madras osv. 

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Køb en ny til januarudsalget - som jo nok starter lige om lidt.

Jeg impulskøbte en Odder på X-Dream med punkterfrie jul på kø-tilbud (vi var 4 i butikken, så ikke så meget kø over det). Prisen endte på 4700 kr, fordi jeg gav 200 kr for at få en anden overdel end tilbuddet lød på, nu har jeg  en vogn til en værdi af 9999 kr., regner med at holde pengene nogenlunde hjemme, når den skal sælges....

Det lyder godt nok vildt! Hvor henne i landet var det du købte den henne? Var det i en babysam forretning?  Det ville være dejligt med sådan en helt ny vogn til under 5000 hvis det kan lade sig gøre.

Anmeld Citér

5. december 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi købte en brugt...Og har faktisk fortrudt, at vi ikke har købt en ny

Den vi har købt er fin nok. Det er ikke det, men der er nogle småting, som irriterer mig. Derfor er det vigtigt lige at tjekke en brugt igennem  

Den bruges dog også kun i DP...Da vi har en kombivogn, som også er købt brugt, og det har vi ikke fortrudt..

Så hvis I køber brugt, husk at kig den ordentligt igennem...

Anmeld Citér

5. december 2016

Sprit25

Vi købte ny. Vi har ikke bil, så vores skulle virkelig kunne tage nogle kilometer og med nummer to på vej skal den kunne tage ligeså mange kilometer. 

Derfor valgte vi ny

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Vi købte en brugt...Og har faktisk fortrudt, at vi ikke har købt en ny

Den vi har købt er fin nok. Det er ikke det, men der er nogle småting, som irriterer mig. Derfor er det vigtigt lige at tjekke en brugt igennem  

Den bruges dog også kun i DP...Da vi har en kombivogn, som også er købt brugt, og det har vi ikke fortrudt..

Så hvis I køber brugt, husk at kig den ordentligt igennem...

Jeg tror vores tanker også ligger lidt at hvis der skulle være noget så kan man tage tilbage til butikken eller lign. 

Vi har mest tænkt på en ny, men da jeg godt kunne tænke mig en af de dyrere overvejer vi om det skal være en lidt billigere ny eller en brugt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.