Søskende inde for samme årstal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg har 11 mnd mellem mine to børn og kunne i realiteten have været kun 10 men vi ville ikke forsøge den første måned efter jeg fik mens (fik jeg præcis 28 dage efter fødslen men havde også fået mælkestoppiller som vist nok gøre noget ved systemet) fordi den mens havde været en voldsom oplevelse og vi ville lige bære helt sikre på der ikke var noget galt. Nu var den ene så fra november så ikke muligt at få i samme kalenderår, men havde hun været fra januar, så havde lillebror kommet i december og vi var faktisk 3 fra mit efterfødselsgymnastik der gjorde det samme (nu var det jo så også en anderledes situation da vi alle havde mistet så vi forsøgte).

Hvordan har det været for dig med 2 ble børn? 

To barnevogne? Eller? 

Andre gode erfaringer, ideer, tanker, fortrydelser du vil dele :-)? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2016

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Lige knap, jeg har 2 sæt pseudo'er med hhv 13 og 14 mdr imellem  

To barnevogne? Eller?

Anmeld Citér

11. november 2016

lineog4

Anonym skriver:

To barnevogne? Eller? 

Jeg endte ikke med to ble børn for min datter døde, så har kun erfaring med at være gravid i 2 år i træk, men ikke med to blebørn (i hvert fald ikke hvor der var så kort tid imellem, for har haft 2 blebørn men der var der mere end 2 år imellem og det er jo noget helt andet).

Anmeld Citér

11. november 2016

Anonym

Jeg har.

Jeg har en dreng fra Jan 2015 og en dreng mere fra december 2015

Anmeld Citér

11. november 2016

Julemusen

Anonym skriver:

Du siger noget fornuftigt! Og det er da værd at tage med i tankerne i forhold til skole start! 

men ellers har jeg kun positivt at sige om at have pseudo tvillinger. Mine drenge har stor glæde af hinanden! De er nr to og tre i søskendeflokken og man kan tydeligt se at de er mere tætte end med deres ældre storebror som er henholdsvis 3 og 4 år ældre. Men graviditen var utrolig hård den sidste gang. kvalme, opkast, bækkenløsning og svære smerter i ryggen gjorde det svært at tage sig af en baby på barsel sammentidig med en baby i maven. 

Anmeld Citér

11. november 2016

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

To barnevogne? Eller?

Jeg kan svare på denne  jeg er 2 piger med 18mdr i mellem 

Lige nu er de 2 et halvt år og 1år  og hold nu op det er hårdt jeg havde ventet vis jeg havde vist nr 2 blev kolik barn med mave problemer og konstant syg det tager meget tid fra storesøster og man kommer hurtigt til at gøre storesøster større ind hun er. og det tære voldsomt på parforholdet. 

Vi er 4 barnevogne 1 klapvogn og 1 søskendevogn 

Vi købte en ny lækker vogn til den første en emmeljunga med dreje hjul og det er den vi oftes bruger vis vi skal have en vogn med ud og så har vi 3 brugte 2 til dagplejen og 1 ekstra til weekenderne her hjemme. 

Vi bruger dog ofte søskende vognen nu når vi skal ud 

Anmeld Citér

11. november 2016

Kløver

Anonym skriver:

To barnevogne? Eller?

Jeg fortryder ikke selvom det var super hårdt, vi har både en tvilling klapvogn og 2 barnevogne har i en kort periode haft 3 blebørn. Synes ikke det er slemt at der er 2 fremfor 1 blebarn, der er mange udfordringer når de er små, men eet er skønt de er så tætte når de bliver lidt ældre  

Anmeld Citér

11. november 2016

tarkoflen

Jeg har ikke prøvet det, men har fætre hvor der er lige godt et år imellem. De har haft utrolig meget glæde af hinanden, men da lillebror overhalede storebror indenom i udvikling, var det mere end svært at være storebror! Storebror var ikke den hurtigste til at udvikle sig fysisk og mentalt, hvorimod lillebror var foran sine jævnaldrende og det giver altså problemer for storebror. Så det ville jeg tage med i overvejelserne, og så det faktum at de ville skulle gå på samme årgang i skolen uden at være tvillinger, det tror jeg også kan være svært  

det var bare lige et par tanker herfra

Anmeld Citér

11. november 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har.

Jeg har en dreng fra Jan 2015 og en dreng mere fra december 2015

Dejligt! 

Anmeld Citér

11. november 2016

Anonym trådstarter

Julemusen skriver:

men ellers har jeg kun positivt at sige om at have pseudo tvillinger. Mine drenge har stor glæde af hinanden! De er nr to og tre i søskendeflokken og man kan tydeligt se at de er mere tætte end med deres ældre storebror som er henholdsvis 3 og 4 år ældre. Men graviditen var utrolig hård den sidste gang. kvalme, opkast, bækkenløsning og svære smerter i ryggen gjorde det svært at tage sig af en baby på barsel sammentidig med en baby i maven. 

Har en på 4,5 år. Hver anden uge, Og jeg ønsker kun 2 børn mere, ligesom min mand.. og når jeg ser på familie medlemmer der har børn med 3-4 år i mellem sig så giver det mig bare endnu mere lysten til at få to børn meget tæt på hinanden netop fordi jeg også tror at de så får meget mere glæde af hinanden. 

Jeg er helt sikkert stadig huk på at forsøge med nr to så snart nr 1 er ude 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.