Jeg hører ikke min baby om natten..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2016

Karina84

Jeg tænker hvad gør i om dagen når hun skal ammes, hvis hun kun vil ammes mens du ligger ned? Hvad med når du er i skole? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hun skal jo bare vænnes til flasken. Prøv med forskellige flasker og forskellige suttehoveder. Til sidst tager hun den. Det er så vigtigt at far kan tage natte tjansen når du ikke selv kan. Det er så farligt for barnet for ikke at tale om synd at det skal ligge og skrige igennem uden du hører det og kan udsættes for farlige situationer som det med lampen :-( 

men tænk sådan her på det. Hvad hvis du ikke kunne amme? Ikke have næring nok f.eks så var du jo tvunget til at give flaske. 

Jeg ville hvis jeg var dig give flasken et forsøg mere og så ville jeg sidde helt oprejst ved amning. Og vække far der så kunne overvåge og ligge baby i tremmeseng når hun var færdig hvis du skulle være faldet i søvn.

held og lykke med det. :-)

Tro mig.. Flasken gider hun ikke. Jo 30 ml. Og så det slut. Hun får næsten kun grød når jeg ikke er der, pga af det. Ved ikke lige hvad vi havde gjort hvis jeg ikke havde næring nok. Der er jo bare børn der ikke gider det. Hun tager heller ikke sut.

Hun vil heller ikke sidde op og amme  

Men far må jo bare overvåge, hvis problemet forsætter.

Tak  

Anmeld Citér

20. november 2016

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Jeg tænker hvad gør i om dagen når hun skal ammes, hvis hun kun vil ammes mens du ligger ned? Hvad med når du er i skole? 

Jamen så går vi ind i seng og ammer. Ligeledes når vi er nogle steder, så må jeg jo ligge mig ned. Hun kan til nøds blive sat op, men det er sjældent hun gider det.

Når jeg er i skole, får hun primært grød nu. 

Anmeld Citér

20. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tro mig.. Flasken gider hun ikke. Jo 30 ml. Og så det slut. Hun får næsten kun grød når jeg ikke er der, pga af det. Ved ikke lige hvad vi havde gjort hvis jeg ikke havde næring nok. Der er jo bare børn der ikke gider det. Hun tager heller ikke sut.

Hun vil heller ikke sidde op og amme  

Men far må jo bare overvåge, hvis problemet forsætter.

Tak  

Og det tager hende gerne en 5 min. - halv time. Hun kan ikke rigtig finde ud af det.. 

Anmeld Citér

20. november 2016

Anonym

Hej kære mødre. Jeg har et problem.. Jeg hører ikke min snart 5 mdr. gamle baby, om natten. Nogle gange hører jeg hende, men falder i søvn igen. Andre gange er jeg heldig at jeg får stukket en babs i munden på hende. Dette sker tit.. Men efter jeg nu er startet i skole, sker det mere og mere, at jeg simpelthen ikke engang vågner. I nat skete det som bare ikke måtte ske. Min mand skulle hente min bror, der bor her pt. Han kører, og der er jeg allerede ved at falde i søvn, velvidende om, at baby nok ikke falder i søvn. Og så sover jeg..... Fik så at vide i dag, at hun har fået flyttet sig, med hovedet over i bedsidecrippen (hun sover ved siden af mig), med hovedet lige ved lampen. Hendes hovede var bare én stor vandpyt. Og har ikke registreret en skid. Spørg mig lige om min samvittighed...  Jeg hader det! Jeg føler mig som verdens værste mor. 

Jeg har altid sovet igennem flere alarmer. Igennem alt! Men "det ændre sig når den lille kommer".. NEJ! 

Hvad kan jeg gøre? 

Man kommer langt med tålmodighed og en positiv tankegang! Især når det omhandler børn. 

Du nedlægger alle forslag. Hvad er alternativet? At hun bare skal skige? 

Tror ikke der er nogen her inde der kan hjælpe dig, når du har den holdning du har. 

Anmeld Citér

20. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Som skrevet længere oppe, kan det bare ikke rigtig lade sig gøre, ikke at samsove. Hvis hun falder i søvn i egen seng, falder jeg bare i søvn når hun så skal have mad.. Har aldrig rullet over hende eller lign. 

Tidligere i seng: Dur heller ikke rigtig. Når jeg først er gået i seng, kan jeg ikke vågne en time efter, for at putte datter. Hun sover først til nat 22-23 tiden. 

Før skole, var det også sådan.. 

Nu ammede jeg ikke min datter, men løsningen må være at du så rejser dig og ammer siddende i sofaen. 

Jeg havde samme problem og har det stadig. Heldigvis var min datter flaskebarn, så min kæreste tog hende de fleste gange og ellers vækkede han mig. Hun skulle virkeligt være ulykkelig før jeg kunne høre hende. 

I dag sover jeg ret tit over om morgenen fordi jeg ikke kan høre mit vækkeur. I starten af ugen sov jeg over, min kæreste og svigerfar ringede 26 gange og min svigerfar bankede på døren 4 gange før jeg vågnede. Ingen af børnene vågnede heller. 

Anmeld Citér

20. november 2016

Flødebollen

Anonym skriver:

Og det tager hende gerne en 5 min. - halv time. Hun kan ikke rigtig finde ud af det.. 

