Ny kæreste og børn i sengen.. Hvad gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle  

den lykkelige sag er den at jeg har fundet mig en helt igennem fantastisk kæreste han har endnu ikke mødt børnene, men det sker nok efter jul. Vi har kendt hinanden  i 5mdr nu

vi bor dog ret langt fra hinanden, så det bliver nok sådan rimelig hurtigt noget med at han overnatter også når børnene er her - hvis de altså kommer fint overens hvilket jeg har en god fornemmelse af  

meeeen! Den store på 5 kommer ind hver nat.. Jeg tænker det ikke er fedt for hverken kæreste eller barn at sove i samme seng halvdelen af natten..

hvad stiller man op med det? Jeg vil jo ikke have at min søn føler sig afvist til fordel for kæresten, men samtidig skal der jo også være plads til kæresten..

nogen erfaringer, tips og tricks??  

Jeg har løst dilemmaet med at han får en madras ind - han vil gerne sove hos mig natten inden han skal hjem til far og natten efter han er kommet hjem, hvilket jo altid har været ok - men efter min kæreste er flyttet ind er løsningen blevet en madras på gulvet - for min skyld, jeg bliver KVALT i varme 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2016

esiuol22

Have også min søn på 5 da jeg fik en kæreste, drengen kom ofte ned for at sove imellem, jeg puttede ham i hans egen seng, men så fant min søn ud af at man bare kunne komme når mor sov og så spøger min kæreste. han havde ikke nogle problemer med det, og jeg vågnede og måtte sove på sofaen en periode, da de to fyldte pænt meget  i dag 11år sener er vi gift og har fået en datter der nu er 5år hun sover godt i egen seng og min søn har også fundet sin egen seng  og er 16år nu.

Anmeld Citér

29. november 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Jeg ville nok prøve at vænne barnet til at sove for sig selv nu. Så virker det ikke som om at det er pga ny kæreste, men fordi han er stor nu. 

Du kommer til at ødelægge forholdet ved at have et barn i sengen hver dag. Jeg har hørt mange forsøge ... men mændene bliver på sigt godt trætte af det (specielt når det ikke er deres barn). Og jeg vil mene at et barn på 5 burde kunne sove trygt selv.

Det var ellers noget af et postulat !!

Min mand og jeg er da gift endnu. vi har 5 børn og i 21 år har vores seng været en tryg base for vores børn.

Alle vores børn er i perioder kommet listende ind i smørhullet om natten. og det har de alle fået lov til. nogle nætter har det været både varmt og trangt , men både min mand og jeg har været enige om, at hvis børnene kom ind om natten var det fordi de havde behov for os og ikke for at genere. 

Lur mig om ikke ts barn vil komme lidt oftere ved præsentationen af en ny kæreste. i så fald ville jeg hellere tilbyde en ekstra madras på gulvet, frem for at "vende barnet" til at sove selv. 

Anmeld Citér

29. november 2016

Ena

Anonym skriver:

Hej alle  

den lykkelige sag er den at jeg har fundet mig en helt igennem fantastisk kæreste han har endnu ikke mødt børnene, men det sker nok efter jul. Vi har kendt hinanden  i 5mdr nu

vi bor dog ret langt fra hinanden, så det bliver nok sådan rimelig hurtigt noget med at han overnatter også når børnene er her - hvis de altså kommer fint overens hvilket jeg har en god fornemmelse af  

meeeen! Den store på 5 kommer ind hver nat.. Jeg tænker det ikke er fedt for hverken kæreste eller barn at sove i samme seng halvdelen af natten..

hvad stiller man op med det? Jeg vil jo ikke have at min søn føler sig afvist til fordel for kæresten, men samtidig skal der jo også være plads til kæresten..

nogen erfaringer, tips og tricks??  

Jeg ved ikke om du overhovedet kan bruge det her til noget, men... Min far kom ind i min mors og min storesøsters liv da min søster var 3-4 år. Min far har altid elsket børn i sengen, både eget og bonusbarn, og vi sov faktisk alle sammen sammen i ret mange år. Vi havde godt nok også en giga seng, som vist var flere seng, der var sat sammen. Det var simpelt hen så hyggeligt, og jeg husker tydeligt, hvor trist det var, da min søster blev for gammel til at gide det pjat mere. 

Måske har du mødt en mand, som min far - who knows.

Anmeld Citér

29. november 2016

Anonym

Tin skriver:

Det var ellers noget af et postulat !!

Min mand og jeg er da gift endnu. vi har 5 børn og i 21 år har vores seng været en tryg base for vores børn.

Alle vores børn er i perioder kommet listende ind i smørhullet om natten. og det har de alle fået lov til. nogle nætter har det været både varmt og trangt , men både min mand og jeg har været enige om, at hvis børnene kom ind om natten var det fordi de havde behov for os og ikke for at genere. 

Lur mig om ikke ts barn vil komme lidt oftere ved præsentationen af en ny kæreste. i så fald ville jeg hellere tilbyde en ekstra madras på gulvet, frem for at "vende barnet" til at sove selv. 

