Ny kæreste og børn i sengen.. Hvad gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.234 visninger
24 svar
57 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2016

Anonym trådstarter

Hej alle  

den lykkelige sag er den at jeg har fundet mig en helt igennem fantastisk kæreste han har endnu ikke mødt børnene, men det sker nok efter jul. Vi har kendt hinanden  i 5mdr nu

vi bor dog ret langt fra hinanden, så det bliver nok sådan rimelig hurtigt noget med at han overnatter også når børnene er her - hvis de altså kommer fint overens hvilket jeg har en god fornemmelse af  

meeeen! Den store på 5 kommer ind hver nat.. Jeg tænker det ikke er fedt for hverken kæreste eller barn at sove i samme seng halvdelen af natten..

hvad stiller man op med det? Jeg vil jo ikke have at min søn føler sig afvist til fordel for kæresten, men samtidig skal der jo også være plads til kæresten..

nogen erfaringer, tips og tricks??  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2016

Anonym

Jeg ville nok prøve at vænne barnet til at sove for sig selv nu. Så virker det ikke som om at det er pga ny kæreste, men fordi han er stor nu. 

Du kommer til at ødelægge forholdet ved at have et barn i sengen hver dag. Jeg har hørt mange forsøge ... men mændene bliver på sigt godt trætte af det (specielt når det ikke er deres barn). Og jeg vil mene at et barn på 5 burde kunne sove trygt selv.

Anmeld Citér

29. november 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej alle  

den lykkelige sag er den at jeg har fundet mig en helt igennem fantastisk kæreste han har endnu ikke mødt børnene, men det sker nok efter jul. Vi har kendt hinanden  i 5mdr nu

vi bor dog ret langt fra hinanden, så det bliver nok sådan rimelig hurtigt noget med at han overnatter også når børnene er her - hvis de altså kommer fint overens hvilket jeg har en god fornemmelse af  

meeeen! Den store på 5 kommer ind hver nat.. Jeg tænker det ikke er fedt for hverken kæreste eller barn at sove i samme seng halvdelen af natten..

hvad stiller man op med det? Jeg vil jo ikke have at min søn føler sig afvist til fordel for kæresten, men samtidig skal der jo også være plads til kæresten..

Det eneste du i grunden kan gøre er vel at forsøge at vænne barnet til at sove i egen seng. Nu, inden de møder kæresten, så det ikke bliver på grund af ham.

Men altså, jeg var på et tidspunkt sammen med en mand der havde 3 børn, hvor den yngste på 3 hver nat (også når jeg sov der) kom ind i sengen på et eller andet tidspunkt. Måske er det fordi jeg selv har barn, men jeg synes på ingen måde det var et problem. Hun forstyrrede ikke når hun bare lige så stille listede ind i sengen, og lå stille hele natten. Det eneste der forstyrrede var når den mellemste på 6 også kom ind, og vi pludselig lå 4 mand i en dobbelt seng. - Eller 5 hvis min datter også var med

Anmeld Citér

29. november 2016

God-mor

Anonym skriver:

Jeg ville nok prøve at vænne barnet til at sove for sig selv nu. Så virker det ikke som om at det er pga ny kæreste, men fordi han er stor nu. 

Du kommer til at ødelægge forholdet ved at have et barn i sengen hver dag. Jeg har hørt mange forsøge ... men mændene bliver på sigt godt trætte af det (specielt når det ikke er deres barn). Og jeg vil mene at et barn på 5 burde kunne sove trygt selv.

Sikke en generalisering at skrive at alle forhold går i stykker fordi der er børn i sengen hver dag, og at det er mændende der ikke gider det i længden. Jeg kender da ikke nogle hvor det er gået så galt pga børn i sengen. Jeg er enig i at det er godt at prøve nu at lære barnet at sove natten igennem på eget værelse, når mor har fået en ny kæreste, men det er voldsomt at konkludere at alle forhold ødelægges i længden af et barn i sengen. Blot min mening 

Anmeld Citér

29. november 2016

Babilooo

Sikke en generalisering at skrive at alle forhold går i stykker fordi der er børn i sengen hver dag, og at det er mændende der ikke gider det i længden. Jeg kender da ikke nogle hvor det er gået så galt pga børn i sengen. Jeg er enig i at det er godt at prøve nu at lære barnet at sove natten igennem på eget værelse, når mor har fået en ny kæreste, men det er voldsomt at konkludere at alle forhold ødelægges i længden af et barn i sengen. Blot min mening 

Ok blev måske for generaliserende. Men jeg kender de første 5 forhold som er stoppet eller haft store diskussioner pga børn der kommer ind. Jeg kender kind til mænd der har sagt fra overfor kvinden. Men jeg tror nu også at man som kvinde kan få nok af børn i en seng - specielt dem der ikke er ens egne. Jeg ville aldrig løbe an på en stor forståelse og hellere øve barnet i at sove alene før den nye kæreste kommer.

