Søskende inde for samme årstal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.830 visninger
49 svar
55 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. november 2016

Anonym trådstarter

Er der nogen herinde der har børn inde for samme årstal? Ikke tvillinger. 

Fordele/ulemper? 

Vil i fortælle lidt om det. :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Er der nogen herinde der har børn inde for samme årstal? Ikke tvillinger. 

Fordele/ulemper? 

Vil i fortælle lidt om det. :-) 

Kan det overhovedet lade sig gøre tænker jeg? Jeg mener der er jo lige en bagetid på 9 mdr så med mindre man føder senest februar og bliver gravid igen senest en mdr efter :-) 

Anmeld Citér

11. november 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er en herinde der fik drenge i samme årstal

Anmeld Citér

11. november 2016

Julemusen

Nej men jeg har to drenge med 13 måneder imellem en fra januar en fra februar året efter. 

Men jeg kan se nogle problemer i søskendeforholdet hvis man fik to indenfor samme år og hvor børnene kom til at følge hinanden som "tvillinger". Den ældste vil blive set yngre end den er og den yngste vil blive set ældre når de skal følges ad i børnehaven og skolen. hvis min yngste var født i december så havde jeg helt sikkert valgt skoleudsættelse for at de ikke skal følges ad. den yngste vil altid skulle hænge i for at kunne følge med den store og årgangen. ikke føle sig gid nok til mange ting da der er en lidt ældre storebror at spejle sig i. 

Anmeld Citér

11. november 2016

Abracadabra

Jeg har 2 døtre med hele 23 mdr imellem. Det var rædselsfuldt det første halvandet år. 

Anmeld Citér

11. november 2016

TNBC

AnoMom skriver:

Kan det overhovedet lade sig gøre tænker jeg? Jeg mener der er jo lige en bagetid på 9 mdr så med mindre man føder senest februar og bliver gravid igen senest en mdr efter :-) 

Der er tolv måneder, hvis du føder jan, feb eller marts, så kan føde okt-dec samme år.

Kender nogen der fik en pige i feb og en dreng i dec.. så kan det sagtens

Anmeld Citér

11. november 2016

Carina:-)

Har en bekendt der fik med 10 mdr imellem.  

det var synd for både børn og forældre og især mor har fortrudt det mange gange . 

Både pga den dårlige samvittighed over for begge børn og fordi det sled på hele familien . 

Jeg fik et familiemedlem i pleje der var samme alder som min søn da de begge var under et år og det var så usigeligt hårdt de første 2 år så personligt ville jeg aldrig få børn med så kort aldersforskel for lige gyldigt hvad så betaler især den ældste som jo er en baby endnu prisen.

Anmeld Citér

11. november 2016

AnoMom

TNBC skriver:

Der er tolv måneder, hvis du føder jan, feb eller marts, så kan føde okt-dec samme år.

Kender nogen der fik en pige i feb og en dreng i dec.. så kan det sagtens

Jo jo men så skal man da også være afsindig heldig at blive gravid med det samme og hvad er chancerne for det?:-)

Anmeld Citér

11. november 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AnoMom skriver:

Jo jo men så skal man da også være afsindig heldig at blive gravid med det samme og hvad er chancerne for det?:-)

Der er en ok chance for at blive gravid i første cyklus - jeg har læst et sted, at den er på 15-20 procent, så det sker for hver femte eller sjette kvinde. Jeg er selv blevet gravid i første "hug" alle tre gange - det er slet ikke så usædvanligt. Så er der selvfølgelig også den faktor, at der kan gå en del mdr. før første ægløsning efter en fødsel, men det er langt fra umuligt. Jeg kender selv to par, der har under et år mellem deres børn. 

Anmeld Citér

11. november 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Erfaringer som du søger ts har jeg ikke, men er det noget du står i ?. 

Det sker jo ikke ret tit, men kan jo godt forekomme. Hvis barn et er fra først i januar og mor bliver gravid igen i februar marts måned, så kan barn 2 jo godt nå at komme inden årsskiftet. Eller at barn 2 bliver "lavet" lidt senere på året, men så bliver født som præmatur baby.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.