Nu er det så ret stor forskel på om det er ens barn eller en andens. En ny kæreste elsker ikke et barn som han ikke kender, og vil derfor måske ikke være lige så tolerant. At et barn ikke sover hos en betyder altså ikke mangel på tryghed. 

Jeg synes bare at det er synd at barnet kommer til at føle sig smidt ud af soveværelse af den nye kæreste, istedet for at man vænner barnet til det før. Man kan i hvert fald ikke formode at en ny kæreste synes det er fantastisk med et barn i sengen. 

Og før nogen skriver at man skal sætte barnet behov højest - så er det også i barnets interesse at moren finder kærlighed og bliver glad på den front. ... og der er i hvert fald med min erfaring en del der synes børn k sengen er irriterende (specielt når det er den nye kærestes)

Anmeld Citér

29. november 2016

TNBC

Anonym skriver:

Nu er det så ret stor forskel på om det er ens barn eller en andens. En ny kæreste elsker ikke et barn som han ikke kender, og vil derfor måske ikke være lige så tolerant. At et barn ikke sover hos en betyder altså ikke mangel på tryghed. 

Jeg synes bare at det er synd at barnet kommer til at føle sig smidt ud af soveværelse af den nye kæreste, istedet for at man vænner barnet til det før. Man kan i hvert fald ikke formode at en ny kæreste synes det er fantastisk med et barn i sengen. 

Og før nogen skriver at man skal sætte barnet behov højest - så er det også i barnets interesse at moren finder kærlighed og bliver glad på den front. ... og der er i hvert fald med min erfaring en del der synes børn k sengen er irriterende (specielt når det er den nye kærestes)

Ja selvfoelgelig er der forskel paa egne og andres, men hvis mit barn har brug for at sove inde hos mig, I mit eget hus, faar det ogsaa lov.
Hvis ens kaereste ikke kan acceptere et barn I sengen(der er nogen der har brug for trygheden, og det skal barnet have lov til)

Jeg ville fortaelle min kaereste, at mit barn kommer ind om natten, maaske ikke hver nat, men det sker. Du kan vaelge laegge barnet paa den side, hvor kaeresten ikke ligger.

Hvis man finder sammen med en med boern, saa maa man tage det med det der kommer. Man skal jo vaenne sig til meget, med et enlig mor/far...

Nej det er at moren/faren er glad, ikke alle har brug for mand/kvinde.. Og hvis man skal finde en kaereste, skal han da ogsaa acceptere hvordan de goer tingene(ja, ogsaa den anden vej) I ens eget hjem, de kan jo ikke brokke sig. Ingen skal fortaelle mig hvad jeg goer I mit eget hjem. Og som andre siger, bare fordi et barn vil sove med sin mor, behoever det ikke at oedelaegge noget, barnet behoever jo ikke ligge imellem dem.

Anmeld Citér

29. november 2016

Mortilah

Jeg ville også prøve at afvænne fra nu af sådan at du ikke først begynder når kæresten introduceres. Det er i starten grænseoverskridende at dele seng med et endnu "fremmed" barn.. alle skal lige lære hinanden at kende..

Jeg er bonusmor, jeg sover for det meste i ingenting eller bare et par trusser. Hos os kommer der altid én eller 4 ind og putter aften og morgen. Lige fra 1-11 år. Jeg synes det er det bedste i hele verden. Dog synes jeg det er så irriterende når e t af børnene snorker for så kan jeg ikke sove

Men jeg elsker at de er der. 

Anmeld Citér

29. november 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Har vist heller ikke skrevet at børn mangler tryghed hvis de ikke sover ved forældrene !?

Er klar over at der er forskel mellem egne og andres børn, men mener nu stadig at en madras på gulvet er bedre end et ulykkeligt barn . ...især om natten. 

Og tænker...jeg ville have svært ved at lukke en mand ind i mit hjem, der ikke kunne tolerere vores sovevaner . for kan ikke undgå at tænke: hvad bliver så det næste der skal ændres......

Anmeld Citér

30. november 2016

et-ønske

Anonym skriver:

Jeg ville nok prøve at vænne barnet til at sove for sig selv nu. Så virker det ikke som om at det er pga ny kæreste, men fordi han er stor nu. 

Du kommer til at ødelægge forholdet ved at have et barn i sengen hver dag. Jeg har hørt mange forsøge ... men mændene bliver på sigt godt trætte af det (specielt når det ikke er deres barn). Og jeg vil mene at et barn på 5 burde kunne sove trygt selv.

Fuldstændig enig 

Anmeld Citér

30. november 2016

Babilooo

Jeg synes nu ikke det handler om at "hvad bliver det næste der skal ændres". Når der kommer en ny mand eller kvinde ind i en familie er der ting der ændrer sig ... evt også sovevaner. Det er naturligt at ting ændre sig. Man finder en fælles måde man gør ting på. 

jeg sover fx. meget dårligt i ske og helst under egen dyne. Hvis der kom er barn i sengen ville jeg ikke få lukket et øje. 

Det er jo fint hvis manden synes det er det bedste at man ligger 4 i ske. Men der er mange hvor det ikke lige vil være den bedste start...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.