Anmeld Citér

29. november 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Hvis en mand brokkede sig over mit barn var i sengen var han smidt ud til højre

Anmeld Citér

29. november 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Hej alle  

Enten skal du lære barnet det nu eller også må din kæreste acceptere at det er sådan. 

I øvrigt mener jeg ikke at manden er rigtig for en hvis han ikke kan acceptere det og så havde jeg smidt ham ud. 

Barnet kommer hel sikkert ind fordi det søger tryghed. 

Min kæreste måtte bare acceptere at sådan var det. Min datter kom ind og sov. Hun skal altid falde i søvn i sin egen seng men må gerne komme ind i løbet af natten. I en periode sov hun fast i sin egen seng og havde en ugentlig sove dag inde ved os. Det fungere også rigtig godt. Men her den sidste måned til to er hun kommet ind hver dag. Måske fordi at jeg er gravid og så sover hun ekstra tryghed og bekræftelse. Og det skal hun da have. 

Synes slet ikke det har ødelagt noget mellem min kæreste og jeg. Tværtimod elsker jeg ham mere fordi han kan sætte sig ind i min datter følelser. Hun bliver i øvrigt 7 næste måned. 

Men hvis barnet absolut skal ud så gør det inden han begynder at overnatte

Anmeld Citér

29. november 2016

Carina:-)

Her forventer vi ikke at børnene skal lære noget vi voksne ikke kan/vil.

Jeg vil gerne sove sammen med nogen og det vil de fleste mennesker da det ligger i vores instinkter at man er mindst sårbar overfor trusler hvis man er i flok.

Så hvis det ikke kan lade sig gøre at samsove synes jeg du skal tilbyde en madras i nærheden så dit barns behov for tryghed bliver hørt.

Her har vi altid samsovet og det har hverken kostet forholdet eller sexlivet . 

Man kan nemlig godt knalde andre steder og på andre tidspunkter end kl 22 midt i sengen.

Anmeld Citér

29. november 2016

God-mor

Ok blev måske for generaliserende. Men jeg kender de første 5 forhold som er stoppet eller haft store diskussioner pga børn der kommer ind. Jeg kender kind til mænd der har sagt fra overfor kvinden. Men jeg tror nu også at man som kvinde kan få nok af børn i en seng - specielt dem der ikke er ens egne. Jeg ville aldrig løbe an på en stor forståelse og hellere øve barnet i at sove alene før den nye kæreste kommer.

Der tror jeg så det er mere et tilfælde at du kender så mange par, hvor det er et så stort problem. Nu er mig og min datters far sammen, og derfor er der ikke børn som ikke er vores egne, men vores datter på 3.5 sover i vores seng og det påvirker ikke vores forhold negativt. Vi er intime andre steder eller også ligger en af os i midten, så vi kan være tætte. Men det er selvfølgelig noget andet højst sandsynligt når barnet kun er den ene parts. Det kan jeg godt følge. Men det behøver slet ikke blive et issue.. Det kommer måske helt naturligt når kæresten begynder at overnatte der, at barnet så begynder ikke at komme i samme grad som før. 

Anmeld Citér

29. november 2016

mpr

Anonym skriver:

Hej alle  

Du sætter det med at sove i egen seng hele natten i værk FØR kæresten begynder at komme og sove. Så kobler barnet ikke de to ting sammen. 

Så er det selvfølgelig hårdt for dig at skulle op og følge ham tilbage i sengen hver gang, men hvis du ikke vil have din kæreste skal sove på sofaen eller at barnet bebrejder ham det at der kom ændringer, så er det nok den vej du skal gå 

Altså nu ved jeg ikke hvordan din kæreste gør, men jeg sover altså i bar røv og det ville være for grænse overskridende at sove i seng med mandens barn så og hvis hun vidste det så nok også grænse overskridende for hende.. Kan ikke sove med nattøj længere er den bare ikke.. Hun er kommet ind ganske få gange om morgenen, fordi mor praktiserede samsovning, men min mand har altid holdt på at børn skal sove på værelset hele natten.. Så heldigvis for det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.