Søskende inde for samme årstal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Abracadabra skriver:

Jeg har 2 døtre med hele 23 mdr imellem. Det var rædselsfuldt det første halvandet år. 

Jeg har 14 mdr. mellem mit andet og mit tredje barn, og det var fantastisk. Det er jo individuelt og afhængigt af mange faktorer, hvordan det forløber og opleves. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2016

lineog4

AnoMom skriver:

Jo jo men så skal man da også være afsindig heldig at blive gravid med det samme og hvad er chancerne for det?:-)

Jeg har 11 mnd mellem mine to børn og kunne i realiteten have været kun 10 men vi ville ikke forsøge den første måned efter jeg fik mens (fik jeg præcis 28 dage efter fødslen men havde også fået mælkestoppiller som vist nok gøre noget ved systemet) fordi den mens havde været en voldsom oplevelse og vi ville lige bære helt sikre på der ikke var noget galt. Nu var den ene så fra november så ikke muligt at få i samme kalenderår, men havde hun været fra januar, så havde lillebror kommet i december og vi var faktisk 3 fra mit efterfødselsgymnastik der gjorde det samme (nu var det jo så også en anderledes situation da vi alle havde mistet så vi forsøgte).

Anmeld Citér

11. november 2016

Kløver

Lige knap, jeg har 2 sæt pseudo'er med hhv 13 og 14 mdr imellem  

Anmeld Citér

11. november 2016

AnoMom

Mor og meget mere skriver:

Der er en ok chance for at blive gravid i første cyklus - jeg har læst et sted, at den er på 15-20 procent, så det sker for hver femte eller sjette kvinde. Jeg er selv blevet gravid i første "hug" alle tre gange - det er slet ikke så usædvanligt. Så er der selvfølgelig også den faktor, at der kan gå en del mdr. før første ægløsning efter en fødsel, men det er langt fra umuligt. Jeg kender selv to par, der har under et år mellem deres børn. 

Har da heller ikke sagt det er umuligt? Jeg spørger om det overhovedet kan lade sig gøre og hvis det kan hvor stor chancen for det er. Det er alt :-)

Anmeld Citér

11. november 2016

AnoMom

lineog4 skriver:

Jeg har 11 mnd mellem mine to børn og kunne i realiteten have været kun 10 men vi ville ikke forsøge den første måned efter jeg fik mens (fik jeg præcis 28 dage efter fødslen men havde også fået mælkestoppiller som vist nok gøre noget ved systemet) fordi den mens havde været en voldsom oplevelse og vi ville lige bære helt sikre på der ikke var noget galt. Nu var den ene så fra november så ikke muligt at få i samme kalenderår, men havde hun været fra januar, så havde lillebror kommet i december og vi var faktisk 3 fra mit efterfødselsgymnastik der gjorde det samme (nu var det jo så også en anderledes situation da vi alle havde mistet så vi forsøgte).

Okay vildt nok. Troede matematisk set det ville være tæt på umuligt. Men så blev jeg da klogere :-)

Anmeld Citér

11. november 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AnoMom skriver:

Har da heller ikke sagt det er umuligt? Jeg spørger om det overhovedet kan lade sig gøre og hvis det kan hvor stor chancen for det er. Det er alt :-)

Jeg besvarer jo bare dit spørgsmål? 

Anmeld Citér

11. november 2016

Anonym trådstarter

Julemusen skriver:

Nej men jeg har to drenge med 13 måneder imellem en fra januar en fra februar året efter. 

Men jeg kan se nogle problemer i søskendeforholdet hvis man fik to indenfor samme år og hvor børnene kom til at følge hinanden som "tvillinger". Den ældste vil blive set yngre end den er og den yngste vil blive set ældre når de skal følges ad i børnehaven og skolen. hvis min yngste var født i december så havde jeg helt sikkert valgt skoleudsættelse for at de ikke skal følges ad. den yngste vil altid skulle hænge i for at kunne følge med den store og årgangen. ikke føle sig gid nok til mange ting da der er en lidt ældre storebror at spejle sig i. 

Du siger noget fornuftigt! Og det er da værd at tage med i tankerne i forhold til skole start! 

Anmeld Citér

11. november 2016

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Har en bekendt der fik med 10 mdr imellem.  

det var synd for både børn og forældre og især mor har fortrudt det mange gange . 

Både pga den dårlige samvittighed over for begge børn og fordi det sled på hele familien . 

Jeg fik et familiemedlem i pleje der var samme alder som min søn da de begge var under et år og det var så usigeligt hårdt de første 2 år så personligt ville jeg aldrig få børn med så kort aldersforskel for lige gyldigt hvad så betaler især den ældste som jo er en baby endnu prisen.

Kunne godt forstille mig det sled lidt på den første fødte.. men igen, havde man så fået tvillinger så er det jo meget almindeligt at have to babyer. Hmmm

Anmeld Citér

11. november 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Erfaringer som du søger ts har jeg ikke, men er det noget du står i ?. 

Det sker jo ikke ret tit, men kan jo godt forekomme. Hvis barn et er fra først i januar og mor bliver gravid igen i februar marts måned, så kan barn 2 jo godt nå at komme inden årsskiftet. Eller at barn 2 bliver "lavet" lidt senere på året, men så bliver født som præmatur baby.

Ikke noget jeg står i nu, men noget min mand og jeg har i tankerne.. (selvfølgelig hvis det lykkes og første fødsel går som forventet) 

så jeg ønskede egentlig bare og høre hvordan andre synes det er med børn så tæt på hinanden.  

Anmeld Citér

11. november 2016

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg har 14 mdr. mellem mit andet og mit tredje barn, og det var fantastisk. Det er jo individuelt og afhængigt af mange faktorer, hvordan det forløber og opleves. 

Dejligt med lidt positivitet :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.