Søskende inde for samme årstal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2016

lineog4

Anonym skriver:

Har en på 4,5 år. Hver anden uge, Og jeg ønsker kun 2 børn mere, ligesom min mand.. og når jeg ser på familie medlemmer der har børn med 3-4 år i mellem sig så giver det mig bare endnu mere lysten til at få to børn meget tæt på hinanden netop fordi jeg også tror at de så får meget mere glæde af hinanden. 

Jeg er helt sikkert stadig huk på at forsøge med nr to så snart nr 1 er ude 

Okay jeg troede du stod midt i det, for ærligt jeg ville aldrig selv planlægge to børn så tæt på hinanden. Jeg har set flere søskendepar meget tæt på hinanden hvor drengen var ældst og han led under lillesøster overhalede ham indenom på en del punkter. Og jeg har set søskendepar tæt på hinanden som ikke kunne fordrage hinanden præcis på samme måde som når de var langt fra hinanden, så argumentet om de får mest med hinanden er ikke nødvendigvis holdbart. 

Men når det er skrevet så vent da med at tage stilling til det hele før du ligger med barn nummer 1 i armene, den lykkerus gør man kan glemme alt andet også både sex og fremtidige søskende  og måske du endda får en kæmpe beskyttertrang som gør du på ingen måde kunne forestille dig at skulle dele dig til en anden baby. Måske er du sindsyg træt af at være gravid, måske er din mand sindsyg træt af du er gravid, måske den store reagerer voldsomt og I får hænderne fulde osv osv osv. Livet er skønt at drømme og planlægge om, men når det kommer til stykket især når det handler om følelser og børn så må man følge flowet. 

Held og lykke med familieforøgelse 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2016

Benjamins'mor

Jeg har ikke prøvet med så kort mellemrum og ville bestemt heller ikke få det bevidst. 

Vi har 2 år og 9 mdr ca i mellem storebror og lillesøster og de får bare så meget glæde af hinanden - men de skændes også og det tror jeg alle søskende gør. 

Anmeld Citér

12. november 2016

Mo9ca

AnoMom skriver:

Jo jo men så skal man da også være afsindig heldig at blive gravid med det samme og hvad er chancerne for det?:-)

Jeg blev gravid i første hug med de to første og der er 11/2 år mellem dem. 

Så vi må åbenbart være afsindigt heldige

Anmeld Citér

12. november 2016

nielsen80

Jeg kender ikke nogle med så kort i mellem, men er sikker på de findes. I teorien kan det jo lade sig gøre, hvis man altså har æl hurtigt efter sin fødsel. Jeg selv fik ikke mens før 7-8mdr efter fødsel,  og det er vist ikke unormalt. Desuden råder lægerne til man ikke har ubeskyttet sex før 8uger efter fødsel, hovedsaglig pga af infektionfare, men tror heller ikke nødvendigvis kroppen har super godt af at blive gravid SÅ hurtig igen.

Jeg misunder ofte dem med børn tæt på hinanden - vi har svært ved at blive gravide, så har ikke selv kunne gøre det. Men vil sige, tror sagtens ens børn kan få meget ud af hinanden med f.eks 1,5 år i mellem dem, også kan din krop nå at komme lidt ovenpå

Fordelen ved at have flere år i mellem - som der bliver med mine - er, at energien 100% er der til en baby, den store kan behovsudsætte uden problemer og forstår meget bedre, hvorfor mor måske ikke lige er på konstant. 

Der er fordele og ulemper ved børn tæt på hinanden, såvel som der er når de har flere år imellem sig. Men pas nu lige på kroppen også, en graviditet kan være meget hård, og er sikker på, hvis man har et spædbarn i mens, så kan det være endnu hårdere!

Anmeld Citér

12. november 2016

AnoMom

Mo9ca skriver:

Jeg blev gravid i første hug med de to første og der er 11/2 år mellem dem. 

Så vi må åbenbart være afsindigt heldige

Det er jo heller ikk inde for samme kalender år så

Anmeld Citér

1. oktober 2018

Hvem?

Anonym skriver:

Er der nogen herinde der har børn inde for samme årstal? Ikke tvillinger. 

Fordele/ulemper? 

Vil i fortælle lidt om det. :-) 

Jeg har! Mine de to ældste, er begge fra 2010, og ikke tvillinger 

Anmeld Citér

2. oktober 2018

Soonmom

Hvem? skriver:

Jeg har! Mine de to ældste, er begge fra 2010, og ikke tvillinger 

Tråden er snart 2 år gammel? 

Anmeld Citér

2. oktober 2018

Hvem?

Soonmom skriver:

Tråden er snart 2 år gammel? 

Ha, det så jeg ikke 

Anmeld Citér

2. oktober 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg kender 2 der, har 2 piger med 11 mdr imellem. 

Det ene sæt piger går i samme klasse. 

Det andet sæt piger går nu i 7 og 8 klasse. Deres forældre fik valget mellem samme klasse eller hver deres overgang. 

Begge dele har fungeret rigtig fint. Vh Stine 

Anmeld Citér

3. oktober 2018

NRO

AnoMom skriver:

Jo jo men så skal man da også være afsindig heldig at blive gravid med det samme og hvad er chancerne for det?:-)

Det kan man da sagtens. Jeg er tre gange blevet gravid i ''første hug''. ☺��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.