Hvis hun får grød og ikke vil flasken vil jeg forsøge mig med udmalkning og give mælk på medicinglas.  Hun kender lidt teknikken fra fast  føde spisesituationerne

og -  måske vil hun ikke ammes anderledes / men når hun bliver sulten nok skal hun nok spise. Hvor 'ihærdig'  er du ved de forskellige ændringer. Det st starte på flaske er krævende på alle parametre - alternativt må du jo trappe ud af amningen..? 

Anmeld Citér

20. november 2016

HPH

Anonym skriver:

Ofte vågner jeg når det er så vildt. Men det sker da at jeg bare sover, så manden må vække.

Samsovning er pt eneste mulighed, da jeg ammer liggende. Hun vil  IKKE tage flaske, så det er ingen mulighed. Jeg har  ALDRIG rullet på hende eller noget. Der er jeg meget opmærksom- men jeg er enig med dig. Vi havde ellers snakket om at hun skulle over i bedside/tremmeseng, men jeg falder jo i søvn, når jeg så har givet hende mad anyways, og igen, far kan slet ikke hjælpe med mad der. 

Tager ikke medicin.. Har ikke søvnapnø (er der ikke en slags?). Det har min mand.. Men måske der er noget andet. Kan være jeg skulle opsøge en.

Kan da nok godt skrive en besked til sp.. 

Fordi du ammer kan hun da godt sove i sin egen seng ved siden af din. Det gjorde min datter da. Faktisk kom hun på eget værelse som 3 mdr, så gik jeg derind og ammede.

det dur dog ikke for dig at fjerne baby fra rummet da du så nok slet ikke hører hende, men tror det er vigtigt at du er helt vågen når du ammer og så ligger hende tilbage i egen seng.

det andet lyder farligt synes jeg.

forstår godt du er fustreret, men dårlig mor er du ikke 

Anmeld Citér

20. november 2016

lineog4

Hold da op en lille stædig pige du har og jeg som troede min den første var stædig. Jeg må indrømme jeg havde trukket grænsen ved at mit barn kun ville amme liggende, så var jeg jo låst fast i mit eget hjem eller et hjem med mulighed for vi lagde os ned. Stod jeg i din situation så havde jeg sat alle sejl ind på at kunne amme siddende, max to dage så har hun lært det med garanti hvis du er mere stædig end hende og kun tilbyder mad mens du sidder op og ja det er møg hårdt at mangle søvn i to dage eller i hvertfald  sammenhængende søvn men det er det hele værd. Du vil kunne være alle steder og endda være social mens hun ammer og du vil kunne sidde op om natten og kræve af dig selv at du er vågen mens hun spiser så du kan få lagt hende ordentligt og du kan få lov at sove tungt. 

Udover det så tænker jeg du skal tale med læge om at få taget prøver om der er vitamin mangel eller lignende og er der ikke så må du finde metoder der gør du kan holde dig vågen og tilvænne dig til at kunne klare dig med 2 timer og så være vågen, for en ting er nu med amningen men der kommer også andre nætter som er langt værre, natten hvor hun er konstant vågen pga tænder, natten hvor hun vågner hele tiden fordi hun har ondt i ørene, natten hvor hun vågner og kaster op og man skal være frisk på et splitsekund fordi hun er bange osv osv. Min den mindste er 6 år er startet i skole og vi har stadig nætter med mareridt, med sygdom osv som gør min søvn er sparsom og afbrudt og hvor jeg lå tilsidesætte mine behov for at give mine børn tryghed. Så op på hesten og få hjælp og råd til hvordan pokker kan du lære dig selv at være frisk også selvom du kun har sovet to timer og bliver vækket, hvordan kan du lære dig selv at være vågen en halv time og amme og senere at trøste. 

Anmeld Citér

20. november 2016

Anonym

Anonym skriver:

Som skrevet længere oppe, kan det bare ikke rigtig lade sig gøre, ikke at samsove. Hvis hun falder i søvn i egen seng, falder jeg bare i søvn når hun så skal have mad.. Har aldrig rullet over hende eller lign. 

Tidligere i seng: Dur heller ikke rigtig. Når jeg først er gået i seng, kan jeg ikke vågne en time efter, for at putte datter. Hun sover først til nat 22-23 tiden. 

Før skole, var det også sådan.. 

Først og fremmest skal du give hende en soverytme.. Og den soverytme skal du også indstille dig på.. Det er ikke umuligt at få en baby til at sove.. De sover måske 15 min første gang også 30 min.. Ligepludselig sover de faktisk tungt og vænner sig til den sovetidspunkt... Med hensyn til at ligger hende ved siden af dig er en dårlig ide fra mit synspunkt, det kan godt være du ikke har rullet over hende eller noget men (håber det ikke sker) det kan jo ske? Og hun bliver mere vant til at du skal sove hos hende om natten.. Jo ældre de bliver jo sværer bliver det for dem at sove i sin egen tremmeseng... Plus hun er jo i den månede de bevæger sig sygt meget om natten... Jeg vil bare sige du skal passe på.. Alt kan ske... Synes også du skal til lægen og få blodprøve på om du mangler et eller andet..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.