Hold da op en lille stædig pige du har og jeg som troede min den første var stædig. Jeg må indrømme jeg havde trukket grænsen ved at mit barn kun ville amme liggende, så var jeg jo låst fast i mit eget hjem eller et hjem med mulighed for vi lagde os ned. Stod jeg i din situation så havde jeg sat alle sejl ind på at kunne amme siddende, max to dage så har hun lært det med garanti hvis du er mere stædig end hende og kun tilbyder mad mens du sidder op og ja det er møg hårdt at mangle søvn i to dage eller i hvertfald sammenhængende søvn men det er det hele værd. Du vil kunne være alle steder og endda være social mens hun ammer og du vil kunne sidde op om natten og kræve af dig selv at du er vågen mens hun spiser så du kan få lagt hende ordentligt og du kan få lov at sove tungt.
Udover det så tænker jeg du skal tale med læge om at få taget prøver om der er vitamin mangel eller lignende og er der ikke så må du finde metoder der gør du kan holde dig vågen og tilvænne dig til at kunne klare dig med 2 timer og så være vågen, for en ting er nu med amningen men der kommer også andre nætter som er langt værre, natten hvor hun er konstant vågen pga tænder, natten hvor hun vågner hele tiden fordi hun har ondt i ørene, natten hvor hun vågner og kaster op og man skal være frisk på et splitsekund fordi hun er bange osv osv. Min den mindste er 6 år er startet i skole og vi har stadig nætter med mareridt, med sygdom osv som gør min søvn er sparsom og afbrudt og hvor jeg lå tilsidesætte mine behov for at give mine børn tryghed. Så op på hesten og få hjælp og råd til hvordan pokker kan du lære dig selv at være frisk også selvom du kun har sovet to timer og bliver vækket, hvordan kan du lære dig selv at være vågen en halv time og amme og senere at trøste.
Anmeld
Citér